Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen: mitä tuumaat miesten klassisesta pukeutumisesta?

Vierailija
04.02.2022 |

Eli arkena jalassa flanelihousut (talvella), suorat housut chinot tai pellavahousut (kesällä). Kengät vuoden ajan mukaan joko erilaisia brittityylisiä nahkasaappaita talvisaikan tai kesällä oxfordeja, derbyjä ja loafereita. Paidat mittatilauspaitoja, arkena usein nappikauluksilla olevia paitoja hieman karkeammasta oxford-kankaasta, väri voi olla vaikka joku raita valkoisella pohjalla, vaalean sininen tai valkoinen. Päällä voi olla esimerkiksi neule, neuleliivi tai paikkataskuinen pikkutakki, jossa on kankaassa pieni kuvio.

Juhlissa sitten mittatilauspuku, esimerkiksi kolmiosainen tummansininen tai musta puku. Solmio esimerkiksi silkkinen neulesolmio, grenadiini tai rykmenttiraidoilla. Kesällä vaalean harmaa puku, voi olla ilman solmiotakin. Suurissa juhlissa frakki, toki itse solmittavalla rusetilla.

Millaisia ajatuksia herättää naisissa?

T. kolmikymppinen, pitkähkö mies

Kommentit (1283)

Vierailija
1241/1283 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

G a y.

Vierailija
1242/1283 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian konservatiivinen tyyli minun makuuni, suorastaan luotaantyöntävä (anteeksi suoraan ilmaistu mielipiteeni). Olen yliopisto-opiskelija ja taiteiden harrastaja (opiskeluala ei kuitenkaan liity taiteisiin). Pidän täysin päinvastaisesta tyylistä miehillä: boheemius, söpöt villapaidat, esim. pitkä tukka ponnarilla jne. 😘

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1243/1283 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä homo.

Vierailija
1244/1283 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii tyylikkäälle miehelle mutta kotona rennommin.

Vierailija
1245/1283 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylikäs, hyvin pukeutuva ja tilanteiden mukaan vaatteensa taiten valitseva ihminen oli hän sitten mies tai nainen on aina ilo silmille. Jos minulla olisi enemmän rahavaroja ostaisin minäkin vaatteeni merkkiliikkeestä. Pyrin itsekin huolehtimaan ulkonäöstäni ja silloin, kun ostelen vaatteita valitsen mielelläni mahdollisimman tyylikkäitä ja hyvin istuvia ajattomia vaatteita omien rahavarojen puitteissa. Myös kirpputoreilta voi nykyään löytää jopa kalliita merkkivaatteita.

Vierailija
1246/1283 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan, etenkin mittatilauspaitojen käyttämistä.

Vierailija
1247/1283 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän miesten klassista pukeutumista ehkä maailman tylsimpänä.

Erityisesti on ihan järkyttävää, että vielä nykyaikanakin miesten juhlapukeutumisen etiketti on niin ahdas ja yksipuolinen ja väritön. Ja todella epätasa-arvoinen.

Oikeasti, läpi historian, vähän kaikissa kulttuureissa, miehetkin on pukeutuneet koristeellisesti, värikkäästi, monipuolisesti.

Sitten joku sata vuotta Euroopassa on menty tuolla kuolettavan tylsällä linjalla, ja nyt kaikki pitää sitä jotenkin normaalina.

Vierailija
1248/1283 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vain saanut haukkuja ja ilkeitä katseita naisilta. Pukeudun aina kauluspaitaan ja/tai puvunliiveihin ja pikkutakkiin. M27

No jos pukeutuu aina kauluspaitaan ja pikkutakkiin on tuo kovin virkamiesmäistä ja jäykkää pukeutumista. Rento toimii paremmin. Mustat pillifarkut ja hihaton t paita toimii.

Vierailija
1249/1283 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen kepulainen. Itse olen perussuomalainen. Ei toimi minulle.

Vierailija
1250/1283 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vain saanut haukkuja ja ilkeitä katseita naisilta. Pukeudun aina kauluspaitaan ja/tai puvunliiveihin ja pikkutakkiin. M27

Liivit on usein juuri pikkuisen liikaa. Nämä pahasti katsovat ajattelevat ehkä samoin kuin minä (en näytä sitä ulospäin), että vähemmän on enemmän, vaikkakin kaikki kuulostaa ihan mukavalta tyyliltä.

Myös hifistely näillä merkeillä ja materiaaleilla on monelle liikaa, miesten suusta kuultuna. Eli saat pitää päälläsi, mutta älä kailota siitä...

Vierailija
1251/1283 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata koko kassien pukemista, kyllä pallit saa roikkua shortsejen lahkeesta ihan vapaasti varsinki kesäisin. Talvellahan ne menee piiloon kalsareiden suojaan.

Vierailija
1252/1283 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Römpsänperän buuma kirjoitti:

En kannata koko kassien pukemista, kyllä pallit saa roikkua shortsejen lahkeesta ihan vapaasti varsinki kesäisin. Talvellahan ne menee piiloon kalsareiden suojaan.

Näin on näreet, kiva heilutella nuorten naisten kans kuppilassa istuen ja palleja sortseista vilautellen pöydän alla. Eikä se järvi soutamalla kulu.

Vierailija
1253/1283 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok, tosin pieniä viboja, että käyttääkö enemmän aikaa pukeutumiseen ja valmistautumiseen kuin minä.

Se olisi iso turn-off miehessä. Naisen kuuluu koristautua, miehen rooli on eri.

N31

Vierailija
1254/1283 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityisesti on ihan järkyttävää, että vielä nykyaikanakin miesten juhlapukeutumisen etiketti on niin ahdas ja yksipuolinen ja väritön. Ja todella epätasa-arvoinen.

Oikeasti, läpi historian, vähän kaikissa kulttuureissa, miehetkin on pukeutuneet koristeellisesti, värikkäästi, monipuolisesti.

Sitten joku sata vuotta Euroopassa on menty tuolla kuolettavan tylsällä linjalla, ja nyt kaikki pitää sitä jotenkin normaalina.

Normaalina? Kun kävelee kaupungilla, niin normaalia kyllä vaikuttaisi olevan verkkarit ja hupparit ja risaiset farkut. Harvemmin tulee mies puvussa vastaan.

Vierailija
1255/1283 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalina? Kun kävelee kaupungilla, niin normaalia kyllä vaikuttaisi olevan verkkarit ja hupparit ja risaiset farkut. Harvemmin tulee mies puvussa vastaan.

No ei se normaalia, etiketin mukaista miesten juhlapukeutumista ole. Kyllä miesten pukukoodi on ahtaampi kuin naisten, mehän saadaan jo käyttää housuja, mutta hameet miehillä ei oo normalisoituneet.

Vierailija
1256/1283 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki pukeutuminen, manne saappaat (miehillä aina saappaat jalois, naisilla kengät), saapashousut, flanellipaita, villapaita myös jos kylmä, ja sarkalyyssi. päässä karvalakki

on käytännöllinen ja miehekäs asukokonaisuus. sopii yhtä hyvin navettatöihin ja kylällä käymiseen.

Vierailija
1257/1283 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se normaalia, etiketin mukaista miesten juhlapukeutumista ole. Kyllä miesten pukukoodi on ahtaampi kuin naisten, mehän saadaan jo käyttää housuja, mutta hameet miehillä ei oo normalisoituneet.

Olen vuoden aikana osallistunut hautajaisiin, häihin, lakkiaisjuhliin sekä erinäisiin iltajuhliin. Kaikissa silmiini on pistänyt, miten miehet kulkevat farkuissa ja kulahtaneissa kengissä, pahimmillaan lenkkareissa.

Vierailija
1258/1283 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa nämä homojen huutelijat täällä. Noi tyylikkäät miehet ovat yleensä niitä, jotka saavat naisia vaikka joka sormelle jos näin haluavat.

Vierailija
1259/1283 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Lontoossa ja täällä on todella paljon tyylikkäästi pukeutuneita miehiä, etenkin jos menet Cityn alueelle niin silmänruokaa kyllä riittää. En ymmärrä miksi suomalaiset vierastavat niin pukukulttuuria.

Vierailija
1260/1283 |
17.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa nämä homojen huutelijat täällä. Noi tyylikkäät miehet ovat yleensä niitä, jotka saavat naisia vaikka joka sormelle jos näin haluavat.

Mutta kun eivät halua eivätkä näytä oikeasti tyylikkäiltä vaan urpoilta:

MOT.