Kysymyksiä eläinten oikeuksista kiinnostuneille lemmikkien omistajille
Sellaisille kasvissyöjille, jotka ovat eläinoikeusaktiiveja myös ja omistavat lemmikin, pari kysymystä:
1. Syötätkö lemmikillesi lihatuotteita ja mistä liha on peräisin, onko eettisesti tuotettua?
2. Miten voit pitää lemmikkiäsi vankina?
Kommentit (28)
1. Koirani syö kuivamuonaa sekä 3 kertaa viikossa märkäruokaa. Lisäksi sillä on vaativa ja mieluisa tehtävä esipestä kaikki ruuanlaitossa käyttämäni vuoat, kattilat ja pannut.
2. Vapaudesta huolimatta koira seuraa minua. Sen vankilassa on kohtuullisen mukavat olot; parisänky untuvatyynyin lepohetkiä varten, leluja, puruluita, kuivamuonaa ja vettä.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 03:20"]
On myös villissä ja aidossa luonnossa eläviä eläimiä jotka raiskaavat ja tappavat muita eläimiä ilman aikomustakaan syödä. Sitäkin sopii miettiä, te nokkeliksi itsenne kuvittelijat.
[/quote]Kukahan tässä kuvittelee esittäneensä nokkelan ja ennenäkemättömän fiksun pointin?
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 07:15"]Nyt ihan oikeasti vi*** ap! Jos lemmikki kokisi itsensä vangiksi,niin miksi joissain tapauksissa ne saattavat omasta tahdostaan pelastaa omistajansa hengen? Lemmikki on vankilassa silloin kun sitä pidetään häkissä 24/7 ilman minkäänlaista kontaktia (ruokkimista lukuunottamatta).esim.koe-eläiminä.
[/quote]
Apua, mikä torvi sinä olet.
Vegaani olen. Ihminen pärjää oikein hyvin ellei paremminkin ilman lihaa, kissa sen sijaan tarvii lihaa. Koirat kuulema pärjää kasvisruoallakin.
Kissani syö marketin purkkiruokaa. Itse olen vuosikymmeniä muuttanut omaa kulutustani eettisemmäksi. En käytä nahkaa tai eläinkoetuotteita, yritän valita reilua kauppaa. Kissanruoka-asia on seuraava mitä voin parantaa. Markettiruoka ei ole hyvälaatuista, siinä on turhia kasviksia ja teurasjätettä, ja mikä pahinta, ne on valmisttu esim. thaimaassa josta ne kamalimmat rääkkäysvideot tulevat.
Markettiruoista mjau taitaa olla ruotsissa valmistettu joten sitä olisi hyvä suosia mutta kun se ei niin hyvin kissalle maistu. Sitten taas kaikki merkit ja ruoat ole täysravintoa, eli pitäisi osata sitten antaa lisävitamiinina tauriinia ym. Eli on hieman monimutkaista.
Mullakin kissat on perheenjäseniä, eivät vankeja. Kissa ei kuulu luontoon eikä sitä saa edes päästä ulkoilemaan ilman valjaita.
Eläinten oikeuksien puolella aidosti olevat ihmiset ovat myös lemmikkien pitoa vastaan. Teidän kissa/koira ei ole vapaasta tahdostaan teille tullut, eikä ole vapaa elämään luonnonmukaista elämäänsä. Niiden vietit on alistettu ja niiden ruumiiseen on kajottu (leikkaaminen). Itse en ole henk.koht. lemmikien pitoa vastaan mutta tunnistan tämän tekopyhyyden. Moni lemmikin omistaja projisoi niin voimakkaasti omia tunteitaan lemmikkiin joten mitään järkipuhetta on turha odottaa.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 08:03"]
Eläinten oikeuksien puolella aidosti olevat ihmiset ovat myös lemmikkien pitoa vastaan. Teidän kissa/koira ei ole vapaasta tahdostaan teille tullut, eikä ole vapaa elämään luonnonmukaista elämäänsä. Niiden vietit on alistettu ja niiden ruumiiseen on kajottu (leikkaaminen). Itse en ole henk.koht. lemmikien pitoa vastaan mutta tunnistan tämän tekopyhyyden. Moni lemmikin omistaja projisoi niin voimakkaasti omia tunteitaan lemmikkiin joten mitään järkipuhetta on turha odottaa.
[/quote]
Se tuntuu tekopyhältä, että vastustetaan lihantuotantoa ja samaan aikaan syötetään lemmikeille ruokia, joissa on aineksia peräisin samoista lihatehtaista. Koirilla on paljon sairauksia jalostuksen vuoksi. Tuon rotutehtailun voisi lopettaa ja puolustaa myös lemmikkieläinten oikeuksia.
Minulla on kaksi kissaa. Ne ovat ostettu aikuisina kissatalosta ja tietysti ne steriloituja.
1. Syötän kissoilleni raakaa lihaa. Muut lihat ovat luomua paitsi broilerin sydämet ja kivipiirat (jos joku osaa kertoa että mistä näitä saisi luomuna niin kertokaa! Kanaa ja kukkoa on huonosti saatavilla) lisäksi saavat apteekista ostettuja vitamiineja ja kalanmaksaöljyjä. Pelkällä raakaruokinnalla oleva kissa ei saa kaikkea tarvitsemaansa lihasta. Paitsi jos syöttäisin monta hiirtä päivässä.
2. En osta koskaan pentu kissaa. Olen ostanut kissat aina kissa talosta ja aikuisina. Ne ovat kesyjä eikä niiden paikka ole luonnossa.
1. Syötän nappuloita sekä raakaa jauhelihaa. Liha on peräisin lähistöltä olevalta tilalta, en sanoisi että mikään lihantuotanto on eettisesti oikein, mutta on tuo silti eettisempää kuin suurin osa.
2. Koirani ovat Rescue koiria. Asun maalla ja ne saavat liikkua vapaasti erittäin isolla pihalla, saavat vahtia, uida, leikkiä keskenään. Osa koirista nukkuu sisällä, toiset aitauksessa kun ovat ulkokoiria. Mielestäni olen tehnyt hyvän teon kun olen ottanut ne 'hankalat' koirat joita ei kukaan halunnut jopa vuoteen tai kahteen. Koen myös että koirilla on niin paljon aktiviteettejä täällä sekä seuraa toisistaan etteivät kärsi mitenkään. Jokaisen koira on yksilö, ja siten myös niitä kohdellaan. Eläimestä näkee jos se ei ole tyytyväinen.