Häiden majoitus, kuka maksaa? Vieraat vai hääpari?
Häiden majoitus, kuka maksaa? Vieraat vai hääpari?
klo 19:21 | 14.1.2022
Keksittiin täydellinen hääpaikka mutta vieraille tulee ajomatkaa 1-1.5h suunta. Paikalla on myös mahdollista majoittua halvalla.
Jos useampi vieras jää majoittumaan niin tulee meille, muutenkin köyhille nuorille kalliiksi. Häiden budjetti on muutenkin max tonnin, pidetään erähenkiset häät luonnossa ja luonnosta nauttien pienellä porukalla (15 henkilöä)
Onko siis törkeää vai yleistä että vieraat maksavat kokonaan tai edes osan majoituksestaan?
Sivut
Häävieraat maksaa oman yöpymisensä.
Tietenkin vieraat. Voivat valita jäävätkö yöksi vai säästää ja mennä kotiin.
Mitäs jos tarjoaisitte vieraille iltapäivähääkahvit kaupungissa, jossa he asuvat?
Ja sitten matkustaisitte kaksisteen sinne erämaahan nauttimaan luonnonrauhasta?
On täysin normaalia, että häävieraat maksavat majoituksensa. En ole koskaan ollut häissä, jossa hääpari olisi maksanut vieraiden majoituksen.
Vieraat maksavat matkat ja majoituksen.
AP: Koska iltapäivähääkahvit eivät ole meidän näköiset ja tämä pieni porukka tulisi pettymään ja mentäisiin naimisiin ”karkuteillä”
Häävieraat maksavat majoituksen. Tuossa tapauksessa olettaisin, että suurin osa 15 vieraasta palaa kotiin vihkimisseremonian jälkeen, joku 1,5 tunnin ajomatka ei ole juttu eikä mikään ajettavaksi.
Jos haluatte, että vieraat jäävät, te maksatte. Vieraat voivat myös maksaa itse, mutta siinä tapauksessa monet lähtevät illansuussa pois.
Mä en tiennytkään, että iltapäiväkahvit voivat olla jonkun ihmisen näköiset. Tai ihminen iltapäiväkahvien näköinen. :)
Kunhan vieraille kerrotaan kutsussa, että mahdollisen majoituksen joutuvat itse kustantamaan.
Ja tämä pitää mainita kutsussa
Me maksettiin majoitukset, tietenkin. Miksi vieraiden pitäisi maksaa teidän hääkustannuksia? Outo ajatus.
Aina maksettu majoitukset ja kyydit itse, vieraina siis. Ollaan pari kertaa oltu häissä 600 km päästä kotoa, asutaan toisella puolella maata. Ei tulis mieleenkään valittaa jostain parin tunnin ajomatkasta 😄 Työmatkakin jo tunti suuntaansa.
Ei se budjetti ihan pieni voi teillä olla, jos ruokitte vieraat useampaan kertaan. Niitä tarjoilujahan tulee väkisinkin useampia, jos ensin ilta venyy pitkäksi ja sitten vieraat ovat paikalla vielä seuraavanakin päivänä.
Järjestäkää myös vaihtoehdoksi illalla tilausbussi hääpaikalta pois.
Pitkä matka 1-,5 tuntia..HÄH sekö on pitkä matka? Älä nyt viitsi
Miten niin naimisiin karkuteillä? Pappi/maistraatin virkamies olisi tietysti läsnä niillä kahveilla ja alkajaisiksi vihkisi teidät. Sen jälkeen kahvia ja kakkua.
Tuohan on oletus, ei sitä tarvitse kutsussa kertoa. Mutta voihan siinä halutessaan todeta, että majoitusta tarjoaa paikka x hintaan y, varaukset sieltä ja sieltä.
Sivut