Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ihastunut työterveyslääkäriini, miten toimia??

Vierailija
11.07.2015 |

Olen viime aikoina käynyt työterveyslääkärissä normaalia useammin, kun on pitänyt selvitellä oireitteni alkuperää. Työterveyslääkärini on vaihtunut ja hän on melko nuori mies, tosi mukava ja minusta tuntuu, että välillämme on kemiaa.

Hän alkoi kysellä asioita, jotka ei mielestäni kuuluisi ehkä normaalisti kyseltäviksi, esim. olenko parisuhteessa, onko mulla lapsia, missä asun? Hän hymyilee ja katsoo pitkään silmiin flirttailevasti. Hän pyytää aina varaamaan uuden ajan, vaikka tuloksia voisi varmaan soitella puhelinajan perusteellakin? Olen käynyt nyt siis noin kerran viikossa hänen vastaanotollaan. Hän myös venyttää vastaanottoaikaa kohdallani niin, että olen siellä pidempään kuin on oikea kestoaika.

Olen hieman ihastunut häneen itsekin, mutta mietin, että voinko asiassa mitenkään edetä? Eikö lääkäreillä ole kuitenkin aika tiukat säännöt ettei potilaisiin saa sekaantua? Pitäisikö mun lopettaa käynnit hänellä? Mitä teen? :)

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 15:08"]

Mulla on vaan niin tylsää kun mies on kalassa ja lapset kesäleirillä. Ootte mussuja! T. Ap : D

[/quote]

Hei, tää on oikeasti vakava juttu mulle!! Oon yksinelävä sinkku, jonka miesrintamalla ei oo tapahtunut yhtään mitään kiinnostavaa pitkään aikaan (enkä ole kauheasti edes katsellut ketään sillä silmällä, kun oon käynyt läpi eroa). Nyt oon vihdoin tavannut mukavan, fiksun, komean miehen, joka vaikuttaa kiinnostuneelta musta, mutta en voi olla varma ja mietin, miten saisin tilanteesta selvyyden. Oon ihastunut korviani myöten pitkästä aikaa, ja joo, tiedän kuulostavani lapselliselta ja varmaan vähän typerältäkin, mutta oikeasti olen ihan fiksu, tavallinen nuori nainen! t.AP
[/quote]

Ei vaan oikeesti mää on lähäri Ritu. Pakko röllääminen kun mies vaan on töissä. Ei mitään tekemistä.

Pitäskö leipoo pullaa? :D t. AP

Vierailija
2/58 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 15:08"]

Mulla on vaan niin tylsää kun mies on kalassa ja lapset kesäleirillä. Ootte mussuja! T. Ap : D

[/quote]

Hei, tää on oikeasti vakava juttu mulle!! Oon yksinelävä sinkku, jonka miesrintamalla ei oo tapahtunut yhtään mitään kiinnostavaa pitkään aikaan (enkä ole kauheasti edes katsellut ketään sillä silmällä, kun oon käynyt läpi eroa). Nyt oon vihdoin tavannut mukavan, fiksun, komean miehen, joka vaikuttaa kiinnostuneelta musta, mutta en voi olla varma ja mietin, miten saisin tilanteesta selvyyden. Oon ihastunut korviani myöten pitkästä aikaa, ja joo, tiedän kuulostavani lapselliselta ja varmaan vähän typerältäkin, mutta oikeasti olen ihan fiksu, tavallinen nuori nainen! t.AP
[/quote]

Niin varmasti oot. LOL

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D t.AP

Vierailija
4/58 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosiaan on jotain kroonista vaivaa, niin pitäähän se syy selvittää.

Vierailija
5/58 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 15:10"]

Kuinka usein oikein käyt työterveyslääkärillä? Mä kävin edellisen työsuhteeni aikana kerran ja se työsuhde kesti kahdeksan vuotta. Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun käsittääkseni työterveyshuoltokib maksaa. Tietysti jos on akuuttia vaivaa, niin pitäähän se hoitaa.

