Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ollut vuoden työttömänä ja nautin tästä täysillä :)

Vierailija
01.06.2015 |

Ei kaikkien työttömien elämä ole kurjistelua ja syrjäytymistä. Nautin suunnattomasti tästä vapaa-ajasta ja kiireettömyydestä. Tsemppiä muillekin, paljon on omasta asenteesta kiinni!

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 12:58"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 12:06"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 12:04"]

Paljonko työtön saa tukia kk? Mulla netto on 1034/kk. Ei oikein kiinnosta olla töissä tuolla rahalla. Ja on krooniset kivut selkäsairauden takia ja kova väsymys. Illalla kuukahdan sänkyyn 19-20. Työt alkaa 7.00.

[/quote]

Mä saan ansiosidonnaista melkein puolet enemmän kuin sä palkkaa. ap

[/quote]Minä saan ansiosidonnaista verojen jälkeen 800€/kk. Enkä mitään muita tukia. Ja joku haluaa että siitä vielä leikataan?
[/quote]

Nyt vaan ap:n peräänkuuluttamaa asennetta kehiin, niin voit nauttia elämästä työttömänä, asenteestahan se vaan on kiinni!

Oikeasti: Koita kestää ja toivottavasti sinulla on mielekkäitä asioita elämässä, jotta selviät tuosta kituutuksesta. Kaikkea hyvää sinulle!

Vierailija
42/52 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi todellakaan ymmärtää sitä, jos työikäinen ja työkykyinen ihminen on omasta tahdostaan työttömänä. Kyllä on hemmetin törkeää, kun yhteiskunnan verovaroilla ylläpidetään yhteiskunnan palveluja, ja nämä omasta tahdostaan vapaaehtoiset työttömät eivät maksa veroja ollenkaan, mutta käyttävät kyllä mielin kielin näitä palveluja.

Eikö moinen vapaamatkustaminen ollenkaan hävetä? Koska yhteiskunnan palveluja käytätte, saisitte jotain myös tehdä niiden eteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 13:57"]

En voi todellakaan ymmärtää sitä, jos työikäinen ja työkykyinen ihminen on omasta tahdostaan työttömänä. Kyllä on hemmetin törkeää, kun yhteiskunnan verovaroilla ylläpidetään yhteiskunnan palveluja, ja nämä omasta tahdostaan vapaaehtoiset työttömät eivät maksa veroja ollenkaan, mutta käyttävät kyllä mielin kielin näitä palveluja.

Eikö moinen vapaamatkustaminen ollenkaan hävetä? Koska yhteiskunnan palveluja käytätte, saisitte jotain myös tehdä niiden eteen.

[/quote]

Mikä vapaamatkustaminen? Jos minusta puhut, niin en valinnut työttömyyttä, vaan minun työsuhteeni loppui ihan työnantajan päätöksestä. Olen hakenut tietenkin töitäkin tässä työttömyyden aikana, mutta mikäli et ole ihan sammiossa elänyt viimeiset vuodet niin tiedät, että tällä hetkellä työttömiä on muutama muukin ja avoimia työpaikkoja aika vähän. En suostu häpeämään työttömyyskorvaustani hetkeäkään, sen verran olen veroja palkastani maksanut ja töitä tehnyt viimeiset 15 vuotta. ap

Vierailija
44/52 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipilän hallituksen pitäisi heti lakkauttaa ansiosidonnainen päiväraha kokonaan. Ei ole oikeudenmukaista eikä kansantaloudellisesti kestävää että toisen työttömyys on "arvokkaampaa" kun jonkun toisen.

Vierailija
45/52 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 14:41"]Sipilän hallituksen pitäisi heti lakkauttaa ansiosidonnainen päiväraha kokonaan. Ei ole oikeudenmukaista eikä kansantaloudellisesti kestävää että toisen työttömyys on "arvokkaampaa" kun jonkun toisen.
[/quote]
Kyllä se toisen työttömyys on arvokkaampaa siinä mielessä jos esim. toinen on maksanut veroja 20 vuoden aikana vaikka 200 000 euroa enemmän kuin toinen joka on maksanut veroja vain 50 000 euroa samassa ajassa.

Vierailija
46/52 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 14:14"]

[/quote]

Mikä vapaamatkustaminen? Jos minusta puhut, niin en valinnut työttömyyttä, vaan minun työsuhteeni loppui ihan työnantajan päätöksestä. Olen hakenut tietenkin töitäkin tässä työttömyyden aikana, mutta mikäli et ole ihan sammiossa elänyt viimeiset vuodet niin tiedät, että tällä hetkellä työttömiä on muutama muukin ja avoimia työpaikkoja aika vähän. En suostu häpeämään työttömyyskorvaustani hetkeäkään, sen verran olen veroja palkastani maksanut ja töitä tehnyt viimeiset 15 vuotta. ap

[/quote]

En syytä niitä työttömiä, jotka etsivät ahkerasti työtä. Vapaamatkustamisella tarkoitin työttömyyden yhteydessä sitä, ettei työikäinen ja työkykyinen ihminen HALUA mennä töihin tai etsiä töitä, vaikka siihen olisi mahdollisuus. Sellaista käyttäytymistä en voi todellakaan ymmärtää ja sellainen on todellakin vapaamatkustamista. Jos yhteiskunnan tarjoamia palveluja käyttää, tulee silloin itsekin jollain tavalla osallistua niiden palvelujen tuottamiseen ja ylläpitämiseen.

Vierailija
47/52 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No mä olen tehnyt 35 vuotta töitä tauotta äitiyslomia (min) lukuunottamatta ja maksanut veroni. Katson että minulla on oikeus työttömyyskorvaukseen enemmän kuin sossupummilla ilmaisiin tukiin! Hyvin vähän käytän yhteiskunnan palveluita (lasten koulutus ja päivähoito lähes ainoita ja heidän terveydenhuoltonsa).

Vierailija
48/52 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut nyt 0,5v työttömänä ja juuri nämä tällaiset "minun verorahani" ja sossupummi huutelijat saavat aikaan sen etten pysty ajattelemaan niinkuin ap. Poden päivittäin häpeää ja lähes koen etten ole oikeutettu nauttimaan edes aurinkoisesta päivästä. Hieno tunne!

Vierailija
49/52 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 15:10"]

Mä olen ollut nyt 0,5v työttömänä ja juuri nämä tällaiset "minun verorahani" ja sossupummi huutelijat saavat aikaan sen etten pysty ajattelemaan niinkuin ap. Poden päivittäin häpeää ja lähes koen etten ole oikeutettu nauttimaan edes aurinkoisesta päivästä. Hieno tunne!

[/quote]

Mutta olet kuitenkin työtä hakeva tai työssä aiemmin ollut? Ethän sinä silloin ole mikään sossupummi eikä ole tarvetta kokea häpeää.

Minä olen ollut työssä viimevuoteen saakka ja maksanut veroni, siksi en myöskään tunne häpeää siitä että olen nyt työtön enkä tosiaankaan kaipaa oravanpyörään takaisin. "Onnekseni" sen ikäinenkin ettei enää huolita kovin helpolla. Oman pääni takia teen freelancer hommia sen minkä viitsin ja huolehdin ettei tulorajat ylity.

48

Vierailija
50/52 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 12:04"]Paljonko työtön saa tukia kk? Mulla netto on 1034/kk. Ei oikein kiinnosta olla töissä tuolla rahalla. Ja on krooniset kivut selkäsairauden takia ja kova väsymys. Illalla kuukahdan sänkyyn 19-20. Työt alkaa 7.00.
[/quote]
Saman verran saat työttömänä! Varsinkin jos on lapsia niin työttömänä pärjää hyvin:) Jätä työt, se ei ole niin kamalaa kuin julkisuudessa puhutaan

Vierailija
51/52 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 13:57"]En voi todellakaan ymmärtää sitä, jos työikäinen ja työkykyinen ihminen on omasta tahdostaan työttömänä. Kyllä on hemmetin törkeää, kun yhteiskunnan verovaroilla ylläpidetään yhteiskunnan palveluja, ja nämä omasta tahdostaan vapaaehtoiset työttömät eivät maksa veroja ollenkaan, mutta käyttävät kyllä mielin kielin näitä palveluja.

[/quote]
Mitä pitäisi hävetä? Laitonta se ei ole! Ja kaikille ei töitä olisi kumminkaan. Tehkööt he töitä ken haluavat!!

Vierailija
52/52 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 10:26"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 09:59"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 09:53"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 09:48"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 09:41"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 09:38"]

En kyllä ymmärrä ihmisiä, jotka sanovat että jatkaisivat normaalisti työntekoa vaikka voittaisivat lotossa. Että tylsistyisivät ilman palkkatyötä. Pah! Mä olen nyt vuoden aikana lukenut sekä huviksi että hyödyksi enemmän kuin koskaan, harrastan liikuntaa joka päivä, syvennän osaamistani rakkaimman harrastukseni puitteissa, tapaan ystäviäni, matkustelen, kokkailen uusia juttuja, sisustan kotia, käyn kulttuuritapahtumissa ja elän kaikin puolin aktiivista elämää. En tiedä, missä vaiheessa sitä taas ehtii töissä käymään :D Vapaaherrattaren elämä sopii mulle kuin nakutettu. ap

[/quote]

Ilmeisesti toimeentulosi ei sitten ole työnteosta kiinni. Millä rahalla sisustat, käyt kulttuuritapahtumissa ja matkustelet?

[/quote]

Olen tehnyt täyspäiväisesti ja katkeamatta töitä 10 vuotta ja sitä ennen opintojen ohella puolipäiväistä duunia 5 vuotta. Olen kotona oppinut järkevän taloudenpidon ja pahan päivän varalle säästämisen. Nyt on se "paha" päivä, saan varsin hyvää ansiosidonnaista ja säästössäkin on vielä parikymmentä tuhatta euroa riihikuivaa rahaa mielitekoja varten. Minulla ei myöskään ole huollettavia, joten kaiken rahan voin käyttää itseeni. ap

[/quote]

Minä taas olen ollut työelämässä ilman mitään taukoa yli 20 vuotta (toki myös opiskeluaikana) ja olen myös tarkka taloudenpitäjä. Valitettavasti vaan näillä tuloilla ei ole tiedossa hyvää ansiosidonnaista eikä sitä pariakymppiä säästössä pahan päivän varalle. Tässä kohtaa minun on syytä onnitella sinua siitä, että olet paljon parempi ihminen kuin minä, kun tilanteesi on noin onnekas! ;)

[/quote]

Kuinka huono palkka sinulla oikein on, jos et ole pystynyt 20 työvuodessa säästämään pahan päivän varalle? ap

Palveluala. Toki olisin voinut asua jossakin kuppaisessa lähiössä ja olla tekemättä esim. ainuttakaan ulkomaanmatkaa, mutta elämänlaatu olisi kärsinyt siinä määrin, että henkisesti olisin kitunut. En siis ole jäämässä työttömäksi eikä minulla muutenkaan ole valittamista. Tämä sinun hehkutusaloituksesi vaan osoittaa hiukan huonoa tilannetajua - kuka pitkään työelämässä ollut nyt ei työttömyydestä nauttisi, mikäli olisi varaa matkustella ja sisustaa ja toteuttaa itseään 24/7??? Arvatenkin suurin osa työttömäksi jäävistä ei ole niin onnekkaassa tilanteessa, että voisi ottaa työttömyysajan ansaittuna hemmottelulomana.

[/quote]

ai niin, Suomessa ei saa olla tyytyväinen olemassaolevaan tilanteeseen ja etsiä positiivisia puolia. Pitää vain olla masentunut ja nyyhkiä, kuinka on surkeaa. 

Onko se sinulta pois, jos joku katsoo elämän valoisia puolia, eikä märehdi turhaan asioita, joille ei voi mitään.