Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitenhän vaikeaa olisi pitää yläasteikäistä lasta kotikoulussa muutaman kuukauden ajan?

Vierailija
11.02.2022 |

Varmaan riippuu lapsesta paljon, mutta kuinkahan paljon työtä siinä mahtaisi olla vanhemmalle?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Vierailija
2/8 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan onnistuisi, mutta miksi ihmeessä? Tuon ikäiselle kaverit ovat elintärkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mahdoton vastata tähän kattavasti. Riippuu ainakin näistä asioista

- oppilaan motivaatio

-oppilaan lahjakkuus kouluaineissa

- oppilaan henkisen kantin kestävyys olla erilaisessa tilanteessa ja erossa kavereista

-opettajan kyvyt eli osaako vanhempi opettaa englantia, matematiikka, äidinkieltä jne

- kotikoulua ajankohta ja koulun mahdollinen tuki eli miten kokeet järjestetään jne

-jos virallisesti kotikoulua niin joutuisit hommata itse lapselle kirjat ym materiaalit. Jos taas koulun kanssa sovittu erikoisjärjestely (en tiedä onko tällaista mahdollisuutta olemassa mutta voisin kuvitella että jos poissa koulusta vaikka vanhemman sairauden takia tai joku riittävän hyvä syy) niin voisi olla helpompaa jos koulusta saisi materiaalit ja tiedon mitä muut opiskelleet ja mahdollisesti saisi tehdä etänä kokeita.

Vierailija
4/8 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikeaa. Ainoa joka meillä oli vähän työläämpi oli harvinainen a-kieli, josta minä osaan vain alkeet.

Vierailija
5/8 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika mahdoton vastata tähän kattavasti. Riippuu ainakin näistä asioista

- oppilaan motivaatio

-oppilaan lahjakkuus kouluaineissa

- oppilaan henkisen kantin kestävyys olla erilaisessa tilanteessa ja erossa kavereista

-opettajan kyvyt eli osaako vanhempi opettaa englantia, matematiikka, äidinkieltä jne

- kotikoulua ajankohta ja koulun mahdollinen tuki eli miten kokeet järjestetään jne

-jos virallisesti kotikoulua niin joutuisit hommata itse lapselle kirjat ym materiaalit. Jos taas koulun kanssa sovittu erikoisjärjestely (en tiedä onko tällaista mahdollisuutta olemassa mutta voisin kuvitella että jos poissa koulusta vaikka vanhemman sairauden takia tai joku riittävän hyvä syy) niin voisi olla helpompaa jos koulusta saisi materiaalit ja tiedon mitä muut opiskelleet ja mahdollisesti saisi tehdä etänä kokeita.

Minkä takia lapsi olisi poissa koulusta vanhemman sairauden takia? Eikö vanhempi pysty aika huonosti järjestämään opetusta, jos on itse sairaana.

Sama asia, jos kumppani on sairaana, voimavarat kortilla. Mitä huonommin vanhemmat voi, sitä suuremmalla syyllä lapsen kannattaa olla koulussa minun logiikalla. Jos taas toinen on hyvin maksavissa töissä ja toinen pystyy jäämään kotiin, niin kotiopetus voi onnistua hyvin.

Vierailija
6/8 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä kouluissa on paljon noita tehtäviä, joita tehdään viikko - pari. Kirjat ovat melko kattavia ja opetusvideoita opettajat tekivät nettiin melko hyvin jo etäaikana.

En siis näe mitään, miksi homma ei sujuisi, jos lapsen oma motivaatio riittää opiskeluun.

Vierailija
7/8 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai tarkoititko, ettet ano etäkoulua, vaan otat ihan kotikouluun? Itse suosittelisin ennemmin etää. Siihenhän riittää anomus, jossa perustelu.

Tuttavan lapset olleet tammikuusta saakka tällaisella anomuksella etänä. Opettajilta tulee tehtävät, kuten poissaolijoille muutenkin ja vanhemmat vastaavat siitä, että ne tulee tehtyä.

Vierailija
8/8 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaikeaa. Ainoa joka meillä oli vähän työläämpi oli harvinainen a-kieli, josta minä osaan vain alkeet.

Eli mikä? Swahili? Urdu? Katalaan? Udmurti?