[/quote]

No olen käynyt normaalisti pari kertaa vuodessa kontrollissa, sen lisäksi joskus pitkittyneen flunssan takia tms. Nyt olen käynyt tämän uuden lääkärin vastaanotolla 6 kertaa, koska lääkärin mielestä oireeni ja veriarvoni olivat sellaisia, että niitä pitää selvittää lisää. En ole itse pyytänyt tutkimuksia tai uusia käyntejä, lääkäri ne on määrännyt... t.AP

Vierailija
6/58 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kun riittävän kauan tutkitaan, niin eiköhän se sairauden syy löydy.

Vierailija
7/58 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 15:16"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 15:10"]

Kuinka usein oikein käyt työterveyslääkärillä? Mä kävin edellisen työsuhteeni aikana kerran ja se työsuhde kesti kahdeksan vuotta. Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun käsittääkseni työterveyshuoltokib maksaa. Tietysti jos on akuuttia vaivaa, niin pitäähän se hoitaa.

[/quote]

No olen käynyt normaalisti pari kertaa vuodessa kontrollissa, sen lisäksi joskus pitkittyneen flunssan takia tms. Nyt olen käynyt tämän uuden lääkärin vastaanotolla 6 kertaa, koska lääkärin mielestä oireeni ja veriarvoni olivat sellaisia, että niitä pitää selvittää lisää. En ole itse pyytänyt tutkimuksia tai uusia käyntejä, lääkäri ne on määrännyt... t.AP
[/quote]
Erikoisen pitkään kestänyt oireidesi selvittely, yleensä olisi jo tk:sta varmaan laitettu lähete erikoissairaanhoitoon, jos ei 6:ssa käynnissä ole vaivan syy selvinnyt - tai sitten on huono lääkäri. Todella epäammatillista ja moraalitonta olisi määrätä lääkärin potilaalle kontrolleja ym. Flirttailunhalusta. Ikinä en ole sellaisesta kuullut yli 20 v jatkuneen lääkärinurani aikana. Tai sitten lääkäri ei ole itse psyykkisesti terve. Fantasiasi siitä, että lekuri määrää kontrolliläyntejä ihastuksensa vuoksi on mahdoton - sellaiseen touhuun puuttuisi jo Valvira ja sellainen lääkäri ei kyllä olisi kenenkään ihannekumppani. Potilas-lääkärisuhde on vähän kuten ope-oppilassuhde, jossa toisella on ammattinsa puolesta velvoite auttaa, rohkaista ja opastaa, flirttailu olisi sopimatonta ja epäammatillista. Piirit on pienet, maine menisi loppuiäksi. Potilaan fantasiat hoitavasta lääkäristään eivät ole tavattomia, ja lääkiksen eka kursseilla jo tällaista käydään läpi.
Kuule korkeasti koulutettu lääkäri löytää kyllä seuraa jostain ihan muualta kuin omalta vastaanotoltaam. Älä jatka unelmointiasi, vaan herää todellisuuteen. Vaihda lääkäriä, jos sulla on terveysongelmia. Jatkossa sinun lääkärisi on tärkeintä olla naislääkäri.

Vierailija
8/58 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 15:41"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 15:16"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 15:10"] Kuinka usein oikein käyt työterveyslääkärillä? Mä kävin edellisen työsuhteeni aikana kerran ja se työsuhde kesti kahdeksan vuotta. Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun käsittääkseni työterveyshuoltokib maksaa. Tietysti jos on akuuttia vaivaa, niin pitäähän se hoitaa. [/quote] No olen käynyt normaalisti pari kertaa vuodessa kontrollissa, sen lisäksi joskus pitkittyneen flunssan takia tms. Nyt olen käynyt tämän uuden lääkärin vastaanotolla 6 kertaa, koska lääkärin mielestä oireeni ja veriarvoni olivat sellaisia, että niitä pitää selvittää lisää. En ole itse pyytänyt tutkimuksia tai uusia käyntejä, lääkäri ne on määrännyt... t.AP [/quote] Erikoisen pitkään kestänyt oireidesi selvittely, yleensä olisi jo tk:sta varmaan laitettu lähete erikoissairaanhoitoon, jos ei 6:ssa käynnissä ole vaivan syy selvinnyt - tai sitten on huono lääkäri. Todella epäammatillista ja moraalitonta olisi määrätä lääkärin potilaalle kontrolleja ym. Flirttailunhalusta. Ikinä en ole sellaisesta kuullut yli 20 v jatkuneen lääkärinurani aikana. Tai sitten lääkäri ei ole itse psyykkisesti terve. Fantasiasi siitä, että lekuri määrää kontrolliläyntejä ihastuksensa vuoksi on mahdoton - sellaiseen touhuun puuttuisi jo Valvira ja sellainen lääkäri ei kyllä olisi kenenkään ihannekumppani. Potilas-lääkärisuhde on vähän kuten ope-oppilassuhde, jossa toisella on ammattinsa puolesta velvoite auttaa, rohkaista ja opastaa, flirttailu olisi sopimatonta ja epäammatillista. Piirit on pienet, maine menisi loppuiäksi. Potilaan fantasiat hoitavasta lääkäristään eivät ole tavattomia, ja lääkiksen eka kursseilla jo tällaista käydään läpi. Kuule korkeasti koulutettu lääkäri löytää kyllä seuraa jostain ihan muualta kuin omalta vastaanotoltaam. Älä jatka unelmointiasi, vaan herää todellisuuteen. Vaihda lääkäriä, jos sulla on terveysongelmia. Jatkossa sinun lääkärisi on tärkeintä olla naislääkäri.

[/quote]

No, en ole koskaan aiemmin ihastunut lääkäriini, ja olen ollut monen miespuolisenkin potilaana elämäni aikana. En siis mitenkään tyypillisesti ihastu lääkäreihini tai fantasioi tästäkään mitenkään sen kummemmin, kuin että haluaisin kovasti tutustua paremmin, jos hän on minusta myös kiinnostunut.

Ja siksi tämä on mielestäni ollut hiukan epätavallista, kun lääkäri kehottaa varaamaan vastaanottoajan (40min, ei lyhyttä aikaa) seuraavalle viikolle niin että tulokset ovat valmistuneet. Kun menen sinne, niin tulokset on käyty läpi 5 minuutissa ja lääkäri sanoo, että laittaa varmuuden vuoksi lähetteen vielä joihinkin muihin kokeisiin, ja loppuajan hän sitten rupattelee niitä näitä, kyselee elämästäni ja henkilökohtaisia asioita. Ei mihinkään terveysasioihin liittyviä juttuja. Mielestäni hän on välillä flirttaileva, mutta muuten täysin asiallinen (ei esim. pyydä riisuuntumaan).

Ehkä lääkäri haluaa vaan rahastaa, hehe. t.AP

Vierailija
9/58 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 14:00"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 13:55"]

Sinun pitäisi tavata tämä lääkäri sattumalta jossain vastaanoton ulkopuolella, vaikka bussipysäkillä tai kauppajonossa. Vain siten saatte jatkettia tutustumista neutraalisti.

[/quote]

Lääkäri kysyi multa, miten kuljen työmatkani (asun toisella puolella kaupunkia kuin työpaikka), ja mä aloin heti miettiä, että halusiko hän tietää missä voisi törmätä muhun? Ihan typerää, koska varmaan se oli joku rutiinikysymys. Törmäsin häneen kerran lääkäriaseman parkkipaikalla, ja hän heilutti kättään, mutta emme jutelleet (olin aika kaukana). t.AP

[/quote]

No nii varmaan heilutti. Ei kukaan mun tuntemani lääkäri tervehdi potilaita vastaanoton ulkopuolella.

Vierailija
10/58 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 15:53"]

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 15:16"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 15:10"] Kuinka usein oikein käyt työterveyslääkärillä? Mä kävin edellisen työsuhteeni aikana kerran ja se työsuhde kesti kahdeksan vuotta. Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun käsittääkseni työterveyshuoltokib maksaa. Tietysti jos on akuuttia vaivaa, niin pitäähän se hoitaa. [/quote] No olen käynyt normaalisti pari kertaa vuodessa kontrollissa, sen lisäksi joskus pitkittyneen flunssan takia tms. Nyt olen käynyt tämän uuden lääkärin vastaanotolla 6 kertaa, koska lääkärin mielestä oireeni ja veriarvoni olivat sellaisia, että niitä pitää selvittää lisää. En ole itse pyytänyt tutkimuksia tai uusia käyntejä, lääkäri ne on määrännyt... t.AP [/quote] Erikoisen pitkään kestänyt oireidesi selvittely, yleensä olisi jo tk:sta varmaan laitettu lähete erikoissairaanhoitoon, jos ei 6:ssa käynnissä ole vaivan syy selvinnyt - tai sitten on huono lääkäri. Todella epäammatillista ja moraalitonta olisi määrätä lääkärin potilaalle kontrolleja ym. Flirttailunhalusta. Ikinä en ole sellaisesta kuullut yli 20 v jatkuneen lääkärinurani aikana. Tai sitten lääkäri ei ole itse psyykkisesti terve. Fantasiasi siitä, että lekuri määrää kontrolliläyntejä ihastuksensa vuoksi on mahdoton - sellaiseen touhuun puuttuisi jo Valvira ja sellainen lääkäri ei kyllä olisi kenenkään ihannekumppani. Potilas-lääkärisuhde on vähän kuten ope-oppilassuhde, jossa toisella on ammattinsa puolesta velvoite auttaa, rohkaista ja opastaa, flirttailu olisi sopimatonta ja epäammatillista. Piirit on pienet, maine menisi loppuiäksi. Potilaan fantasiat hoitavasta lääkäristään eivät ole tavattomia, ja lääkiksen eka kursseilla jo tällaista käydään läpi. Kuule korkeasti koulutettu lääkäri löytää kyllä seuraa jostain ihan muualta kuin omalta vastaanotoltaam. Älä jatka unelmointiasi, vaan herää todellisuuteen. Vaihda lääkäriä, jos sulla on terveysongelmia. Jatkossa sinun lääkärisi on tärkeintä olla naislääkäri.

[/quote]

No, en ole koskaan aiemmin ihastunut lääkäriini, ja olen ollut monen miespuolisenkin potilaana elämäni aikana. En siis mitenkään tyypillisesti ihastu lääkäreihini tai fantasioi tästäkään mitenkään sen kummemmin, kuin että haluaisin kovasti tutustua paremmin, jos hän on minusta myös kiinnostunut.

Ja siksi tämä on mielestäni ollut hiukan epätavallista, kun lääkäri kehottaa varaamaan vastaanottoajan (40min, ei lyhyttä aikaa) seuraavalle viikolle niin että tulokset ovat valmistuneet. Kun menen sinne, niin tulokset on käyty läpi 5 minuutissa ja lääkäri sanoo, että laittaa varmuuden vuoksi lähetteen vielä joihinkin muihin kokeisiin, ja loppuajan hän sitten rupattelee niitä näitä, kyselee elämästäni ja henkilökohtaisia asioita. Ei mihinkään terveysasioihin liittyviä juttuja. Mielestäni hän on välillä flirttaileva, mutta muuten täysin asiallinen (ei esim. pyydä riisuuntumaan).

[/quote]

Sä nyt olet jo päättänyt mikä sen lääkärin motiivi on. Eli saada sut. Senhän sä täältäkin haluat kuulla. 

Vierailija
11/58 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 15:56"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 15:53"]

[/quote]

[/quote]

Sä nyt olet jo päättänyt mikä sen lääkärin motiivi on. Eli saada sut. Senhän sä täältäkin haluat kuulla. 
[/quote]
Aamen. Mitä ihmettä täällä kyselet, kun sokeasti uskot ja jääräpäisesti väität, että lääkärisi on sinuun ihastunut. Sekoa. Älkää ihmiset enää laittako kommentteja ap: lle, kun hän ei oikeasti suostu kuulemaan asiasta eriävää mielipidettä. Tällainen reaktio vahvistaa vaan ajatusta yksinäisen ja turhautuneen ihmisen virhetulkinnoista ja todellisuudelle vieraistA unikuvista.
Normaali ihminen toimisi vaikka näin : ota selvää asiasta, esim. sähköposti (ko lääkäriasemalla varmasti jokaiselle työntekijälleen varmasti on) jossa ehdotat tapaamista siviilissä tai sanot, että voi jättä vastaamatta, jos ei kiinnosta. Mutta tätäpä ei ap tee, kun vastakaikua ei varmaan tule. Kivempi jättäytyä unikuviin heiluttelusta parkkipaikoilla ja unelmoida törmäämisistä kuntosalilla. Toki voi jatkaa fantasiaansa ja ei tietty siinäkään mitään moitittavaa.

Vierailija
12/58 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"potilaisiin ei saa sekaantua"  

Olet hassu, eikai tuo nyt mitään natsitouhua ole! Ihan normaalia ihmiseloa, anna palaa vaan!

Vierailija
13/58 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuneena kyllä katsoo ja kuulee läpi ruusunpunaisten lasien ja kuulokkeiden. Näkee ja on tuntevinaan asioita joita ei oikeasti ole.
Kannattaa nyt selvittää oikeasti tunteen molemminpuolisuus ennnkuin nolaa itsensä.
Joudut kuitenkin jatkossakin käymään siellä...

Vierailija
14/58 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 13:30"]

"potilaisiin ei saa sekaantua"  

Olet hassu, eikai tuo nyt mitään natsitouhua ole! Ihan normaalia ihmiseloa, anna palaa vaan!

[/quote]

Heh, siis tarkoitin sitä,että on varmaan jotkut sellaiset säännöt, ettei ole suotavaa olla enemmälti tekemisissä potilaiden kanssa? Hän ei varmaan voi pyytää mua ulos, vaikka haluaisi? Siksi mietin sitä, että pitäisikö mun tehdä aloite? t. AP

Vierailija
15/58 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työtä sinä ap teet?

Vierailija
16/58 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 13:33"]

Ihastuneena kyllä katsoo ja kuulee läpi ruusunpunaisten lasien ja kuulokkeiden. Näkee ja on tuntevinaan asioita joita ei oikeasti ole. Kannattaa nyt selvittää oikeasti tunteen molemminpuolisuus ennnkuin nolaa itsensä. Joudut kuitenkin jatkossakin käymään siellä...

[/quote]

Niin, tiedän sen, enkä ole ihan varma... Lääkäri kysyi, koska viimeisin parisuhteeni on päättynyt (noin vuosi sitten) ja sanoi, että "Ihme että noin nätti ja fiksu nainen on vielä sinkkuna."

ap

Vierailija
17/58 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL se on ihastunu x-D

Vierailija
18/58 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 13:38"]

Mitä työtä sinä ap teet?

[/quote]

Miten se tähän liittyy? :D t. AP

Vierailija
19/58 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 13:38"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 13:33"]

Ihastuneena kyllä katsoo ja kuulee läpi ruusunpunaisten lasien ja kuulokkeiden. Näkee ja on tuntevinaan asioita joita ei oikeasti ole. Kannattaa nyt selvittää oikeasti tunteen molemminpuolisuus ennnkuin nolaa itsensä. Joudut kuitenkin jatkossakin käymään siellä...

[/quote]

Niin, tiedän sen, enkä ole ihan varma... Lääkäri kysyi, koska viimeisin parisuhteeni on päättynyt (noin vuosi sitten) ja sanoi, että "Ihme että noin nätti ja fiksu nainen on vielä sinkkuna."

ap
[/quote]

Jotkut lääkäri on kovin empaattisia ja ihmisläheisiä. Jos ajattelee että sulla on masis ja haluaa tsempata.

Vierailija
20/58 |
11.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 13:41"][quote author="Vierailija" time="11.07.2015 klo 13:38"]

Mitä työtä sinä ap teet?

[/quote]

Miten se tähän liittyy? :D t. AP
[/quote]

No?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme