Vierailija

Minä olen sairastanut pitkään masennusta ja ihmissuhteetkin ovat lähes kuolleet. Minun todellisuudestani on tullut todella outoa. En enää tiedä, miten kuuluu elää. Töitä teen kyllä ihan normaalisti, mutta nytkin alkoi viikonloppu ja nyt vain ihmettelen, että mitä nyt kuuluisi sitten tehdä. Jonkinlainen elämä tässä pitäisi itselleen hankkia, mutta miten. Olen nyt puoli vuotta vain viikonloppuisin itkenyt itseni uneen, kun elämässäni ei ole kertakaikkiaan mitään.

Juu, kenenkään muun ei tarvitse ratkaista minun ongelmiani ja tiedän, että pitäisi vain aktiivisesti mennä ja tehdä jotain mutta ihan oikeasti en tiedä, mitä voi tehdä ja mihin mennä. Mitä normaalit ihmiset tekevät elleivät hengaile ystäviensä kanssa?

• ylös 42
  • alas 2

Sivut

Kommentit (125)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Narraa naaraita tai uroksia riippuen mieltymyksistäsi. Kyllä sitä aina jonkun koukkuun saa.

Vierailija

Ei mullakaan ole elämää.. yksin vaan on.. ei ole kavereita ei ketään... töitä teen.. mutta jonkinlainen elämä kai puuttuu. ei oo ees tyttöystävää.

• ylös 11
  • alas 2
Vierailija

Ei töissä raatavat kovin kummoista elämää ehdi elämään, kun jää vain jokunen hikinen tunti aikaa töiden ja muiden pakollisten asioiden jälkeen, kunnes onkin jo aika mennä yöpuulle, että jaksaa taas raataa seuraavanakin päivänä. Ei koskaan enää moista.

T: Tieten työtön, jolla on aikaa kuin roskaa ja harrastuksia mielin määrin

• ylös 38
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Harrastus, kotieläin?
Mitään lemmikkiä en halua vaivoikseni. Harrastusehdotuksia otetaan vastaan. Olen hankkinut kotiini kuntoiluvälineet ja olen osallistunut italian verkkokurssille. Mutta ei tämä ikuinen kotona möllöttäminen tunnu "elämältä". 

ap

• ylös 19
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei töissä raatavat kovin kummoista elämää ehdi elämään, kun jää vain jokunen hikinen tunti aikaa töiden ja muiden pakollisten asioiden jälkeen, kunnes onkin jo aika mennä yöpuulle, että jaksaa taas raataa seuraavanakin päivänä. Ei koskaan enää moista.

T: Tieten työtön, jolla on aikaa kuin roskaa ja harrastuksia mielin määrin

No minä nyt kerroin, että minulla olisi aikaa. Miksi et kertonut mitään omista harrastuksistasi? 

ap

• ylös 13
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Narraa naaraita tai uroksia riippuen mieltymyksistäsi. Kyllä sitä aina jonkun koukkuun saa.
Se on tällä hetkellä pois suljettu vaihtoehto. Olen puolisen vuotta sitten eronnut enkä todellakaan pysty uuteen parisuhteeseen enkä mihinkään muuhunkaan. 

Vierailija

Palaudun töistä eli lähinnä lepäilen. Olin myös vuosia masennuksen kourissa, ja ystäviäkään ei enää juuri ole. Todella vaikealta tuntuu kehittää mitään elämää, kun en oikein osaa tutustua uusiin ihmisiin. Harrastuksia olen yrittänyt kehitellä, lähinnä jotain yksin tehtävää. Pitäisi uskaltautua johonkin ryhmätoimintaan ehkä.

• ylös 16
  • alas 0
Vierailija

Vaikea sanoa, mitä tekisin, jos olisin yksin. Olen naimisissa, joten seurasta ei ole pulaa, koska onneksi aviomieheni viettää mielellään aikaa mun kanssa. Me ollaan paljon mökillä. Katellaan netflixiä, kuljetaan koiran kanssa metsissä, saunotaan, heitetään tikkaa, pelataan mölkkyä tai korttia, makoillaan tekemättä mitään, istutaan nuotiolla, jne..

Tehdään usein ruokaa, koska pidetään ruuanlaitosta.

Koiran (ja lasten) kanssa kuluu aika, voisitko ottaa jonkin lemmikin? Ei välttämättä koiraa tai kissaa, mutta vaikka jonkin lyhytikäisemmän 🤔

Harrastatko liikuntaa? Lukemista? Elokuvia?

Tsemppiä, kyllä sä vielä löydät oman juttusi 😊

• ylös 10
  • alas 4
Vierailija

Harrastan mieheni kanssa vaeltelua ja telttailua. Lempipaikkamme on Nuuksiossa. Salainen ja kaunis piilopaikkamme, jonne paetaan viikonloppuisin ja lomilla. Meillä on myös riippumatot :)

Rakastamme ruoanlaittoa ja makumatkoja (nyt omaassa keittiössämme).

Iltaisin toisillemme toisillemme ääneen romaaneja. Viikonloppuisin käymme yhdessä taidenäyttelyissä ja keikoilla.

Sitten on molemmilla vielä omat harrastukset plus kivat puuhat lapsen kanssa.

Korona-aikana olen maalannut ja valokuvannut. Ompelukone on myös kaivettu esiin ja ollaan ommeltu pieniä juttuja mm. joululahjoiksi.

• ylös 11
  • alas 4
Vierailija

Elämäntapatyötön täällä, teen siis kaikkea muuta kuin töitä. Pari vuotta sitten opettelin kutomaan, niin nyt teen pipoja ja kaulahuiveja. M27

• ylös 20
  • alas 5
Vierailija

Korona-aika on vaikeaa kun osa harrastuksista ja menoista on kielletty. Voisitko luoda viikonlopuille oman rutiinin? Asioita joista tulee hyvä fiilis?  Hyvä ja hidas aamupala tai päiväkahvihetki tai parempi lounassetti. Päiväkävely, luontoa, taidenäyttely tai kirjasto? Voisitko kerätä listaa asioista jotka tuovat sinulle hyvää mieltä tai asioita joita haluaisit ehkä joskus kokeilla tai tehdä arjessasi? Tykäätkö kokata tai leipoa? - kerää reseptejä tai ruokia joita olisi kiva kkokeilla joskus?  Ulkoilu? Lähiseudun ulkoilualueet? Liikunta? laji joka on jäänut tai joku jota olet halunnut kokeilla? Luetko? Kuunteletko Podcasteja? Musiikkia? Joku harrastus jonka voisi aloittaa kun saa taas kokoontua? Ystävätoiminta, löytyisikö sitä kautta jotain? 

Omaan oloon vaikeina aikoina auttoi rutiinit. Pahimmasta päästyäni rakensin tyhjään elämään säntillisen arki- ja viikonlopppurutiinin. Ei se pitänyt, välillä jäin sängynpohjalle haisemaan jaa makaamaan likaisissa verkkareissa kun ei jaksanut, mutta noi rutiinit ja pienet asiat teki tunteen että "sai jostain kiinni" kun pystyin lähtemään liikeelle.

• ylös 19
  • alas 0
Vierailija

100% tähän ketjuun vastanneista ja myös tämän ketjun lukevista roikkuu ainakin tällä palstalla.

Se, mikä on normaalia normaalien ihmisten tekemistä, onkin jo mielipidekysymys. Yksi kävelee luonnossa, joku kiertää kirppiksiä, katsoo leffoja tai lukee kirjoja. Netissä roikkumisen lisäksi. Liikuntaa, kursseille osallistumista, neulomista, viherpeukalointia. Mopon rassausta, koristeveistoa, nikkarointia. Pelaamista, animea ja sarjakuvia.

Minäkin haaveilen elämästä. Tuo luettelo on mitä haluaisin pystyä tekemään, mutta netissä roikkumisen lisäksi sarjakuvat on mihin jaksaminen riittää, jonkun ohuen kirjan saan luettua ehkä kuukauteen.

En käy edes töissä, joten ap, sinulla on enemmän elämää kuin minulla, sitä normaaliksi laskettavaa elämää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa, mitä tekisin, jos olisin yksin. Olen naimisissa, joten seurasta ei ole pulaa, koska onneksi aviomieheni viettää mielellään aikaa mun kanssa. Me ollaan paljon mökillä. Katellaan netflixiä, kuljetaan koiran kanssa metsissä, saunotaan, heitetään tikkaa, pelataan mölkkyä tai korttia, makoillaan tekemättä mitään, istutaan nuotiolla, jne..

Tehdään usein ruokaa, koska pidetään ruuanlaitosta.

Koiran (ja lasten) kanssa kuluu aika, voisitko ottaa jonkin lemmikin? Ei välttämättä koiraa tai kissaa, mutta vaikka jonkin lyhytikäisemmän 🤔

Harrastatko liikuntaa? Lukemista? Elokuvia?

Tsemppiä, kyllä sä vielä löydät oman juttusi 😊

Niin, tuo ensimmäinen virke kiteyttääkin tilanteeni aika tehokkaasti. Kyllähän minäkin katson netflixiä ja makoilen tekemättä mitään ja pelailen jotain yksinpelejä. Ei se vain tunnu elämältä, kun ei ole ketään kenen kanssa sen voisi jakaa. Kyllä minä siis itselleni keksin ajankulua, ei se siitä ole kiinni, mutta kun ihan oikeasti vain tuntuu, että odotan jotain tapahtuvaksi, mutta mitään ei koskaan tapahdu. Ei ole ketään kenelle puhua, ei ketään kenen kanssa suunnitella yhteistä tekemistä. Lapset ovat teini-ikäisia ja puolet ajasta (tämänkin viikon) isällään. 

Tilanne itkettää niin paljon, kun normaalisti kai ihmiset odottavat lomia ja viikonloppuja, mutta minulle se on vain pitkää ja tylsää ja loputonta yksinäisyyttä. 

Tässä on teksti, joka kuvaa minun elämääni. 

https://hidastaelamaa.fi/2021/03/jos-elan-yksin-olenko-edes-olemassa/ 

ap

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.