"Läskit ovat laiskoja, eivätkä huolehdi itsestään"
Määritelkää laiskuus ja itsestään huolehtiminen.
Itse olen läski ja ei, en ole laiska. Kuljen kävellen tai pyörällä joka paikkaan, teen työni kunnolla ja ajan taloyhtiön nurmikon. Sekö tekee laiskan, etten käy salilla?
Itsestäni huolehdin taas niin, että pidän ihoni hyvänä, hiukset ovat kiiltävät ja laitetut ja pidän muutenkin hygieniastani huolta. Myös vaatteet ovat ehjät, hyvälaatuiset ja oikean kokoiset.
Kommentit (16)
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 10:40"]Miksi sitten olet läski?
[/quote]
Koska tykkään ruoasta, eikä mua haittaa yhtään mun läskit. Mun on hyvä olla näinkin. :)
...muttamutta...likalihavuus saattaa johtaa yhteen jos toiseenkin sairauteen.....
ja ne sairaudet kustantaa veronmaksajat.
Mutta onhan ne lihavat lupsakoita :D
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 10:38"]
Määritelkää laiskuus ja itsestään huolehtiminen. Itse olen läski ja ei, en ole laiska. Kuljen kävellen tai pyörällä joka paikkaan, teen työni kunnolla ja ajan taloyhtiön nurmikon. Sekö tekee laiskan, etten käy salilla? Itsestäni huolehdin taas niin, että pidän ihoni hyvänä, hiukset ovat kiiltävät ja laitetut ja pidän muutenkin hygieniastani huolta. Myös vaatteet ovat ehjät, hyvälaatuiset ja oikean kokoiset.
[/quote]Mutta syöt kuitenkin väärin eli kohtelet elimistöäsi kaltoin?
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 10:44"]...muttamutta...likalihavuus saattaa johtaa yhteen jos toiseenkin sairauteen.....
[/quote]
Lihavat eivät maksa veroja? :D ja koska ne terveyshaitat pitäis tulla? Viimeisessä lääkärintarkastuksessa olin ainakin terve kuin pukki. Verenpaine hieman alhainen.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 10:44"]
...muttamutta...likalihavuus saattaa johtaa yhteen jos toiseenkin sairauteen.....
[/quote]Ja paskat ne mitään lupsakoita ole! Kiukkuisia ja katkeria koska niiden mielestä omat läskit ovat kaikkien muiden paitsi heidän itsensä syytä!
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 10:45"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 10:38"]
Määritelkää laiskuus ja itsestään huolehtiminen. Itse olen läski ja ei, en ole laiska. Kuljen kävellen tai pyörällä joka paikkaan, teen työni kunnolla ja ajan taloyhtiön nurmikon. Sekö tekee laiskan, etten käy salilla? Itsestäni huolehdin taas niin, että pidän ihoni hyvänä, hiukset ovat kiiltävät ja laitetut ja pidän muutenkin hygieniastani huolta. Myös vaatteet ovat ehjät, hyvälaatuiset ja oikean kokoiset.
[/quote]
Lihaa ja salaatteja, kerran kuukaudessa sipsejä. Nyt kesän aikana menee jäätelöä enemmän kuin normaalisti.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 10:44"]...muttamutta...likalihavuus saattaa johtaa yhteen jos toiseenkin sairauteen.....
[/quote]ja läskitkö ei maksa veroja?
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 10:46"][quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 10:44"]
[/quote]Ja paskat ne mitään lupsakoita ole! Kiukkuisia ja katkeria koska niiden mielestä omat läskit ovat kaikkien muiden paitsi heidän itsensä syytä!
[/quote]
What? :D
No, joo. Mä olen hiukka ylipainoinen. Heti kun lopetan liikkumisen, lihon. Ja koska mun kroppa on nyt epäkunnossa, enkä voi liikkua, niin läskit kertyy. Kyllä niitä kertyy, vaikka syömisasia olisi kunnossa.
Laiskuudesta en sano mitään, mutta mielestäni "itsestä huolehtiminen" tarkoittaa myös mm. terveellistä ruokavaliota, säännöllistä liikuntaa ja sitä, että paino on normaaleissa lukemissa (eli yli- tai alipainoa, kumpikaan ei ole terveellistä pidemmän päälle). Ulkonäköään voi kuka tahansa puunata painoluokasta riippumatta, hygieniasta huolehtiminen taas kuuluu jokapäiväisiin perusjuttuihin, kuten myös normaalissa painossa pysyminen pitäisi kuulua.
Minun mielestäni se ei ole itsestään huolehtimista, jos itse aiheuttaa ja ylläpitää terveydelle haitallista toimintaa. Sanoisitko että alkoholisti huolehtii itsestään, jos käy suihkussa ja töissä, mutta tuhoaa terveytensä viinalla? Kyllä ylipainolla on suora vaikutus terveyteen, vaikka juuri nyt olisitkin terve.
Musta on kyllä tullut laiska lihottuani, koska kroppani painaa liikaa. Olen lihonut vuodessa 20 kg ja ero on aivan hirveä. Viime kesänä liitelin kevyenä kuin höyhen ja nyt hikea pukkaa ja henkeä ahdistaa pienetkin ponnistelut. pakko saadea paino pois. Ei kiinnosta laittautua, koska vaatteet eivät näytä hyvältä. Hoikkana olin tosi hottis, nyt oon kuin joku tantta, enkä halua pukeutua nätisti korostaakseni itseäni sellaisena, josta en tykkää. Olen mieluummin "näkymätön", kunnes saan kilot pois!
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 10:48"]
No, joo. Mä olen hiukka ylipainoinen. Heti kun lopetan liikkumisen, lihon. Ja koska mun kroppa on nyt epäkunnossa, enkä voi liikkua, niin läskit kertyy. Kyllä niitä kertyy, vaikka syömisasia olisi kunnossa.
[/quote]
No ei niitä läskejä noin vain kerry, jos syömisasiat on kunnossa. Silloin lihoo kun syö enemmän kuin kuluttaa. niin yksinkertaista se on.
Minä olen ylipainoinen ja myönnän olevani laiska monen asian suhteen. Ne asiat jotka kiinnostaa, teen kyllä sitten sata lasissa ja monta mukavaa asiaa olenkin elämässäni saavuttanut esim. akateemisesti. Huolehdin kyllä kaikin puolin muuten itsestäni ja ulkonäöstäni, varmasti keskivertonaista enemmän. Mä vain vihaan liikuntaa, mutta toisaalta rakastan laadukasta, hyvin tehtyä ruokaa ja olenkin aika hyvä kokki ja leipuri.
Tällä hetkellä olen hyväksynyt sen, että kroppani näyttää tältä koska pidän liikaa hyvästä ruuasta ja sen laittamisesta, enkä halua tätä asiaa elämässäni muuttaa. Ei läheskään kaikki läskit vedä vain jotain vähäravinteistä pikaruokaa. Ruoka on kuitenkin minulle suurempi nautinto mitä laihuus olisi, ja koska terveyskin on vielä ihan hyvällä mallilla, en ala tätä asiaa muuttamaan. Ainoastaan juuri terveyspulmat voisivat olla syy siihen että pudottaisin painoa.
Enkä minäkään nyt ihan ilman liikuntaa elä; koira ja vauva pitää huolen siitä että joka päivä tulee lenkkeiltyä, ja uiminenkin on kesällä ihan mukavaa, joskus tanssiminenkin. Joogassakin käyn. Mutta joku säännöllinen aeoribic- tai saliharrastus näkkärinpalojen laskemisineen ja rasvattoman rahkan syömisineen, ei kiitos.
Olin nuorempana hoikka, mutta en yhtään onnellisempi. Ei se laihuus takaa mitään, ei välttämättä edes sitä terveyttä.
Tällainen sohvanpohjalla viihtyvä laiskottelija muuten ehtii vuoden aikana lukea aika monta kymmentä kirjaa, ja saada aikaan ison kasan erilaisia käsitöitä...sitäpaitsi laiskottelu edistää tutkimusten mukaan luovuutta, joten sitäkin kantsii välillä kokeilla ;)
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 10:38"]
Miksi sitten olet läski?