Käsikarvat huomaamattomammiksi?
Mulla on pitkät ja todella vaaleaan ihooni nähden tummahkot käsikarvat. Ei nyt mitkään mustat, mutta sen verran näkyvät, että kärsin niistä joka kesä. Nyt olen kesällä kaasona ja päätin että perhana, niissä häissä en halua stressata rumia käsikarvojani. Kellään vinkkejä käsikarvojen vaalentamiseen tms.? Nuorempana sheivasin käsiäni mutta kokonaan karvattomat kädet näyttää mielestäni vähän luonnottomilta, puhumattakaan sängestä.
Kommentit (11)
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 21:03"]Mä ainakin sheivaan kädet siinä missä kainalot ja sääretkin, ei minusta mutenkään outoa :D
[/quote]
Minä olen 12-vuotiaasta asti höylännyt käsikarvat siis ihan ranteesta hauiksen yli asti, siinä samalla kun sipaisen kainalotkin suihkussa. Ei oo iso homma. Olisivat muuten niin törkeän pitkät ja tuuheat ja pikimustat, ja hulmuaisivat tuulessa huomiotaherättävästi. Jotain 2cm pitkiä karvoja. Kerran eräs tapailemani mies huomauttikin niistä ulkona seisoessaan vieressäni parvekkeella: "sullahan on karvaisemmat kädet kuin mulla!" Joo-o..no se johtuu siitä että olen sheivannut niitä ja karvat vain innostuivat sen jälkeen. Ärhentyivät kasvamaan sellaisiksi kun tyhmänä höyläsin pentukarvaani pois.
Ja voinkin tässä samalla siis kumota väitteen siitä, ETTEI ajelu muka vaikuttaisi karvankasvuun. KYLLÄ se vaan vaikuttaa. Kokeilin kerran höylällä sipaista 4x4cm aluetta olkapäässäni missä oli ihan vaaleaa ohutta nukkaa. Viikon päästä siihen oli kasvanut sentin pituiset pikimustat karvat. :D Lapsena ilmestyvä karva on siksi vaaleaa ja ohutta, koska se ei jaksa kasvaa vielä isommaksi ja pigmenttiä on vielä liian vähän karvoihin asti. Jos murrosiän alettua höyläiset pois tuota olematonta pentu-untuvaa, niin ihon allapa onkin varastossa jo paaljon paljon enemmän pigmenttiä (joka muuten voimistuu jopa 26-vuotiaaksi asti) ja vanhemmassa ihossa on voimaa karvankasvatukseen, joten se pukkaa paraslaatuisinta karvaa tilalle mihin se vain pystyy. Iho vain ei ole nähnyt sitä ennen tarvetta karvattaa uutta turkkia koska siinä on koko ajan ollut karvaa. Asia ei olisi niin mikäli ihmisellä olisi turkinvaihtokausi kuten joillakin eläimillä. Ihmiselle kerran kasvanut pentukarva on ja pysyy, kunnes joku tulee vahingoittamaan sitä.
N27
Minä leikkaan hiustenleikkuukoneella lyhyemmäksi 6mm-9mm terällä. Ei ole sänki ongelmaa, eikä ole liian pitkät.
Kellään ei ole niin pitkiä käsivarsikarvoja kuin minulla - paitsi serkuillani, koska ne on meillä suvussa. Pisimmät on 8 cm pitkiä. Joskus lyhennän niitä saksilla, mutta useimmiten en tee mitään, koska ne ovat aivan vaaleat, täysin valkoiset, joten eivät juuri näy.
Sokerointi, tosin siihen varmaan tarvitsee apurin.
Mä ainakin sheivaan kädet siinä missä kainalot ja sääretkin, ei minusta mutenkään outoa :D
Värjäystä suosittelen, vaalennukseen löytyy kyllä aineita
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 21:05"]
Värjäystä suosittelen, vaalennukseen löytyy kyllä aineita
[/quote]
Muitakin kuin hiusvärejä, vai voiko niilläkin ihan huoletta vaalentaa?
Minulla oli sama ongelma. Epiloin käsivarret, ihan karvattomina ne ovat muutaman päivän ajan ja sitten on parin kuukauden ajan sellainen hento ja vaalea lyhyt karvoitus ennen kuin taas pistää silmään.
Karvanpoistomenetelmät, jotka vain katkaisevat karvat, minulla aiheuttivat entistä tummemman ja karhean sängen.
Mutta jos oikeasti haluat vain vaalentaa, niin esimerkiksi Veetillä taitaa olla sellaista hair lightening creamia. Lähde jonkin isomman kaupan hygienia- ja karvanpoistohyllyille ihmettelemään.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 21:20"]
Minulla oli sama ongelma. Epiloin käsivarret, ihan karvattomina ne ovat muutaman päivän ajan ja sitten on parin kuukauden ajan sellainen hento ja vaalea lyhyt karvoitus ennen kuin taas pistää silmään.
Karvanpoistomenetelmät, jotka vain katkaisevat karvat, minulla aiheuttivat entistä tummemman ja karhean sängen.
Mutta jos oikeasti haluat vain vaalentaa, niin esimerkiksi Veetillä taitaa olla sellaista hair lightening creamia. Lähde jonkin isomman kaupan hygienia- ja karvanpoistohyllyille ihmettelemään.
[/quote]
kiitti vinkeistä! toi veetin tuote on ikävä kyllä mun tietääkseni poistunut :(