Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäilen, että miehelläni on skitsofrenia

Vierailija
19.06.2015 |

Mies saa tajuttomia raivokohtauksia asioista, joita väittää minun sanoneen. Olen mennyt epävarmaksi ja yrittänyt nimenomaisesti tarkentaa viestintääni, etten ilmaisisi itseäni epäselvästi. 

Tänään oli taas yksi niistä viikonlopuista, kun hän sai raivokohtauksen. Hän huusi taas kuin hullu ja syytteli aivan mielikuvituksellisista asioista, mitä olisin muka tehnyt ja sanonut. Jossain vaiheessa mies väitti, että olin valittanut siitä, ettei ihoni kestä käsitiskiainetta. 15-vuotias poikamme oli vieressä, eikä hänkään ollut kuullut, että olisin missään vaiheessa sanonut moista. 

Olen alkanut epäilemään, että hän kuulee ääniä päässänsä. Sinänsä jollain tavalla mies tuntuisi olevan raivotessaan tässä todellisuudessa, koska hän kuitenkin kommunikoi vain meidän läsnä olevien ihmisten, mutta ne syytökset ovat niin absurdeja.

Mies suuttui, kun otin aiheen puheeksi. Sanoin, että vaikuttaisi siltä että hän kuulee ääniä ja olisi tärkeää päästä lääkärin tutkimuksiin.

Jos en saa miestä lähtemään lääkäriin, miten pitäisi toimia, että hän aiheen tiimoilta tutkimuksiin pääsisi? 

Kommentit (138)

Vierailija
121/138 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa saahelposti skitsofrenia diagnoosin. Kutsu vaan ambulanssi kun vaimolla on paha päivä ja se lääkitään kuoliaaksi. Suuttuu vielä enemmän tuosta ambulanssin tulosta ja se voidaan tulkita psykootiseksi.Hyvä maa! Toimii!

Vierailija
122/138 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla joku jakomielitautinen täällä postaamassa näitä juttuja:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/138 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni isä oli päälle 40v kun skitsofrenia puhkesi. En ole aihealueen ekspertti mutta sen laukaisi burn out. Hakkasi yöt nauloja seiniin ja kuuli ääniä. On nykyään tosi huonossa kunnossa, pärjää juuri ja juuri yksinään.
En halua pelotella vaan tosiaan se voi puhjeta myöhemmällä iälläkin.

Vierailija
124/138 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 18:21"]

Mieheni isä oli päälle 40v kun skitsofrenia puhkesi. En ole aihealueen ekspertti mutta sen laukaisi burn out. Hakkasi yöt nauloja seiniin ja kuuli ääniä. On nykyään tosi huonossa kunnossa, pärjää juuri ja juuri yksinään. En halua pelotella vaan tosiaan se voi puhjeta myöhemmällä iälläkin.

[/quote]

Se voi puhjeta kenelle tahansa. Ainoa missä on eroa on se paljonko stressiä sen puhkeaminen vaatii.

Vierailija
125/138 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 17:28"]Vai niin, että tapaus suljettu.

Meneekö teillä muilla niin, että mies huutaa ja räyhää. Teillä eli olisi oikeutta sanoa siihen yhtään mitään. Paras tarjous on se, että kun mies sanoo "case closed", "olisiko tämä nyt tässä" tms., ja jos sen jälkeen jälkee pystytte olemaan iloisia, proaktiivisia ja kun mitään ei olisi tapahtunutkaan, saatte hetken rauhan. Missään nimessä ei saa mitenkään ottaa puheeksi tapahtunutta tai edes sanoa, että juuri nyt olisi parempi olla erikseen. Muuten huutaminen, riehuminen ja solvaukset jatkuvat.

Onko normaalia?

ap
[/quote]ex

Kuulostaa henkiseltä väkivallalta. Tarvitaanko siihen diagnooseja, jos on kusipää. En tiedä.

Vierailija
126/138 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on kaksi täysin toisiinsa kyllästynyttä ihmistä, joissa molemmissa on yhtä paljon vikaa. On aivan turha alkaa miettimään ja etsimään mitään diagnooseja, kun syy on edellä olevassa lauseessa. Erotkaa nyt hyvät ihmiset, muuttakaa erillenne, miksi ihmeessä tuhlaatte omaa ja toistenne elämää tuollaisessa suhteessa? Kumpikin teistä on nyt niin kiinni omissa navoissanne, että ette edes tajua miten paljon lapsenne tilanteesta kärsivät. Ryhdistäytykää ja käyttäytykää aikuisten tavoin, olette molemmat taantuneet jonnekin lapsen tasolle riitelyssänne.

Te molemmat syytätte toista siitä, että itse ette tee mitään, itse ette käyttäydy kuten aikuisen tulee käyttäytyä. Koittakaa ymmärtää, että vain ja ainoastaan ITSE on vastuussa siitä, millaista oma elämä on. Jos haluat erota, etsit itsellesi uuden asunnon ja muutat, etkä vain valita että kun toinen ei lähde minnekään. Jos et halua tuhlata elämääsi suhteessa, jossa toinen vain ärsyttää, lähdet itse pois siitä suhteesta etkä vain marttyyrina välita että kun tuo toinen ei halua erota. Jne. Ymmärrätekö?

Voisiko teistä edes jompikumpi nyt havahtua sieltä lapsellisuutenne syövereistä ja pelastaa lapset tuosta tilanteesta? Viekää ne raukat edes jonnekin muualle hoitoon siksi aikaa, että pääsette omillenne.

Vierailija
127/138 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ootte tosiaan molemmat yhtä hulluja

Vierailija
128/138 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko kyse olla ihan niin yksinkertaisesta kuin stressistä ja lievästä burnoutista? Ei tuo ole vakavaa välttämättä. Voi olla vain niin loppu ettei tulkitsee ihmisiä oikein. Been there. ..

Vierailija
129/138 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyseessä skitsofrenia, miehesi käytös tyypillistä ihan normaalille raivohullulle ihmiselle.

Se että toista syyttelee 'omasta' käytöksestään; no siinäpä paras tapa ulkoistaa ne omat huonot puolet.

Ihan normaali-ihmisen defenssi. Ei oo skitsofreniaa nähnytkään.

Vierailija
130/138 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisihan tuo olla ihan stressiperäistäkin? Meidän suvussa on tuollaisia voimakkaasti reagoivia ihmisiä. Luulen, että jonkinlaisesta persoonallisuushäiriöstä vika. Ainakin oma isäni suuttui mitättömistä asioista. Nyt jälkeenpäin mietin, että hän ei kestänyt mitään kritiikkiä. Olisko kotiolot ollut jotenkin vaativat, että ei ole koskaan täyttänyt odotuksia..

Vierailija
131/138 |
20.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa riita. Muutaman päivän kumpikin miettii OMAA käytöstään ja vaikutustaan suhteeseen ja perheeseen. Sen jälkeen keskustelu jossa ääni ei kohta ja ketään ei syytetä. Lupa ilmaista vain omia tunteitaan mm."tunnen että.." ja "toivoisin sinulta että.." syytökset pitää jäädä pois nyt heti molemmin puolin. Voimia teille molemmille. Kummallakin käytöksessä parantamisen vikaa.

Vierailija
132/138 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo skitsofrenialta kuulosta. Miten olisi epävakaa persoonallisuushäiriö? Ota ja googleta.

Vierailija
133/138 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. ei voi olla tosissaan tai sitten on todella tyhmä. Etkö pelkää miten mies reagoi kun nimität sitä täällä skitsofreeniksi jos hän todella on sitä? Miten uskalsit vielä kirjoittaa sen jälkeen kun jäit kiinni siitä? En usko että tämä on totta. Juhannusprovo on.
Tuo tiskiainejuttu on ihan naurettava. Mitä väliä sillä on jos hän luulee noin? Ei ole sairaudenmerkki eikä harha. Ihminen voi muistaa väärin ja unohdella asioita. Eri asia jos epäilee sun vainoavan tai muuta.

Vierailija
134/138 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa oman mielenterveyden tähden ottaa etäisyyttä tuollaiseen ihmiseen jos se asuinolot ym elämäntilanne huomioiden on mahdollista. Mielestäni miehessäsi on jonkinlaisia persoonallisuushäiriönkin piirteitä. Kuluttavaa eläminen tuollaisen ihmisen kanssa. Mieti myös lastanne, ap; jos miehesi kuulee ääniä niin hänhän voi luulla lapsennekin sanoneen jotain mistä saa raivarit. Soita jollekin terveydenhuollon asiantuntijalle ja pyydä neuvoja. 

Vierailija
135/138 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli narsisteja, nyt skitsoja...vai muuttuvatko skitsot miehet vain jossain vaiheessa narsku-Exiksi?

Vierailija
136/138 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Mä oon skitso ja persoonallisuushäiriöinen kun te huutoäänestitte niin. Vitsi, paha pettymys päivälle. Case closed? Ap:n mies

Vierailija
137/138 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuulin kanssa tänne asti, miten sä keksit niitä valheita!! Miehes on ihan oikeassa. Suunnittelet hänen murhaamistaan! Mua et vie mukanas!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
138/138 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikutat kyllä oikeasti raskaalta ihmiseltä. Lisäksi tunnut pitävän omana vikanasi ainoastaan miehen raivoamisen sietämistä. Vastaat hänelle korostetun rauhallisen alentuvasti. Olen varma että sinulla on osuutesi perheen riitoihin.

Mutta hyvä ihme, erotkaa. Muttei ole reilua myöskään sanoa että odotat vain miehesi lähtevän kotoaan ja lastensa luota. Eroatte ja hoidatte jonkun tasapuolusen ratkaisun. Ei niin että mies lähetetään hämärään vuokrayksiöön eristettynä perheestään. Mutta erotkaa hyvä ihme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän