Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko mustasukkainen lapsestasi?

Vierailija
11.05.2015 |

Vastailin tuonne toiseen viestiin asiasta, ja ajattelin että täähän vaatii oman ketjunsa.
Eli tällaiseen ilmiöön olen törmännyt taaperoiden äitien kanssa; Tulen toimeen lasten kanssa ja varsinkin pienien. Parin ihmisen kohdalla on tapahtunut sitä, että kun taapero nauraa mun hassutteluille ja halailee tms. niin kohta äiti alkaa sivusta lepertelemään"tules antaan äidille hali" "kuka on äidin mussukka" yms. Yleensä taapero ei ole kuulevinaankaan. Tulee sellainen tunne että äiti on mustasukkainen. Kuitenkin turhaan, koska näissä äidillä on hyvä ja hellä suhde taaperoon. Toiset taas on onnessaan jos taapero osoittaa kiintymystä vieraaseen, saavat itse rauhassa laittaa kahvipöydän tms.
Harmittaa siksikin, että mielelläni lapsettomana leikkisin sen hetken taaperon kanssa mutta tulee tunne että se ei ole toivottavaa...
Oonko ihan hakoteillä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun saa rehellisesti anonyymina kirjoittaa, niin oon mä joskus vähän! Tai en itseasiassa mustasukkainen, vaan mietin et oonko mä niin tylsää seuraa kun vaan muut ihmiset on paljon kivempaa seuraa! Mutta tottakai siitäkin sit normaalilla ajattelulla pääsee yli, mua lapsi on nähnyt syntymästään asti päivittäin niin onko ihmekään jos naama tympii :D mutta asiaan: jos lapsi telmii tähtiensä kanssa niin ei tulis mieleenkään mennä väliin, että anna äidille hali murunen. Ei ei eii. Jos sen lapsen ei nyt anna rauhassa leikkiä muiden kanssa niin mitäs kun se vähän kasvaa? Sittenhän se ei osaa muuta ku roikkua äidin punteissa eikä sen niin kuulu mennä.

Vierailija
2/8 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

*tätiensä/mummonsa/serkkujensa kanssa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja se kysymys: tunnetko mustasukkaisuutta jos lapsesi osoittaa kiintymystä muihin? Ap

Vierailija
4/8 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne.

Vierailija
5/8 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että olet erittäin hakoteillä. Luultavasti he kutsuvat lasta luokseen siksi, että nämä eivät takertuisi vieraaseen ihmiseen haitaksi asti. Kaikki eivät tykkää syliin änkeävistä ja lahkeessa roikkuvista, takertuvista öapsista. En minäkään.'

En ole mustasukkainen siitä, että lapseni osoittavat ihailua tai ihastusta muihin ihmisiin.

Vierailija
6/8 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En..musta on ihanaa jos lapsi nauttii muidenkin aikuisten seurasta. Olettaen,että ovat siis tuttuja.

Vierailija
7/8 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En :D Juuri tuo että päinvastoin niin saa olla hetken rauhassa ;)
Tosin "taaperoni" on jo viisi mutta silloin siis kun oli pienempi.

Vierailija
8/8 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 19:56"]Uskon, että olet erittäin hakoteillä. Luultavasti he kutsuvat lasta luokseen siksi, että nämä eivät takertuisi vieraaseen ihmiseen haitaksi asti. Kaikki eivät tykkää syliin änkeävistä ja lahkeessa roikkuvista, takertuvista öapsista. En minäkään.'

En ole mustasukkainen siitä, että lapseni osoittavat ihailua tai ihastusta muihin ihmisiin.
[/quote]
Toisen kohdalla tiedän että en ole hakoteillä, oli jo lapsena kavereista mustasukkainen, on miehestään mustasukkainen eikä lasten kohdalla ole muuttunut, käytös niin läpinäkyvää.
Mutta sen toisen äidin kohdalla ehkä olenkin sitten hakoteillä, ehkä tosiaan vain halusi ettei lapsi koko ajan roiku vieraan lahkeessa. :) Ja tuo toinen tapaus ehkä aiheutti ennakkoasenteen.
Kiva tietää että mustasukkaisuus ei ole yleistä, aloin jo miettimään että pitääkö sitä itse lopettaa lapsien "viihdytys" jos äidit tuntee että hypin varpaille mutta ehkä ei. :)