Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä joka laihdutit raskautuessasi!

Vierailija
24.05.2015 |

Itse olen 10kg ylipainoinen ja olemme yrittäneet jo 7 kuukautta tulla raskaaksi. Aloitinkin nyt kunnon laihdutuskuurin, tai ennemmin terveelliset elämäntavat. Olen lukenut, että raskaaksi tuleminen ei vaadi normaalipainoa, ja moni plussaa kun on vasta matkalla siihen.

Miten paljon sait laihdutettua ennen kuin tulit raskaaksi? Kuinka paljon oli ylipainoa? :)

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/32 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskautumisen ehto ei tosiaan ole normaalipaino, mutta sinuna yrittäisin vasta kun bmi on 25 tai alle. Ylipaino raskauden alkaessa altistaa raskausdiabetekselle, eikä se ole mikään pikkujuttu aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 11:24"]Raskautumisen ehto ei tosiaan ole normaalipaino, mutta sinuna yrittäisin vasta kun bmi on 25 tai alle. Ylipaino raskauden alkaessa altistaa raskausdiabetekselle, eikä se ole mikään pikkujuttu aina.
[/quote]

En aio lopettaa yrittämistä, kun ei selvästi olla miehen kanssa mitenkään kovin hedelmällisiä. En halua vähentää mahiksia enää yhtään. Aion kyllä jatkaa terveellisiä elämäntapoja kun raskaudun, tietysti :)
ap

Vierailija
4/32 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto.

Vierailija
5/32 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 11:50"]

Nosto.

[/quote]

Vierailija
6/32 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

foolihappoa kehiin.

Vierailija
7/32 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me yritettiin vuosi. Olin tuolloin todella reilusti ylipainoinen, ja yritin kyllä laihduttaa, mutta en siinä onnistunut. Mentiin tutkimuksiin, multa löytyi kilpirauhasen vajaatoiminta. Lääkityksellä laihduin n. vuodessa 20kg. Tänä aikana ei edes yritetty raskautta, koska jos vajaatoiminnan hoito ei ole tasapainossa, raskaus on epätodennäköinen ja jos raskaaksi tulisikin, keskenmenoriski normaalia suurempi. Kun aloitettiin yritys uudestaan, olin edelleen lievästi ylipainoinen, mutta tulin silti raskaaksi ekasta yrityskierrosta.

Vierailija
8/32 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 12:57"]

foolihappoa kehiin.

[/quote]

Olen syönyt foolihappoa jo monta kuukautta. Liittyi miten?

ap

Vierailija
9/32 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 12:58"]

Me yritettiin vuosi. Olin tuolloin todella reilusti ylipainoinen, ja yritin kyllä laihduttaa, mutta en siinä onnistunut. Mentiin tutkimuksiin, multa löytyi kilpirauhasen vajaatoiminta. Lääkityksellä laihduin n. vuodessa 20kg. Tänä aikana ei edes yritetty raskautta, koska jos vajaatoiminnan hoito ei ole tasapainossa, raskaus on epätodennäköinen ja jos raskaaksi tulisikin, keskenmenoriski normaalia suurempi. Kun aloitettiin yritys uudestaan, olin edelleen lievästi ylipainoinen, mutta tulin silti raskaaksi ekasta yrityskierrosta.

[/quote]

Kuinka paljon ylipainoa oli kun tulit raskaaksi?

ap

Vierailija
10/32 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoindeksi 27,5, kiloina jotain 6-7 kg liikaa. Ja minusta tämä tuntuu oikeasti pieneltä ylipainolta siihen entiseen tilanteeseen verrattuna, eli sunkaan tilanne ei ihan hirveän toivoton ole. :) En myöskään usko, että sinänsä mulla se paino esti raskautumisen, vaan se seonnut hormonitoiminta, joka toi mukanaan sen ylipainonkin. Vaan mistäpä sitä varmaksi tietää. Iloinen olen laihtumisestakin, vielä iloisempi tulevasta vauvasta. :) Nyt raskausaikana oon jatkanu terveellistä syömistä ja painoa ei onneksi ole tullut hurjasti lisää, ja tarkoitus olisi päästä siihen normaalipainoon sitten joskus vauvan syntymän jälkeen.

