Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miks vitussa te jotkut äänestitte keskustaa?!

Vierailija
29.05.2015 |

Ne leikkaa taas kaikki kaikilta ja ollaan entistä pahemmassa kusessa.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 22:33"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 22:09"]Äänestin keskustaa koska se on liberaali-puolue ja vihaan persuja yli kaiken. 
[/quote]

Keskusta, liberaaleja? :D
[/quote]

Eurooppalaisittain kyllä. Katso missä ryhmässä parlamentissa.

Vierailija
42/51 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 22:44"]Onneksi myös maataloustuesta leikattiin. Ai eikö? Mikä yllätys...
[/quote]

70 miljoonaa leikattiin maataloudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin joku aasi uskoo Arhinmäen populistista paskaa.

Vierailija
44/51 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kepu on paras vaihtoehto rasismin ja ääriryhmien vastaisessa sodassa. Kepu murskaa fasismin ja kiihkokansallismielisyyden. 

Vierailija
45/51 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin kepua koska ihailen UKK:ta!

Vierailija
46/51 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 22:31"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 22:09"]

Arhin mäki ei olisi leikannut vaan ottanut velkaa ja jakanut rahaa ja hyvin vointia kaikille!!!

[/quote]

Arhinmäki olisi korottanut rikkaiden pääomatuloveroja ja verotuksen progressiota. Nythän pääomatuloissa ei ole käytännössä lainkaan progressiota vaan miljardin saa tienata samalla veroprosentilla kuin joku keskituloinen palkansaaja. Lisäksi olisi laitettu tulppa harmaalle taloudelle, puolilaittomalle verokikkailulle, jonka takia miljardeja valuu verottajan ulottumattomiin paratiisisaarille. 

[/quote]

Arhinmäki olis voinu toteuttaa nuo ku oli hallituksessa. Mutta mitä herra teki? Ryyppäs ittensä jalattomaksi kaikissa kissanristiäisissä ja asui köyhille tarkoitetussa asunnossa. Onko ihme jos kannatus hiipuu?

Vierailija
47/51 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ns. vähäosainen. Olen sairaslomalla ja siirryn pian kuntoutustuelle (määräaikainen eläke). Elän pelkästään Kelan ja sossun rahojen varassa. 

Äänestin Keskustaa.

Miksikö? Koska heillä oli sopivin ehdokas, keskustan politiikka ja mielipiteet ovat olleet muihin verrattuna ok eikä mitään kovin suuria aivopieruja ole heiltä tullut. Toinen vaihtoehto mitä olisin äänestänyt oli kokoomus, mutta sopivaa ehdokasta ei löytynyt joten se oli sitten keskusta.

Miltä tuntuu nyt? Olen ihan tyytyväinen. En usko että minä tai kukaan muukaan joutuu täällä kadulle asumaan. Herroiksi en tule elämään mutta se ei ole hallituksen syytä vaan sairauteni, joka estää minua tekemästä työtä. Minulle riittää peruselintaso ja se, että perusasiat on kunnossa. On asunto, vaatteet, ruoka, lääkkeet ja terveydenhuolto. Harrastuksiakin minulla on; olen paljon tietokoneella, luen ja käyn voimien mukaan lenkillä. Välillä tulee juhlittua ja ostettua ns. turhaakin, enkä ole silti nälkään kuollut.

Eniten vituttaa opiskelijoiden itku siitä, että opintotukia leikataan. Siis näillä samoilla henkilöillä on tileillään ties mitä lahjarahoja, säästöjä jne. ja sitten vielä kehtaavat itkeä, ettei sossusta ja Kelasta tule tarpeeksi rahaa. Itse olen köyhästä perheestä eikä minulla ole sentin senttiä millään "säästötilillä" (sellaista ole edes olemassa) mutta ihan ok:sti pärjäsin opiskeluaikana kun oli opintotuki ja opintolaina + joitain sossun avustuksia. Hyvin toimeentulevien perheiden lapset itkevät kun eivät enää voikaan ajella mopoautoilla. 

Olen nyt äänestyänyt kaksissa vaaleissa ja hassua kyllä, äänestin ensiksi vasemmistoa. Heidän politiikkaan tutustuneena kuitenkin tajusin mitä sekoilua se on ja olen siirtynyt enemmän oikealle. Tähän mennessä olen ihan tyytyväinen. Onneksi on Juha Sipilä puikoissa eikä mikään Li Andersson, joka ajaisi varmaan jotain feministilakeja sen sijaan että keskittyisi velan poismaksamiseen kuten Sipilä nyt tekee.

T. N22

Vierailija
48/51 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 22:31"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 22:09"]

Arhin mäki ei olisi leikannut vaan ottanut velkaa ja jakanut rahaa ja hyvin vointia kaikille!!!

[/quote]

Arhinmäki olisi korottanut rikkaiden pääomatuloveroja ja verotuksen progressiota. Nythän pääomatuloissa ei ole käytännössä lainkaan progressiota vaan miljardin saa tienata samalla veroprosentilla kuin joku keskituloinen palkansaaja. Lisäksi olisi laitettu tulppa harmaalle taloudelle, puolilaittomalle verokikkailulle, jonka takia miljardeja valuu verottajan ulottumattomiin paratiisisaarille. 

[/quote]

Arhinmäki olis voinu toteuttaa nuo ku oli hallituksessa. Mutta mitä herra teki? Ryyppäs ittensä jalattomaksi kaikissa kissanristiäisissä ja asui köyhille tarkoitetussa asunnossa. Onko ihme jos kannatus hiipuu?

Vierailija
49/51 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 23:30"]Minä olen ns. vähäosainen. Olen sairaslomalla ja siirryn pian kuntoutustuelle (määräaikainen eläke). Elän pelkästään Kelan ja sossun rahojen varassa. 

Äänestin Keskustaa.

Miksikö? Koska heillä oli sopivin ehdokas, keskustan politiikka ja mielipiteet ovat olleet muihin verrattuna ok eikä mitään kovin suuria aivopieruja ole heiltä tullut. Toinen vaihtoehto mitä olisin äänestänyt oli kokoomus, mutta sopivaa ehdokasta ei löytynyt joten se oli sitten keskusta.

Miltä tuntuu nyt? Olen ihan tyytyväinen. En usko että minä tai kukaan muukaan joutuu täällä kadulle asumaan. Herroiksi en tule elämään mutta se ei ole hallituksen syytä vaan sairauteni, joka estää minua tekemästä työtä. Minulle riittää peruselintaso ja se, että perusasiat on kunnossa. On asunto, vaatteet, ruoka, lääkkeet ja terveydenhuolto. Harrastuksiakin minulla on; olen paljon tietokoneella, luen ja käyn voimien mukaan lenkillä. Välillä tulee juhlittua ja ostettua ns. turhaakin, enkä ole silti nälkään kuollut.

Eniten vituttaa opiskelijoiden itku siitä, että opintotukia leikataan. Siis näillä samoilla henkilöillä on tileillään ties mitä lahjarahoja, säästöjä jne. ja sitten vielä kehtaavat itkeä, ettei sossusta ja Kelasta tule tarpeeksi rahaa. Itse olen köyhästä perheestä eikä minulla ole sentin senttiä millään "säästötilillä" (sellaista ole edes olemassa) mutta ihan ok:sti pärjäsin opiskeluaikana kun oli opintotuki ja opintolaina + joitain sossun avustuksia. Hyvin toimeentulevien perheiden lapset itkevät kun eivät enää voikaan ajella mopoautoilla. 

Olen nyt äänestyänyt kaksissa vaaleissa ja hassua kyllä, äänestin ensiksi vasemmistoa. Heidän politiikkaan tutustuneena kuitenkin tajusin mitä sekoilua se on ja olen siirtynyt enemmän oikealle. Tähän mennessä olen ihan tyytyväinen. Onneksi on Juha Sipilä puikoissa eikä mikään Li Andersson, joka ajaisi varmaan jotain feministilakeja sen sijaan että keskittyisi velan poismaksamiseen kuten Sipilä nyt tekee.

T. N22
[/quote]

Et sinä ainakaan kovin järkevä ole.

Vierailija
50/51 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 22:36"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 22:13"]

Uskotteko te ihan aidosti tuohon leikkausjuttuun? Ymmärrättekö, että nyt kun korot ovat alhaalla, ei haittaa tippaakaan, jos on lainaa? Nyt olisi järkevintä investoida ja saada sillä tavalla talous kasvuun. Maksaa lainaa sitten kun tuloja on lisää.

Oletteko tutustuneet mihinkään tutkimuksiin Suomen tai maailman taloudesta? Suomella ei oikeasti ole mitään hätää. Jos Sipilä sanoo että täytyy leikata niin menkää nyt ihmeessä katsomaan muitakin käppyröitä kuin niitä, joita hän asiasta esittelee. Millään mittapuulla Suomen talous ei ole mitenkään erutyisen huonossa jamassa. Talouskasvu on toki hitaampaa kuin mitä sen toivottiin olevan, mutta se johtuu vuoden 2011 leikkauksista, ja kasvua kuitenkin on. Juuri nyt tulisi investoida koulutukseen ja palauttaa rahaa pieni- ja keskituloisille, jotta se kaikki saataisiin kulutukseen, ja maan talous pysyvään nousuun.

Mutta ei, helpotetaan rikkaiden elämää vielä autoverovähennyksin, niin saavat nekin sataset ja tonnit vietyä ulkomaille rahastoihinsa. Kuinka tolloja te oikein olette? Teille voisi kirjoittaa Hesariin että "punainen on vihreää" ja toistelisitte sitä innoissanne joka paikassa.

[/quote]

Aamen! Olisi äärimmäisen huvittavaa seurata kuinka politiikasta, taloudesta ja yhteiskuntatieteistä mitään tietämättömät hölmöt tuntevat itsensä fiksuiksi ja yrittävät puhua politiikasta, ellei se olisi yhtä aikaa niin uskomattoman traagista. Tietämättömyys, hyväuskoisuus ja ymmärtämättömyys vallalla maassa ja siksi äänestystulos on mikä on. Hienosti Sipilä on myös väistänyt Keskustan kenttäväen toiveet ja toden totta johtanut kuin yritysjohtaja. Yrityshän ei ole mikään demokratia ja näköjään demokratiaa ei tarvita enää missään muuallakaan.

[/quote]

no kertokaa miksi suomi sai varoituksen liiallisesta velasta? ja minä olen nimenomasn lukenut näitä asioita tai luen parhaillaan kauppakorkeaan ja normaalistihan nyt kannattaisi käyttää elvyttävää politiikkaa, mutta koska laskusuhdanne on ollut niin kauan, ei voi ottaa vaan velkaa velan perään. Meidän kirjassa ainoaksi ratkaisuksi sanottiin, joko eurosta eroaminen tai liittovaltiosopimus vai mikä lie oli, jossa kaikilla taisi olla yhteinen finanssipolitiikkakin. Kolmas vaihtoehto oli innovointi eli teknologian kehitys että saadaan tuottavuutta parannettua. Eli siis tällä hetkellä olisi panostettava tuottavuuteen eli koulutukseen ja kaikenlaisiin uusiin ideoihin.

Ei se talous parane lainaa ottamalla. Toki työpaikat lisääntyy kun ostetaan enemmän, mutta ihan samaa viivaahan nousee sitten valtuon velka. Mites se sitten auttaa mihinkään? Ollaan enemmän veloissa mutta työttömyys vähenee. Osa leikkauksista oli älyttömiä, mutta työntekoa pitäisi tehdä kannattavammaksi ja veroprosentin lasku ansiotuloista on hyvä juttu. Työmarkkinatukea olisi pitänyt kiristää opintotuen, päivähoidon ja muun sijaan. Jälkimmäiset kun eivöt todellakaan sitä edesauta, samoin kun auton kulujen nosto.

Vierailija
51/51 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 00:07"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 23:30"]Minä olen ns. vähäosainen. Olen sairaslomalla ja siirryn pian kuntoutustuelle (määräaikainen eläke). Elän pelkästään Kelan ja sossun rahojen varassa.  Äänestin Keskustaa. Miksikö? Koska heillä oli sopivin ehdokas, keskustan politiikka ja mielipiteet ovat olleet muihin verrattuna ok eikä mitään kovin suuria aivopieruja ole heiltä tullut. Toinen vaihtoehto mitä olisin äänestänyt oli kokoomus, mutta sopivaa ehdokasta ei löytynyt joten se oli sitten keskusta. Miltä tuntuu nyt? Olen ihan tyytyväinen. En usko että minä tai kukaan muukaan joutuu täällä kadulle asumaan. Herroiksi en tule elämään mutta se ei ole hallituksen syytä vaan sairauteni, joka estää minua tekemästä työtä. Minulle riittää peruselintaso ja se, että perusasiat on kunnossa. On asunto, vaatteet, ruoka, lääkkeet ja terveydenhuolto. Harrastuksiakin minulla on; olen paljon tietokoneella, luen ja käyn voimien mukaan lenkillä. Välillä tulee juhlittua ja ostettua ns. turhaakin, enkä ole silti nälkään kuollut. Eniten vituttaa opiskelijoiden itku siitä, että opintotukia leikataan. Siis näillä samoilla henkilöillä on tileillään ties mitä lahjarahoja, säästöjä jne. ja sitten vielä kehtaavat itkeä, ettei sossusta ja Kelasta tule tarpeeksi rahaa. Itse olen köyhästä perheestä eikä minulla ole sentin senttiä millään "säästötilillä" (sellaista ole edes olemassa) mutta ihan ok:sti pärjäsin opiskeluaikana kun oli opintotuki ja opintolaina + joitain sossun avustuksia. Hyvin toimeentulevien perheiden lapset itkevät kun eivät enää voikaan ajella mopoautoilla.  Olen nyt äänestyänyt kaksissa vaaleissa ja hassua kyllä, äänestin ensiksi vasemmistoa. Heidän politiikkaan tutustuneena kuitenkin tajusin mitä sekoilua se on ja olen siirtynyt enemmän oikealle. Tähän mennessä olen ihan tyytyväinen. Onneksi on Juha Sipilä puikoissa eikä mikään Li Andersson, joka ajaisi varmaan jotain feministilakeja sen sijaan että keskittyisi velan poismaksamiseen kuten Sipilä nyt tekee. T. N22 [/quote] Et sinä ainakaan kovin järkevä ole.

[/quote]

Ja perustelut oli?