Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa:"on päässyt eteenpäin elämässä?"

Vierailija
16.05.2015 |

Tarkoittaako tämä lastenhankintaa, naimisiinmenoa, hyväpalkkaisen työn saamista? Entä jos elämän ulkoiset saavutukset ovat vähäiset/olemattomat, mutta on esimerkiksi löytänyt sisäisen rauhan tms? Onko tämä myös ns. elämässä eteenpäin pääsemistä?

Onko lapsen hankkiminen suuri saavutus? Entä jos sen hankkii sen huonon miehen kanssa, ja joutuu kärsimään päätöksestään myöhemmin? Entä jos tieten tahtoen tekee lapsen köyhyyteen? Eikö se ole itsekästä eikä ihailtavaa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tarkoittaa koulutusta, työpaikkaa, miksei myös perhettä, mutta itse koen lähinnä uran eteenpäin pääsemisenä.

Vierailija
2/11 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päässyt irtautumaan, hyvällä tavalla, kasvuympäristöstään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten saaminen ei ole mielestäni saavutus. Elämässä eteenpäin pääseminen on mielestäni eräänlaista menestymistä. Eli juurikin hyvä työ, hyvä elintaso, matkustelua, elämyksiä jne.

Vierailija
4/11 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näen sen niin että olen jättänyt jotain taakse, oli se sitten sinkkuus, parisuhde, entinen työ, asuinpaikka, elämänfilosofia. Jokin positiivinen muutos on tapahtunut ja elämän suunta on selkiytynyt.

Vierailija
5/11 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun eräs määräaikainen työ loppui, tuttu sanoi että toivottavasti löydät vakituisen paikan niin voit suunnitella elämää eteenpäin. En kyllä ymmärrä mitä suunnittelemista tässä on?

Vierailija
6/11 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ymmärtänyt sen tarkoittavan, että on päässyt jostain vaikeasta kokemuksesta yli tai siirtynyt elämässä uuteen vaiheeseen, oli se sitten mitä vaan. Mutta sellaista positiivista kehitystä. Vaikkapa hyväpalkkaisen uran vaihtaminen reissaamiseen, koulusta valmistuminen ja työpaikan saanti, puolison löytäminen ja perheen perustaminen.

Vierailija
7/11 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta elämässä eteenpäin pääseminen on aina sitä että päästään yli jostain mitä itse on pitänyt huonona (tai riittämättömänä) ja saadaan jotain parempaa. Eli ei sen tarvitse olla mitään konkreettista, se voi olla ihan sisäistäkin. Mielestäni perheen perustaminen jne. ei ole eteenpäin pääsemistä, se on vain oman roolin ja paikan löytämistä yhteiskunnassa ja kasvamista siihen rooliin.

Vierailija
8/11 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä liitän elämässä eteenpäin pääsyn niin, että on saavutettu jotain jonka vuoksi on pitänyt tehdä töitä. Yleensä sillä tarkoitetaan esimerkiksi uraa, koulutusta, harrastuksissakin menestymistä. Perheen perustaminen ei faktisesti vaadi terveillä ihmisillä kuin seksin harrastamista ilman ehkäisyä. Toki kasvatus on asia erikseen, mutta lähes kenestä tahansa voi tulla vanhempi niin halutessaan. Sitä varten ei tarvitse tehdä erikseen töitä. Hyvä vanhemmuus on asia erikseen, mutta sitäkään ei mielletä elämässä eteenpäin menemiseksi mielestäni. 

Esimerkiksi yksi vanha luokkakaveri oli aivan hirveä oppilas peruskoulussa, kunnon ongelmanuori. Nyt kuulemma lähes kolmikymppisenä on kaksi korkeakoulututkintoa ja työskentelee tutkijana/erilaisissa projekteissa. Sitä voi kutsua jo elämässä eteenpäin menemiseksi, mutta hänen kaveri (samanlainen nuorena) puolestaan on saanut lapsen ja on työttömänä kotona. En rehellisesti sanottuna sanoisi samaa hänestä. Yhtään kotiäitejä väheksymättä kuitenkaan. Vanhemmuus on tärkeä tehtävä kaikille, mutta ei sillä lailla konkreettinen saavutus mikä on tehty omalla työllä ja älyllä.

Vierailija
9/11 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se nyt vain tarkoittaa sitä, että ei roiku menneessä. Ei esimerkiksi kyttäile exän tekemisiä ja availe jatkuvasti niistä ketjuja av:llä tai itke vuodesta toiseen olevansa epäonnistunut elämässään koska äiti ja isä teki tai jätti tekemättä jotain. Se ei aina välttämättä tarkoita mitään konkreettisia suorituksia elämässä, vaan sitä että elää sitä elämäänsä eikä vain vatvo mennetä. Ottaa vastuun elämästään ja tekemisistään. Jos haluaa muutosta, tekee sen, eikä vain uhriudu syyttämällä menneisyyteen jääneitä ihmisiä ja tekoja.

Vierailija
10/11 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 12:41"]

Kun eräs määräaikainen työ loppui, tuttu sanoi että toivottavasti löydät vakituisen paikan niin voit suunnitella elämää eteenpäin. En kyllä ymmärrä mitä suunnittelemista tässä on?

[/quote]

Ei se tuttusi varmaan tarkoittanut että sun pitäisi päästä korkeampaan asemaan työelämässä vaan että saisit vakituiset tulot että voit ottaa esim. asuntolainaa yms. Olen itsekin ollut välillä työttömänä ja kyllä se olo on silloin että sulla ei ole tulevaisuutta. Tai onhan sulla tulevaisuutena elämä köyhyydessä jos et saa uusia töitä.

Vierailija
11/11 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että on suunnitelmia ja onnistuu toteuttamaan niitä.