Vierailija
11/32 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nro 11 siis nro 8. :)

Vierailija
12/32 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 13:13"]

Painoindeksi 27,5, kiloina jotain 6-7 kg liikaa. Ja minusta tämä tuntuu oikeasti pieneltä ylipainolta siihen entiseen tilanteeseen verrattuna, eli sunkaan tilanne ei ihan hirveän toivoton ole. :) En myöskään usko, että sinänsä mulla se paino esti raskautumisen, vaan se seonnut hormonitoiminta, joka toi mukanaan sen ylipainonkin. Vaan mistäpä sitä varmaksi tietää. Iloinen olen laihtumisestakin, vielä iloisempi tulevasta vauvasta. :) Nyt raskausaikana oon jatkanu terveellistä syömistä ja painoa ei onneksi ole tullut hurjasti lisää, ja tarkoitus olisi päästä siihen normaalipainoon sitten joskus vauvan syntymän jälkeen.

[/quote]

Ihana viesti, kiitos tsempeistä ja onnea kamalasti tulevasta vauvasta ja laihtumisesta! Tuli hyvä mieli :)

ap

Vierailija
13/32 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 17:44"]mulla 30 kiloa ylipainoa indeksien mukaan, todellisuudessa n. 15 kiloa. Hyvin on raskautuminen onnistunut mutta radi todettiin ja se on ruokavaliohoitoinen.
[/quote]

Radi?

Vierailija
14/32 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
15/32 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 14:33"]

Nosto

[/quote]

Vierailija
16/32 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 12:57"]foolihappoa kehiin.
[/quote]

Ei lisää hedelmöittymisen mahd.

Vierailija
17/32 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki meillä on kyllä käytössä, greippimehu, e-vitamiini, sinkki&seleeni ja se foolihappo. Mies syö myös noita lisiä. Kierto on säännöllinen ja ovulaatio tuli ainakin edellisessä kierrossa testin mukaan ihan ajallaan.

Tuleeko laihduttamisen lisäksi muuta mieleen jolla voisi edesauttaa raskautumista?

ap

Vierailija
18/32 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/32 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 13:18"][quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 13:13"]

[/quote]

Ihana viesti, kiitos tsempeistä ja onnea kamalasti tulevasta vauvasta ja laihtumisesta! Tuli hyvä mieli :)

ap
[/quote]

Ihanaa jos pystyin tsemppaamaan! :) Mä sanoisin, niin kuin itsekin sanoit, että älä ajattele asiaa laihdutuskuurina, vaan terveellisenä elämäntapana. Syö hyvin, liiku, nuku hyvin, pidä itsestäsi huolta. Älä stressaa. Nämä on hyviä neuvoja sillekin ajalle, KUN tulet raskaaksi. Se nyt on jo tosi hyvä merkki, että ovuloit. :) -8

Vierailija
20/32 |
24.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tutkituta nyt ainakin se kilpirauhasjuttu, ja toinen voi olla PCO. Henk.koht. kokemuksesta voin kertoa, että ylipaino ei ole este raskaaksi tulemiselle. Varsinkaan, jos sitä kuitenkin on tuon verran kuin sulla. Mutta kannustan sua kovasti painonhallintaprojektissasi. Kyllähän sen omalta osaltaan pitäisi parantaa mahdollisuuksiasi tulla raskaaksi varsinkin, jos nimenomaan hoidat elämäntapojasi terveellisiksi. Epäterveellisin keinoin painonpudotus ei tietenkään paranna mahdollisuuksianne ollenkaan.

Avasin tän ketjun muuten hieman harhaanjohtavan otsikon takia: käsitin, että tarkoitat raskauden aikaista laihduttamista. Mulla on nimittäin sellainen tilanne itselläni. En laihduttamalla laihduta, mutta ennemmin pidän kiinni siitä, että paino ei nouse grammaakaan nyt raskauden aikana. Viikkoja on jo 28, eikä paino ole noussut. Mun bmi on 44. En ole laihduttanut ennen raskautumista. Diabetesta ei ole, mutta sitä toki seurataan todella tarkasti riskien takia. Verenpaineet ok, ja muutenkin mennään normaalisti eteenpäin. Paskamyrskyhän tämän kertomisesta voi nousta. Mutta kerronpa nyt kuitenkin, jos se vaikka loisi teille toivoa: kun näinkin iso emäntä on saattamassa maailmaan jo toista naperoa, niin ihan varmasti teilläkin tärppää. ;) Ja lopuksi se tärkein neuvo: lakkaa stressaamasta. Se on hyvä neuvo ja tosi. Tsemppiä sulle ja kovasti onnea perheen perustamiseen! :)