Vierailija

Onko paljon? Tai on, mutta onko teillä vielä hintavampaa?

• ylös 2
  • alas 8

Sivut

Kommentit (70)

Vierailija

On paljon, mutta jos teillä on millä mällätä, niin tuohan on hyvä kohde laittaa rahaa.

• ylös 35
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

No ei ole millä mällätä, vaan suht keskituloinen. Maksan siis itse nuo. Hänelle on vain valikoitunut aika kalliita harrastuksia ja tässä juuri kauhistelen hintaa. Ap

• ylös 2
  • alas 21
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Partio on alle satasen vuosi. Eli halvalla päästään. Leirit maksaa erikseen.

Lapsi myy paljon partiolaisten joulukalentereita, siitä tulee rahaa takaisin.

Vierailija

Lohduttaako sua jotenkin jos on? Meillä meni 12 vuotiaan jääkiekkoharrastukseen 10.000€. Noin, helpottiko?

• ylös 31
  • alas 8
Vierailija

Riippuu, mihin haluaa laittaa rahaa. Esim. ratsastus on tosi kallis harrastus. Mutta jos perheellä on mahdollisuus, mikäs siinä. Maksaa tietokoneetkin ja vaikka laskettelu jonkin verran.

• ylös 19
  • alas 0
Vierailija

Meillä mennyt n. 4000 e vuodessa 8 vuoden ajan. Olisihan tuolle rahalle muutakin käyttöä keksinyt, mutta sillä rahalla on saanut huippukunnon, toivottavasti elinikäisiä ystävyyssuhteita, upeita kokemuksia ja muistoja, elämänhallintaa ja taitoa hallita arkeaan, opiskelumotivaatiota, pysynyt pois tyhmyyksistä teininä kun ei ole moiseen ollut yksinkertaisesti aikaa… Joten on ollut sen arvoista.

• ylös 28
  • alas 4
Vierailija

Meillä lapsi harrastaa lukemista ja piirtämistä. Lukeminen on ilmaista (kiitos kirjaston) ja piirtämiseen menee ehkä parikymppiä vuodessa materiaalikuluina.

• ylös 29
  • alas 0
Vierailija

Meillä menee noin 2000€ vuodessa lapsen peliharrastukseen. Plus hankinnat, mutta en nyt ihan joka kuukausi ole ostamassa uutta näppäimistöä tms. Onhan se paljon siitä, että lapsi istuu huoneessaan harrastamassa, kun nyt mihinkään ole taas päässyt matkustamaan.

Mutta parempi, että tekee jotain järkevää ja mistä pitää.

• ylös 4
  • alas 12
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Riippuu, mihin haluaa laittaa rahaa. Esim. ratsastus on tosi kallis harrastus. Mutta jos perheellä on mahdollisuus, mikäs siinä. Maksaa tietokoneetkin ja vaikka laskettelu jonkin verran.

Teininä olin tallilla töissä niin mulle maksettiin kohtalaisesti. Nyt kun teini menee tallille töihin niin joutuu maksamaan.

• ylös 18
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lohduttaako sua jotenkin jos on? Meillä meni 12 vuotiaan jääkiekkoharrastukseen 10.000€. Noin, helpottiko?

Miksi kirjoitat noin ilkeästi, mitä siitä saat? Mitä tavoittelet?

Saman asian voisi kirjoittaa ystävällisesti tai sitten jättää kokonaan kirjoittamata.

• ylös 11
  • alas 15
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Aika sairasta..

T. Sikarikas mutta nuuka

• ylös 14
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Teininä olin tallilla töissä niin mulle maksettiin kohtalaisesti. Nyt kun teini menee tallille töihin niin joutuu maksamaan.

Ratsastin itsekin lapsena. Tallilla oli systeemi, että jos oli hoitohevonen, sai korvaukseksi tunteja. Eli omalla työllä maksettiin osa kuluista.

• ylös 14
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Partio on alle satasen vuosi. Eli halvalla päästään. Leirit maksaa erikseen.

Lippukunnalla on oma purjevene, jolla pääsee purjehtimaan ja lisäksi mökki, jonne menevät viikonlopuksi muutaman kerran lukukaudessa. Monipuolinen harrastus: oppii esim. erätaitoja ja ensiapua.

• ylös 17
  • alas 0
Vierailija

Rahalla saa ja ottajia on. Ihan itse päätät miten paljon haluat lapsesi vapaa-aikaan pistää rahaa, ylärajaa ei ole. Minä olen maksanut pienestä palkasta tytön partion leireineen, fudiksen leireineen ja turnausmatkoineen sekä ratsastuksen (viikkotunnit +2 viikonloppuleiriä+ kesäleirin).
Olisin voinut laittaa osan noista rahoista odottamaan ajokorttia, autoa, opiskeluaikaa, ensiasuntoa, mutta en laittanut, enkä muilta lupaa kysynyt.

Vierailija

Pääasia, että lapsi harrastaa jotain ja hänellä on ”oma juttunsa”. Kaikista harrastuksista on hyötyä, oli sitten liikuntaa, musiikkia tai vaikka ruuanlaittoa.
Harrastus on harrastus ja sen pitää olla kivaa, ei hampaat irvessä harrastamista. Monet vanhemmat tuntuvat unohtavan tämän.

• ylös 13
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Juuri tämä, maksan viikoittain siitä, että nuori pääsee hoitohevostaan hoitamaan. En kyllä suostuisi, jos en näkisi, kuinka hän sitä haluaa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.