Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvät, ei-perinteiset häätarjottavat

Vierailija
26.06.2015 |

Mitä ne mielestäsi ovat? Itse pidän erilaisista salaateista, mutta esim. jotkut karjalanpaistit yms. eivät ole minusta mitään hääruokaa, vaan tavallisia perinnepitoja varten tarkoitettuja tylsiä mättöjä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paella, täytetyt paprikat tai tomaatit, ruokaisa salaatti...

Vierailija
2/25 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tapas-tyyppinen pöytä: pestoja ja focacciaa, oliiveja, kana-ceasaria, katkarapuja.... 

Ajattelimme vain, mitä itse tykkäämme syödä, ja sitä tarjottiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAELLAA!!!

Vierailija
4/25 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapas-pöytä on kyllä hyvä idea. Ei aina sitä piirakkaa munavoilla ja kasvispateeta

Vierailija
5/25 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushi! Ja sitä voi tehdä muustakin kuin kalasta. :)

Vierailija
6/25 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluisin niin italialaista maalaisruokaa mun häihin! Ja pitkät pöydät tammien alle puutarhaan. Ja valkoiset pöytäliinat ja astiat vähän eri paria ja 50 vierasta.

Vierailija
7/25 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku teema tai pariskuntaan itseensä liittyvä juttu. onhan noita teematarjoiluja, ja iltaruuaksi voi laittaa vaikka tex-mexiä tai niitä luksus-hodareita. kakun kanssa voi olla italialainen jälkiruokapöytä.

Vierailija
8/25 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin se olisi mukavaa vaihtelua, jos tarjottavat rakennettaisiin jonkin toisen ruokakulttuurin innoittamana ainaisten savulohien ja paahtopaistien sijaan. Esimerkiksi italialainen ruoka sopii yleensä suomalaiseen suuhun ja on edullista sekä helppoa valmistaa. Yksi tosi tyypillinen piirre suomalaisissa häissä, johon joskus olisi kiva saada vaihtelua, on noutopöytä. Sillä on toki puolensa, mutta onhan noutopöydän ja pöytiintarjoilun ero vähän kuin olisi ruotsinlaivalla tai a la carte -ravintolassa. Ulkomaisissa hääohjelmissa näkee, ettei tapa ole todellakaan kaikkialla sama, ja minua pöytiintarjoiluhäiden juhlava ja rauhallinen tunnelma viehättää. En halua mollata kenenkään häitä ja olen viihtynyt kaikissa häissä, joissa olen ollut, mutta tässä oli pari asiaa, joilla saisi persoonallisuutta häävastaanottoon.

Vierailija
9/25 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 18:34"]

Mä haluisin niin italialaista maalaisruokaa mun häihin! Ja pitkät pöydät tammien alle puutarhaan. Ja valkoiset pöytäliinat ja astiat vähän eri paria ja 50 vierasta.

[/quote]

Mä voin vuokrata meidän pihan sun häille. Mutta en niitä pöytäliinoja.

Vierailija
10/25 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan saanut häissä karjalanpaistia. Johtuu varmaan siitä, että sitä ei varsinaissuomalaisissa häissä tarjota. Siellä on paisti siivuina, ei palasina.

Vierailija
11/25 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua karjalanpaistin ihannoimista. Onhan se hyvää, mutta se on vain lihaa maustettuna suolalla ja pippurilla. Samoista lihoista tehdyn pataruoan voi valmistaa lisukkeita ja mausteita vaihtelemalla (tomaatti, sipuli, paprika, valkosipuli, yrtit, loraus viiniä...) lukemattomilla eri tavoilla.

Vierailija
12/25 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 18:47"]En tajua karjalanpaistin ihannoimista. Onhan se hyvää, mutta se on vain lihaa maustettuna suolalla ja pippurilla. Samoista lihoista tehdyn pataruoan voi valmistaa lisukkeita ja mausteita vaihtelemalla (tomaatti, sipuli, paprika, valkosipuli, yrtit, loraus viiniä...) lukemattomilla eri tavoilla.
[/quote]Karjalanpaisti on niin perus arkiruokaa, ettei se mielestäni sovi häihin ollenkaan.

Vierailija
13/25 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 18:51"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 18:47"]En tajua karjalanpaistin ihannoimista. Onhan se hyvää, mutta se on vain lihaa maustettuna suolalla ja pippurilla. Samoista lihoista tehdyn pataruoan voi valmistaa lisukkeita ja mausteita vaihtelemalla (tomaatti, sipuli, paprika, valkosipuli, yrtit, loraus viiniä...) lukemattomilla eri tavoilla. [/quote]Karjalanpaisti on niin perus arkiruokaa, ettei se mielestäni sovi häihin ollenkaan.

[/quote]

Ei sovi niin. Häihin eivät sovi myöskään perusarkiset ruokaisat salaatit, kasvispyörykät, täytetyt tomaatit tai paprikat tai paellat.

Vierailija
14/25 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissapuskaa riittävästi, niin että riittää sekasyöjillekin asti. Ne ovat usein hyviä ja suosittuja. Mikä tahansa vähän erikoisempikin kasvispöperö uppoaa. Mut kun on hassua ilmoittaa, että haluan kasvisruokaa, kun kelpaa mulle se pihvikin yhtä hyvin. Yksissä häissä olikin sisäfilepihvejä, mutta se on kyllä kallista isoissa häissä, joten en sitä nyt välttämättä kaipaa. Noilla vanhemmat hommasivat ruuat. Hirvikäristys on hyvää, mutta sitä ei ole kaikilla mahdollista saada. Mä voisin tykätä jostain maustetuimmista lihapullista, kuten myös kasvispyöryköistä. 

Vierailija
15/25 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 17:47"]

Kasvissapuskaa riittävästi, niin että riittää sekasyöjillekin asti. Ne ovat usein hyviä ja suosittuja. Mikä tahansa vähän erikoisempikin kasvispöperö uppoaa. Mut kun on hassua ilmoittaa, että haluan kasvisruokaa, kun kelpaa mulle se pihvikin yhtä hyvin. Yksissä häissä olikin sisäfilepihvejä, mutta se on kyllä kallista isoissa häissä, joten en sitä nyt välttämättä kaipaa. Noilla vanhemmat hommasivat ruuat. Hirvikäristys on hyvää, mutta sitä ei ole kaikilla mahdollista saada. Mä voisin tykätä jostain maustetuimmista lihapullista, kuten myös kasvispyöryköistä. 

[/quote]

Valitettavasti juuri ne kasvissapuskat ovat niitä, jotka kaavitaan juhlien jälkeen suoraan roskiin. Ei ne vieraille uppoa. Monesti juhlien emäntä on tuonut omasta mielestään hyvien kasvisruokiensa reseptit meille toteutettaviksi ja ainoastaan emäntä itse syö niitä vuolaasti kehuen. Vieraat saattavat maistaa kohteliaisuudesta pienen nokareen, mutta kukaan ei ota lisää, ei pyydä saada jämiä mukaansa kotiin, eikä edes reseptiä. Aivan eri asia on liharuokien kohdalla. T. Pitopalveluyrittäjä.

Vierailija
16/25 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 00:58"]

[/quote]

Valitettavasti juuri ne kasvissapuskat ovat niitä, jotka kaavitaan juhlien jälkeen suoraan roskiin. Ei ne vieraille uppoa. Monesti juhlien emäntä on tuonut omasta mielestään hyvien kasvisruokiensa reseptit meille toteutettaviksi ja ainoastaan emäntä itse syö niitä vuolaasti kehuen. Vieraat saattavat maistaa kohteliaisuudesta pienen nokareen, mutta kukaan ei ota lisää, ei pyydä saada jämiä mukaansa kotiin, eikä edes reseptiä. Aivan eri asia on liharuokien kohdalla. T. Pitopalveluyrittäjä.

[/quote]

Ehkä vika on tekemienne kasvisruokien ulkonäössä? Liian usein on nimittäin käynyt niin, että kasvisruokaa on varattu liian vähän ja se ehtii loppua ennen kuin kasvissyöjät ehtivät ottamaan.

Vierailija
17/25 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 01:10"]

[/quote]

[/quote]

Ehkä vika on tekemienne kasvisruokien ulkonäössä? Liian usein on nimittäin käynyt niin, että kasvisruokaa on varattu liian vähän ja se ehtii loppua ennen kuin kasvissyöjät ehtivät ottamaan.

[/quote]

Ei, niitä on tehty riittävästi juuri sinun kaltaistesi optimististen emäntien toiveesta ja juuri heidän haluamiensa reseptien mukaan. Joskus tuntuu nololta, kun emäntä itse käy kehumassa, miten me olemme tehneet niin hyvää kasvisruokaa, parempaa mitä hän itse koskaan on pystynyt tekemään. Ja siltikään se ei vieraille maistu, vaan roskiin menee.

Vierailija
18/25 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häämakaronilaatikko

Vierailija
19/25 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 01:20"]

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 01:10"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ei, niitä on tehty riittävästi juuri sinun kaltaistesi optimististen emäntien toiveesta ja juuri heidän haluamiensa reseptien mukaan. Joskus tuntuu nololta, kun emäntä itse käy kehumassa, miten me olemme tehneet niin hyvää kasvisruokaa, parempaa mitä hän itse koskaan on pystynyt tekemään. Ja siltikään se ei vieraille maistu, vaan roskiin menee.

[/quote]

En ole mikään optimistinen emäntä, vaan liian usein ilman ruokaa jäänyt vieras.

Vierailija
20/25 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanafileitä käärittynä rullalle ja täytteenä jotain tuorejuustoa/auraa/kanttarelleja/herkkusieniä..ym. Monta erilaista salaattia, pulled porkia ja ciabattaa+lisukkeet josta jokainen voi tehdä haluamansa hampparin, risottoa,..
Ja en tarkoita että tämä olisi koko menu vaan ihan yksittäisiä vaihtoehtoja jotka tuli ensimmäisenä mieleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan