Muiden tavat/tottumukset, jotka ihmetyttävät tai ärsyttävät sinua
Kommenteja, mielipiteitä!
Itseäni ärsyttää suuresti se, että jos ottaa margariinirasiasta veitsellä margariinia niin se veitsikin laitetaan margariinirasian kanssa jääkaappiin. Ei jääkaappi ole ruokailuvälineiden säilytyspaikka, ruokailuvälineille on ihan omat paikkansa keittiössä. Jääkäpissa säilytetään ruokaa!
Kommentit (57)
Jotkut aloittavat niin uuden leviterasian kuin vaikka makaronilaatikon kaivamalla keskeltä. Rasia ja uunivuoka ovat heti sotkuisen ja ronkitun näköisiä. Mutta kaikillehan ei kotona ole opetettu siistimpää tapaa ottaa.
Mun mielestä on oksettavaa jos voiveitsi on voirasian päällä. Siinä on semmosta eltaantunutta voita päällä.
ANoppi ei ole turhan tarkka ruoasta. Syö aina kaikkia jämiä. Maitopurkki oli unohtunut liian kauaksi aikaa jääkaappiin, siitä tuli kahviin kökköjä. Vien omat eväät mukanani.
Ja kun anoppi tarjoaa ruokaa. Ei voi koskaan olla varma miten vanhoja ne on, tai miten paskasilla käsillä tehty salaatti on. Sillä on ruusu kädessä :/
Muistatteko kun teininä sanottiin kavereille (tyttö tytölle) koko ajan kuinka tärkeitä kaverit on, sanottiin "rakastan sua" ja kaikissa viesteissä oli sydämiä ja ikävä sua vaikka eilen nähtiin ja sellaisia lässyn lässyn bff 4ever viestejä? Mun eräs kaveri on edelleen sellainen vaikka ikää on kohta se 30v. Se on todella rasittavaa. En ole moneen vuoteen laittanut sydämiä tai vastannut näihin lässytyksiin (saattanut laittaa hymynaaman yms) mutta se ei vaan lopu. Lähinnä ahdistaa. Olette kaverista pari päivää erossa ja heti on "ikävä sua, olet niin tärkeä mulle <3" viesti puhelimessa. Argh. En oikein tiedä miten tästä voisi sanoa kaverille ettei loukkaannu, tuskin mitään pahaa tarkoittaa.
En ymmärrä, miksi jotkut eivät vie täyttä roskapussia vaikka eteiseen odottamaan seuraavaa uloslähtijää. Roskia tungetaan vaan lisää ja lisää haisevaan liian täyteen pussiin ja se viedään ulos vasta kun on ihan pakko.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:19"]
Muistatteko kun teininä sanottiin kavereille (tyttö tytölle) koko ajan kuinka tärkeitä kaverit on, sanottiin "rakastan sua" ja kaikissa viesteissä oli sydämiä ja ikävä sua vaikka eilen nähtiin ja sellaisia lässyn lässyn bff 4ever viestejä? Mun eräs kaveri on edelleen sellainen vaikka ikää on kohta se 30v. Se on todella rasittavaa. En ole moneen vuoteen laittanut sydämiä tai vastannut näihin lässytyksiin (saattanut laittaa hymynaaman yms) mutta se ei vaan lopu. Lähinnä ahdistaa. Olette kaverista pari päivää erossa ja heti on "ikävä sua, olet niin tärkeä mulle <3" viesti puhelimessa. Argh. En oikein tiedä miten tästä voisi sanoa kaverille ettei loukkaannu, tuskin mitään pahaa tarkoittaa.
[/quote]
Jotkut viisikymppisetkin ovat tuollaisia niljakkeita.
-sen metallisen kuoren jättäminen margariinipakettiin sen jälkeen kun se on avattu.
-kahvipaketin kuoren jättäminen siihen kahvirasiaan. hemmetin vaikea ottaa sieltä ahtaasta kahvipuruille tarkoitetusta rasiasta niitä puruja, kun ne paketin kuoret tulee eteen.
Muakin inhottaa tuo voiveitsi jääkaapissa. Voita otetaan veitsellä ja sitten veitsi pesuun ja voi (tai muu levite) jääkaappiin. Piste.
Mua ällöttää myös miehen ajatus siitä että leikkulaudalle voi levittää kaiken. Siinä on voipaketti, kurkkupurkki ja tomaatit, leikkele- ja juustopaketit sekä leipäkassi. Jogurttipakkauskin siinä voi olla päällä. Kun kainosti kysyn että miksi tää kaikki pitää olla täs leikkuulaudan päällä niin vastaus on luokkaa ööööööö?
Miksei miehet voi sitte ikinä olla yhtään niinko naiset?
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 09:58"]
Kun joku syö siten että huulien ylä tai alapuolelle tarttuu esim. kastiketta tms. ruokaa eikä sitä ymmärretä pyyhkiä pois. Jatketaan vaan syömistä suupielet mönjässä.
Jos siihen vielä kuuluu maiskuttelu tai suu auki syöminen niin meikä vaihtaa pöytää tai rupee yrjöttään.
[/quote]Itse jos tunnen, että nyt meni kastiketta suupieleen ja huomaan jonkun kyyläävään, niin pyyhin kastikkeen vasta kun kyyläys loppuu ja kyylääjä on kääntänyt katseensa johonkin muuhun
Kirjakielellä puhuminen.
Toinen asia mitä ihmettelen on se, miten monet nykyvanhemmat komentavat lapsiaan: he eivät korota ääntä, puhuvat ihan normaalisti ja esittävät asian hyvin korrektisti. Voiko oikeasti toimia? Lapset usein jatkavat pahoja puuhiaan.. Ts. ärsyttää kun vanhemmat eivät saa kuria lapsilleen. Ikävää seurattavaa.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 19:50"]Jotkut aloittavat niin uuden leviterasian kuin vaikka makaronilaatikon kaivamalla keskeltä. Rasia ja uunivuoka ovat heti sotkuisen ja ronkitun näköisiä. Mutta kaikillehan ei kotona ole opetettu siistimpää tapaa ottaa.
[/quote]
En tajua. Siis laatikot, kakut jne. aloitetaan toki reunasta, mutta levite?
Mä laitan veitsen voirasian päälle koska en joka kerta halua ottaa uutta veistä. Ei mulla ainakaan ikinä oo mitään siihen eltaantunut. Inhaa se on sillon kun veistä säilytetään huoneenlämmössä, siinä se vasta eltaantuu.
Mä en tykkää vedenkeittimistä. Niissä on aina jotain kokkaretta tai hitulaa lillumassa siellä.
Toinen mikä ärsyttää on se ettei jotkut käytä leipälautasia. Siihe se leipä vaa lätkästään suoraan pöydälle ja jälkeen jää kasa muruja ja voi kökkösiä, eikä jälkiä tietty ees siivota.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 09:45"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 19:09"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 18:39"]
Kommenteja, mielipiteitä!
Itseäni ärsyttää suuresti se, että jos ottaa margariinirasiasta veitsellä margariinia niin se veitsikin laitetaan margariinirasian kanssa jääkaappiin. Ei jääkaappi ole ruokailuvälineiden säilytyspaikka, ruokailuvälineille on ihan omat paikkansa keittiössä. Jääkäpissa säilytetään ruokaa!
[/quote]
Se veitsi jätetään siihen rasiaan / sen päälle, jottei joka kerta tarvitse uutta ottaa. Ihan selkeetä.
[/quote]
Itse jätän sen veitsen siihen päälle, koska ei ole mitään järkeä ottaa joka kerta uutta voiveistä. Itseäni taas ärsyttää, kun mies joka kerta ottaa sen veitsen sieltä jaakaapista ja heittää tiskialtaaseen.
[/quote]
Meillä on puinen voiveitsi, jota säilytetään yleensä puisen leikkuulaudan päällä. Jos siihen jää jotain ylimääräistä voita, se on vain hyväksi puulle.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 19:50"]Jotkut aloittavat niin uuden leviterasian kuin vaikka makaronilaatikon kaivamalla keskeltä. Rasia ja uunivuoka ovat heti sotkuisen ja ronkitun näköisiä. Mutta kaikillehan ei kotona ole opetettu siistimpää tapaa ottaa.
[/quote]
En tajua. Siis laatikot, kakut jne. aloitetaan toki reunasta, mutta levite?
[/quote]
Jotkut kaivavat levitettä niin että siihen tulee reikä, eivätkä kaavi sitä niinkuin normaalisti tehdään. Varmaan tarkoitti tuota. :D
En ymmärrä, miksi jotkut eivät vie täyttä roskapussia vaikka eteiseen odottamaan seuraavaa uloslähtijää. Roskia tungetaan vaan lisää ja lisää haisevaan liian täyteen pussiin ja se viedään ulos vasta kun on ihan pakko.
Mulla tämä sama. Pahinta on, jos se seuraava uloslähtijä on vielä niin dille, ettei tajua edes viedä sitä odottamaan jätettyä roskista ulos. Asuin kerran tällaisen urpon kanssa. Ei koskaan enää.
Paskarantujen jättäminen pönttöön, suu auki syöminen, voiveitsi jääkaappiin, likaiset vaatteet lattialla, partakarvat lavuaarissa, likainen lavuaari, tyhjät esim kinkkupaketit jääkaapissa, avonaiset maitopurkit jääkaapissa...kahvitahrat tietokonepöydällä, katkotut hammastikut muualla kuin roskiksessa, aukijätetyt ovet, tiskit lavuaarissa (miksi ei voi laittaa tiskikoneeseen? Tai edes siihen viereen, kun on kone..vaan lillumaan likaveteen lavuaariin..yök..) jne.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 19:53"]En ymmärrä, miksi jotkut eivät vie täyttä roskapussia vaikka eteiseen odottamaan seuraavaa uloslähtijää. Roskia tungetaan vaan lisää ja lisää haisevaan liian täyteen pussiin ja se viedään ulos vasta kun on ihan pakko.
[/quote]
Meillä on lemmikkejä, jotka dyykkaavat irrallaan olevia roskapusseja. Tästä syystä meillä roskapussi täytetään täyteen asti omassa sangossaan ja viedään siitä suoraan ulkoroskikseen.
Kotiäidit jotka eivät viitsi pitää kotia siistinä. Syöttötuolissa kuukauden ruokalista, viikaamattomia pyykkikasoja olohuoneessa, likaisia pyykkejä ympäri taloa. Kaiken kruunaa saastainen vessa. Tässä muutama esimerkki. En ymmärrä.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 10:36"]Kirjakielellä puhuminen.
Toinen asia mitä ihmettelen on se, miten monet nykyvanhemmat komentavat lapsiaan: he eivät korota ääntä, puhuvat ihan normaalisti ja esittävät asian hyvin korrektisti. Voiko oikeasti toimia? Lapset usein jatkavat pahoja puuhiaan.. Ts. ärsyttää kun vanhemmat eivät saa kuria lapsilleen. Ikävää seurattavaa.
[/quote]
Huutaminen kärsii inflaatiota eikä sekään lopulta enää tehoa. Tärkeämpää on oppia että kaikella on seurauksensa ja siksi pitää totella. Huutaa vasta sitten kun se muksu on juokemassa auton alle tmv.
Appivanhemmilla pitäisi käydä vessassa ilman valoja. Toimituksen aikana ei tarvitse valoja, ja kun pesee kädet niin oven kun aukaisee niin näkee pestä kätensä. No mä kyllä käytän valoja, mistäpä ne sen tietää käytänkö vai en. Ovat todella rikkaita, mutta äärimmäisen pihejä.