Liittyykö raivokohtaukset ADHD:hen tai aspergeriin vai voiko selittyä vaan pelkällä stressillä ja ylikuormittumisella?
Kommentit (14)
Raivokohtauksiin voi olla monta eri syytä. Missään tapauksessa eivät ole normaalin terveen ihmisen käytöstä. Tavalliset ihmiset kykenevät hillitsemään itseään, mutta luonnevikaiset eivät edes yritä.
Voiko olla ilman aspergeria tai ADHD:ta raivokohtauksia?
Kuuluu noihin neurokirjon diagnooseihin. Toki on muitakin syitä.
Eikös aspergerit yleensä ole rauhallisia ja ilmeettömiä ja ADHD ihmisillä enemmän räjähtävää käytöstä ellei ole sisäänpäin kääntynyt räjähtävä käytös eli ADD?
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu noihin neurokirjon diagnooseihin. Toki on muitakin syitä.
Onko yleensä taustalla useampi syy vai yksi syy? Mitkä yleisimmät?
Sain aikaisemmin ihan selittämättömiä raivokohtauksia. Kiukku nousi sekunnissa 10 potenssiin 10 ihan pienestäkin asiasta ja saatoin sanoa ja tehdä mitä vain. ADD diagnoosin jälkeen sain hyvän lääkityksen ja olen nykyään aika rauhallinen.
Vierailija kirjoitti:
Eikös aspergerit yleensä ole rauhallisia ja ilmeettömiä ja ADHD ihmisillä enemmän räjähtävää käytöstä ellei ole sisäänpäin kääntynyt räjähtävä käytös eli ADD?
Ei.
Vierailija kirjoitti:
Raivokohtauksiin voi olla monta eri syytä. Missään tapauksessa eivät ole normaalin terveen ihmisen käytöstä. Tavalliset ihmiset kykenevät hillitsemään itseään, mutta luonnevikaiset eivät edes yritä.
Et oo vaan kohdannu vielä tarpeeks raivostuttavaa ihmistä. Minä olen muun maailman mielestä erittäin leppoisa ja hyväntuulinen ihminen, mutta siskoni on sen verran inhottava olio että saa minutkin raivostumaan pelkällä läsnäolollaan, vaikka kuinka yritänkin antaa anteeksi :)
Voi johtua mistä tahansa, ettei ole yksinomainen kriteeri millekään. Teini-ikäisen raivokohtaukset voi johtua nuoresta itsestään tai psykopaattisesta perheestä, esimerkiksi narsistinen äiti joka ei näe itsessään mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi johtua mistä tahansa, ettei ole yksinomainen kriteeri millekään. Teini-ikäisen raivokohtaukset voi johtua nuoresta itsestään tai psykopaattisesta perheestä, esimerkiksi narsistinen äiti joka ei näe itsessään mitään ongelmaa.
Tai autistinen äiti. Ja teini.
Kyllä kaikkiin noihin . Mietitkö jonkun käytöstä?