Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leivotaanko teidän kotona?

Vierailija
15.05.2015 |

Miksi ja miksei?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juurikaan, synttäreille leivotaan ja hyvin harvoin siinä välissä, jos on vieraita tulossa. Leivotaan vain tarpeeseen, kun en tykkää heittää ruokaa roskiin.

Vierailija
2/21 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Joka vko . Milloin leipää,ruisleipää,keksejä,Pullia,nytkin raparperipiirakka uunissa:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti on vain sellainen,jossa itse leivotaan<3 minä leivon aina 3v ja 5v kanssa:) joka viikonloppu:-)

Vierailija
4/21 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä leipoo äitiä turpaan kun se on ottanut LSD:tä.

Vierailija
5/21 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivotaan. Tykkään leipoa. Ellei ihan viikottain niin joka toinen viikko. Suolaista ja makeaa. Tykkään leipoa ja muutenkin kokkailla.

Vierailija
6/21 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymrrä kotia missä EI leipoa!

Vierailija
7/21 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina välillä. Tällä viikolla olen leiponut kolme kertaa sämpylöitä ja kerran mustikkapiirakkaa. Mulle leipominen on kausittaista, välillä voi mennä pitkäkin aika etten leivo. Teen täyttä työviikkoa eikä aina riitä aikaa/jaksamusta leipomiseen.

Vierailija
8/21 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Ihmettelen niitä jotka ei leivo.

Vierailija
9/21 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ihan jo siksi että olen päättänyt etten osta karkkeja tai suklaata. Kun makeaa saadakseen on leivottava, tulee huomanneeksi sen kuinka usein herkuttelee. Moni kaverini on huomaamatta alkanut syödä makeaa päivittäin ja tavasta on vaikea päästä.

Vierailija
10/21 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, akkaa turpaan koska nalkuttaa jatvalla syötöllä.

Vierailija
11/21 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kausiluontoisesti. Välillä on pitkiä taukoja ettei mitään.

Vierailija
12/21 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä leivon ja lapset auttaa jos tahtovat. Yleensä kaurapuuron tähteistä teen sämpylät. Lisäksi pullaa noin kerran kuussa. Korvapuustit on lasten suosikkeja, maistuu myös koululaiselle. Teen ne spelttiin ( myydään myös alkuvehnänä). Aitoa voita pitää käyttää leivontaan, pullasta tulee maukasta. Joskus teen porkkanakakkua tai mokkapaloja. Täytekakkua leivon vain pienempien synttäreille. Miten lapset oppii ruuanlaittoon tai leivontaan, jos kotona ei viitsitä mitään?!!! Minusta se on laiskuutta.

Vierailija
13/21 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:50"]

Tottakai. Ihmettelen niitä jotka ei leivo.

[/quote]

Miksi? Kyllä mä leivon sämpylöitä, mutta en kauheasti mitään makeita leivonnaisia.

Vierailija
14/21 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:52"]

Kyllä leivon ja lapset auttaa jos tahtovat. Yleensä kaurapuuron tähteistä teen sämpylät. Lisäksi pullaa noin kerran kuussa. Korvapuustit on lasten suosikkeja, maistuu myös koululaiselle. Teen ne spelttiin ( myydään myös alkuvehnänä). Aitoa voita pitää käyttää leivontaan, pullasta tulee maukasta. Joskus teen porkkanakakkua tai mokkapaloja. Täytekakkua leivon vain pienempien synttäreille. Miten lapset oppii ruuanlaittoon tai leivontaan, jos kotona ei viitsitä mitään?!!! Minusta se on laiskuutta.

[/quote] Samalla kun yleistämään alettiin, niin voisin jatkaa, että miten lapset oppii säästäväisiksi ja ympäristöystävällisiksi jos kotona heitellään ruokaa roskiin?!!! Minusta se on törkeää.

Kun ei juuri syödä leipää eikä herkkuja, niin miksi pitäisi leipoa? Meillä pullaa, piirakkaa tms on hyvin harvoin, kun aina saa heittää pois vaikka olisi vieraatkin syöneet ja vähän leivottu. Leipää saa halvalla kaupasta, ja sitäkin pitää pakastaa paketista, ettei roskiin tarvitse heittää. Mitä järkeä tuhlata vähät tunnit mitä 8h+2h työpäivän jälkeen jää, keittiössä kohkaamiseen, kun on lapsia?? Mielummin opetan tekemään hyvää ruokaa kuin leipomaan vähän sitä ja tätä.

Vierailija
15/21 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri. Teinit tykkäävät leipoa aina välillä jotakin makea, mutta mä en enää leivo kuin harvoin. Hyväähän siitä tulee, mutta miinuspuolena on se, että ne hyvät ovat turhaa mässyä useimmiten ja sitä tulee vain syötyä "kun on hyvää". Kaupasta saa myös niin hyviä ja tuoreita erilaisia leipiä, että työpäivän jälkeen ne ovat helppoja ja hyviä syötäviä. Satsaan ruoan tekemiseen mielummin.

Vierailija
16/21 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:50"]Aina välillä. Tällä viikolla olen leiponut kolme kertaa sämpylöitä ja kerran mustikkapiirakkaa. Mulle leipominen on kausittaista, välillä voi mennä pitkäkin aika etten leivo. Teen täyttä työviikkoa eikä aina riitä aikaa/jaksamusta leipomiseen.
[/quote]

Kyllähän nyt aikaa pitäs jollekin pienelle leipomiselle jäädä normityöstä

Vierailija
17/21 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi harvoin mitään makeaa, niistä kun ei meillä kukaan oikein piittaa. Pullaa, piirakkaa tms. menee se muutama pala tuoreeltaan, loput laitetaan pakkaseen ja sieltä lentävät sitten roskiin kun ei niitä tule meillä syötyä.

Suolaisia, ruokaisia piirakoita tehdään aina silloin tällöin. 

Kunnon ruokaa tehdään porukalla yhdessä. 

Vierailija
18/21 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:51"]

Kyllä, akkaa turpaan koska nalkuttaa jatvalla syötöllä.

[/quote]Eroa. Tiedätkä muuten miksi nalkuttaa? Jos ymmärtäisit kerralla,ei tarvitsisi kahta kertaa sanoa. Katso peiliin ja siellä se syy näkyy. Paranna tapasi, sinä tyhmä mies.

Vierailija
19/21 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon olen leiponut poikaystävän kanssa yhdessä. Se on kivaa yhdessäoloa ja lopputulos on herkullinen.

Vierailija
20/21 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ihmisen, jolla on kaksi lasta, ja soitti äidilleen kysyäkseen, kuinka pannukakkua tehdään! Olin paikalla, kun tätä pannaria tarjottiin. Oli kuulemma eka kerta kun heillä on viljatuotetta uunissa valmistettu. Se karppausmuoti on tainnut vähentää leipomista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme