Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvojen alueen kipu

Vierailija
23.06.2015 |

Mikähän mahtaa olla kun hampaita, leukaluita, leukoja ja ohimoita sattuu? Olen toukokuun lopussa käynyt hammaslääkäritarkastuksessa, paikattiin yksi reikä ja poistettiin viisauden hammas ylhäältä. Pari viikkoa viisurin poistosta alkoi jomottelemaan vähän kummaltakin puolelta leukoja. Kävin hammaslääkärissä ja hiottiin koska löytyi korottavia kohtia. Hammaslääkäri otti myös rötgnenin sieltä puolelta millä puolella kipu silloin oli, ei mitään. Olen painellut juuria ylhäältä, kun hammas on tulehtunut yleensä sieltä aristaa, mutta ei aristusta. Hammaslääkäri koputtelikin hampaita, mutta aristusta ei löytynyt. Myöskään kuuma tai kylmä ei pahenna kipua.  Siinä syödessäni kipulääkkeitä alkoi vaiva pikkuhiljaa hiipumaan. Kunnes nyt taas juhannuksen jälkeen taas sattuu. Mikään yksittäinen hammas ei arista, ole koputusarka tai mitään. Vaan kivut on vaihtelevasti koko suussa. joskus vasemmalla puolella, joskus oikealla, joskus edessä. Syöminen onnistuu, hampaita ei arista. Huomaan kasvoissani ohimon seudulla monia kohtia jotka aristavat painaessa ja päässäni on jatkuvasti "puristava" tunne. Tuota päänsärkyä on ollut jo pitkää. Nyt on epämääräistä kasvosärkyä, joka tuntuu toisinaan korvassakin. Pari yötä takaperin mies oli yöllä katsonut, että leukani tekivät kovasti "työtä" kun nukuin, kumminkaan ei kuulunut mitään narskutuksen ääntä. 

Voiko tällaiset epämääräiset ja häiritsevät kivut johtua hampaiden yhteenpuremisesta? Olen ensi viikolla menossa hammaslääkäriin kun nopeammin ei aikaa saanut. Reikiä ei ole, koska ne on juuri tarkastettu. Minulla on joskus ollut hammasytimen tulehdus ja siinä kipu on tuntunut erilaiselta. Todella ikävää kun koko ajan jomottaa ja kiristää... :( Eikä viitsi jatkuvasti särkylääkkeitäkään syödä. Onko kenellekään tullut hampaiden yhteenpuremisesta kipuja vähän joka puolelle kasvoja ja suuta? 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene puretaan erikoistuneelle hammaslääkärille, joka tutkii tarvitsetko purentakiskon. 

Vierailija
2/6 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset purentakiskon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen menossa hammaslääkärille ensi viikolla, oma hammaslääkäri on kesälomilla, joten joudun nyt turvautumaan johonkin toiseen. Mutta kuulostaako tämä siltä että olisi kiskon paikka? Muistan kyllä jo talvella valittaneeni sitä kun pää on jatkuvasti kipeä, varsinkin herätessä. Muttei oireet olleet silloin vielä niin häiritseviä mitä nyt... :/

Vierailija
4/6 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti johtuu tuosta hampaiden yhteenpuremisesta. Voi aiheuttaa todella kovaa kipua pään ja kasvojen alueella kun lihakset ovat jumissa puremisen takia. Purentakisko voisi auttaa vaivaan, kannattaa tosiaan kysellä hammaslääkärissä asiasta. Tsemppiä! :)

Vierailija
5/6 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni oireet viittaavat siihen, että narskuttelet öisin, eli puret hampaita lujaa öisin tiedostamatta. Siihen liittyy monesti epämääräiset kivut hampaistossa, niskan, kaulan ja pään alueella. Etenkin aamulla herätessä voi tuntua kipua jossain päin kasvoja/ päätä. Suosittelen purentavaivoihin erikoistuneen hammaslääkärin vastaanotolle hakeutumista, tulet todennäköisesti tarvitsemaan purentakiskoa. Sen verran voin lohduttaa, että asiakkaat, jotka ovat kärsineet kyseisistä vaivoista, ovat saaneet suuren helpotuksen kiskosta. Kivut häviävät ja hampaat eivät kulu hurjaa vauhtia.
Ihminen voi narskuttella kausiluontoisesti esim. stressin takia, tai koko elämän ihan muuten vaan ilman syytä.
-hammashoitoalalla oleva

Vierailija
6/6 |
23.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, tässä aloin jo pelkäämään mahdetaanko joka ikinen hammas pian juurihoitaa tai vetää pois. Niin epämääräisiltä nämä vaivat tuntuvat. Todella ikävää tämä jomotus kasvoilla ja hampaiston alueella. Sentään viime viikolla oli ihan hyvä olla kun ei jomottanut näin paljoa. Ja tosiaan ohimolta löytyy tosi kipeitä kohtia jotka aristavat. Ikävää on myös tämä tasainen tylppä jomotus hampaistossa, vaikka hampaat ei varsinaisesti olekkaan kipeät. Vaikea selittää... Täytyy hammaslääkäriltä kysyä sitä kiskoa. Ei haittais yhtään jos sellasta joutus käyttään, jos nämä kivut vaan helpottais.

Ehkä olis pitäny jättää syömäti irtokarkit juhannuksena! Ne on kumminkin niin sitkeitä, mutta sillon oireita ei ihan hirveästi edes ollutkaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän