Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7v poika ennen seurallinen kotona, nyt puuhailee yksin, onko normaalia

Vierailija
11.05.2015 |

Syksyllä koulun aloittava poika on aina ollut seurallinen, pyytänyt meitä vanhempia leikkimään ja ollut mukana touhuissa. Ei ole juurikaan leikkinyt yksin. Nyt on alkanut nysväämään yksin legoilla huoneessaan, lueskelee hiljaa kirjoja ja leikkii jotain ja puhuu itsekseen. Jos menee ja kysyy pääseekö mukaan, saattaa sanoa että haluaa olla rauhassa. Vähän tuntui oudolta, kun on aina halunnut vanhemmista leikkikaveria niin nykyisin seura ei aina edes kelpaa.

Kuuluukohan ikään vai vetäytyyköhän muusta syystä? Olen yrittänyt jututtaa asiasta poikaa, muttei mitään ihmeellistä ole mielessä tai tapahtunut.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 21:14"]Poika on tuollainen minua kohtaan, ei ota mukaan puuhiinsa, mutta isää kohtaan on normaali ja puuhailee isän kanssa kaikkea. Minua kohtaan jopa vihamielinen, puhuu rumasti, käskyttää pois luotaan, ei anna koskea, sanoo että olen ruma, jne.

ap
[/quote]olisko kurinpalautus kohdallaan?

Vierailija
2/6 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on tuollainen minua kohtaan, ei ota mukaan puuhiinsa, mutta isää kohtaan on normaali ja puuhailee isän kanssa kaikkea. Minua kohtaan jopa vihamielinen, puhuu rumasti, käskyttää pois luotaan, ei anna koskea, sanoo että olen ruma, jne.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hänellä ole ikäisiään kavereita?

Vierailija
4/6 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästä jo irti! Hän on aikuistumassa ja haluaa nyt itsenäistyä. Älä pidä väkisin kotona. Päästä maailmalle.

Vierailija
5/6 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläki ekaluokkalainen on alkanu kaipaan omaa rauhaa ja aikaa ihan huimasti enemmän ku aiemmin. Ja sitä on pyritty järjestään mm. sillä että saa lähteä ilttiksestä kotiin hiukan ennen ku me vanhemmat ja pikkusisko kotiudutaan, että ehtii lukea rauhassa tai piirrellä omiaan. Oman ajan jälkeen maistuu taas leikit pikkusiskonki kassa tai lautapelit äipän kanssa.

Vierailija
6/6 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia varmasti. Oikeastaan voit olla hyvin tyytyväinen tilanteeseen. Meillä on myös syksyllä koulun aloittava poika, ja on todella rasittavaa kun ei ensinnäkään jaksa tehdä mitään missä pitäisi olla paikallaan ja toiseksi kaipaa jatkuvasti seuraa. Vessastakin joskus huutelee sisaruksilleen, että tulkaa tänne leikkimään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme