Nainen: mitä tuumaat miesten klassisesta pukeutumisesta?
Eli arkena jalassa flanelihousut (talvella), suorat housut chinot tai pellavahousut (kesällä). Kengät vuoden ajan mukaan joko erilaisia brittityylisiä nahkasaappaita talvisaikan tai kesällä oxfordeja, derbyjä ja loafereita. Paidat mittatilauspaitoja, arkena usein nappikauluksilla olevia paitoja hieman karkeammasta oxford-kankaasta, väri voi olla vaikka joku raita valkoisella pohjalla, vaalean sininen tai valkoinen. Päällä voi olla esimerkiksi neule, neuleliivi tai paikkataskuinen pikkutakki, jossa on kankaassa pieni kuvio.
Juhlissa sitten mittatilauspuku, esimerkiksi kolmiosainen tummansininen tai musta puku. Solmio esimerkiksi silkkinen neulesolmio, grenadiini tai rykmenttiraidoilla. Kesällä vaalean harmaa puku, voi olla ilman solmiotakin. Suurissa juhlissa frakki, toki itse solmittavalla rusetilla.
Millaisia ajatuksia herättää naisissa?
T. kolmikymppinen, pitkähkö mies
Kommentit (1283)
Vierailija kirjoitti:
Klassinen tyyli viittaa konservatiivisuuteen ja on -noh-hieman tylsä.
Klassinen tyyli viittaa älykkyyteen ja eleganssiin. Älykkyys ilmenee muun muassa esteettisyytenä tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Larppaaja, varsinkin jos/kun muu ympäristö ei ole samalla tasolla pukeutumisen kanssa eli asumisympäristö/asunto, auto, koulutus, sivistys jne. Larppaamista se voi olla, vaikka nämä olisivatkin, jos esimerkiksi saatu perintönä ilman minkäänlaista omaa panostusta. Ikään kuin lapsi leikkmässä roolileikkiä.
Ottanut vaikutteita jostain ihailemastaan miehestä ja pyrkii kopioimaan tämän pukeutumistyylin. Esittää ikäistään vanhempaa ja kypsää ilman aitoa ymmärrystä ja kokemusta, minulla on minua tukeva vaimo, kröhömm, pardon...tuskin olet pikkuflunssaa pahempaa vastoinkäymistä kokenut. Olet mukamas hyveellisellä tavalla parempi kuin muut "kaikkia tarvitaan." Äänestät Kokoomusta ja olet Aallon kylteri?
Vastaat nyt jotain kateellisuudesta, keksi poju jotain nasevampaa.
Minusta on aika mukava ajatus, että näin lähempänä neljää- kuin kolmeakymppiä olevana olen jollekulle poju. Toki olen kohtuullisen hyvätuloinen ja olen myös varakkaasta perheestä. Teen viikkotasolla n. 50 h/vko töitä eli mikään laiskimus en ole. Ongelmia en ole elämääni erityisesti pyrkinyt keräämään, pikemminkin olen pyrkinyt niitä välttelemään. Niitä tulee vielä vastaan etsimättäkin.
Puku tekee miehen niin arkena kuin juhlana.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on aika mukava ajatus, että näin lähempänä neljää- kuin kolmeakymppiä olevana olen jollekulle poju.
Jos mamma on seitsemänkymppinen, niin sellaisen rinnalla olet poju täysin siihen katsomatta, miten pukeudut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskaan en ole tavannut miestä joka olisi sekä pinnallinen (räteistä kiinnostunut) että hänellä olisi substabssia. Tyylikkäästi pukeutuvalla miehellä on tasan ne vaatteet, pää on tyhjää täynnä.
Korkea koulutus ja sivistyneisyys tietysti näkyvät myös pukeutumisessa. Tohtori pukeutuu arvonsa mukaisesti, esimerkiksi.
Olen itseasiassa tohtori (kiittäen hyväksytty), mutta näkisin pukeutumisen omalla kohdallani puhtaana makuasiana. Pukeutuisin samalla tavalla, vaikka olisin kirvesmies. Itseasiassa vaarini on kirvesmies ja oli nuorempana melko keikari, puku päällä sunnuntaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on aika mukava ajatus, että näin lähempänä neljää- kuin kolmeakymppiä olevana olen jollekulle poju.
Jos mamma on seitsemänkymppinen, niin sellaisen rinnalla olet poju täysin siihen katsomatta, miten pukeudut.
Totta
Vierailija kirjoitti:
Noin hienot vaatteet ja kengät kolmekymppisellä miehellä ja edelleen ei ole ollut parisuhteessa riittävän kauan että tietäisi mitä naiset ajattelevat hänen pukeutumisestaan. Tulit sitten tänne kehuttavaksi ja taputeltavaksi.
Mikähän mahtaa olla syy? Persoonallisuus? Narsismi?
Lähinnä motivaationa oli uteliaisuus. Tahtoopi olla puolisoiden kanssa, että heistä pitää pukeutumisesta riippumatta. En usko, että oma vaimoni tuomitsisi kovin voimakkaasti, vaikkei pitäisikään. Mietin lähinnä mitä ajatuksia herättää naisissa laajemmin. En koe luontevaksi puhua pukeutumisesta arjessani (ei ole minua leimaava piirre), joten eipä näistä voi jutella paljoa muualla kuin netissä. Taputuksia en ollut hakemassa, vaan näkökulmia.
Vierailija kirjoitti:
Koskaan en ole tavannut miestä joka olisi sekä pinnallinen (räteistä kiinnostunut) että hänellä olisi substabssia. Tyylikkäästi pukeutuvalla miehellä on tasan ne vaatteet, pää on tyhjää täynnä.
Jokainen saa geenilotossa ne lahjat mitä saa. Jos olen jonkun mielestä yksinkertainen, niin mitäpä sitten. En koe älykkyyden vertailua sen järkevämmäksi kuin vaikka pituuden tai silmien värien vertailua. Näillä mennään, olin tyhmä tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa geenilotossa ne lahjat mitä saa. Jos olen jonkun mielestä yksinkertainen, niin mitäpä sitten. En koe älykkyyden vertailua sen järkevämmäksi kuin vaikka pituuden tai silmien värien vertailua. Näillä mennään, olin tyhmä tai ei.
Vielä täydennyksenä edelliseen, että tuskin muuttuisin yhtään älykkäämmäksi, vaikka pukeutuisin jollakin toisella tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä täydennyksenä edelliseen, että tuskin muuttuisin yhtään älykkäämmäksi, vaikka pukeutuisin jollakin toisella tavalla.
Et muuttuisikaan älykkäämmäksi mutta voisit näyttää älykkäämmältä.
Vierailija kirjoitti:
Olen itseasiassa tohtori (kiittäen hyväksytty), mutta näkisin pukeutumisen omalla kohdallani puhtaana makuasiana. Pukeutuisin samalla tavalla, vaikka olisin kirvesmies.
No miten sitten pukeudut? Makuasiahan pukeutuminen tietenkin on. Ei kai kukaan pukeudu muutoin kuin makunsa mukaisesti. Maut tosin vaihtelevat. Niitä on parempia ja huonompia. Huonoakin makua voi kehittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi näyttää älykkäämmältä kuin on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itseasiassa tohtori (kiittäen hyväksytty), mutta näkisin pukeutumisen omalla kohdallani puhtaana makuasiana. Pukeutuisin samalla tavalla, vaikka olisin kirvesmies.
No miten sitten pukeudut? Makuasiahan pukeutuminen tietenkin on. Ei kai kukaan pukeudu muutoin kuin makunsa mukaisesti. Maut tosin vaihtelevat. Niitä on parempia ja huonompia. Huonoakin makua voi kehittää.
Lue aloitus, siinä kuvasin jo seikkaperäisesti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tykkään astetta rennommasta pukeutumisesta miehellä. Klassinen tyyli viittaa konservatiivisuuteen ja on -noh-hieman tylsä. Tulee mieleen tylsä nortti tai uraohjus tai kuninkaallinen :D kukaan noista ei kiinnosta.
Minä taas näkisin, että klassinen tyyli on sen verran harvinainen, että se on paljon perus farkut+huppari -pukeutumista persoonallisempi. Konservatiivinen ihminen tuskin pukeutuu kovin massasta poikkeavalla tavalla noin lähtökohtaisesti.
Varmasti tyylikäs mies. Ei kuitenkaan olisi ihan minun tyyppiäni, pidän vähän rennommasta meiningistä pukeutumisessa. En usko että sopisimme rinnakkain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin hienot vaatteet ja kengät kolmekymppisellä miehellä ja edelleen ei ole ollut parisuhteessa riittävän kauan että tietäisi mitä naiset ajattelevat hänen pukeutumisestaan.
Tietty naisiakin on monenlaisia. Osa naisista ymmärtää tyylin päälle, osa ei.
Kun katselee naisia, niin huomaa pian, että vain vähemmistö naisista osaa laittautua tyylikkääksi. Jos nainen ei tajua tyylistä mitään, niin mitäpä sellaisen naisen mielipiteet tyylitajuista miestä kiinnostaisivat.
On niillä mielipiteillä yhtälailla arvoa ja tietyllä tavalla maadoittavat keskustelua. Tyylinkään suhteen ei kannata lähteä liian kauaksi omalle kiertoradalleen.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti tyylikäs mies. Ei kuitenkaan olisi ihan minun tyyppiäni, pidän vähän rennommasta meiningistä pukeutumisessa. En usko että sopisimme rinnakkain.
Kiitos, tämä oli hyvä kommentti. Millaista tyyliä tarkoitat rennommalla meiningillä? Onko pariskunnalla mielestäsi hyvä olla samanlainen tyyli vai voiko olla myös hieman erilainen? Mietin vaan, että loppujaan aika harvoin tulee vastaan pariskuntia, joilla olisi täysin vastakkainen tyyli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi näyttää älykkäämmältä kuin on?
Ei missään luekaan, että pitäisi. Kysyisin mieluummin, miksei pyrkisi vaikuttamaan vähintään niin älykkäältä kuin ajattelee olevansa. Sinä voit tietenkin pukeutua ihan kuin haluat. Minä harkitsen hieman ulkoasuani, kun lähden jonnekin.
Korkea koulutus ja sivistyneisyys tietysti näkyvät myös pukeutumisessa. Tohtori pukeutuu arvonsa mukaisesti, esimerkiksi.