Sivut

Kommentit (160)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
What.... Siis mikä mato? Minkä kokoinen? Hyi, kuvitella että tuollaista oikeasti voi tapahtua.. Onneksi olen kasvissyöjä.

LOL kasviksista, varsinkin maassa mullassa kasvatetuista saa kihomatoja. Mistä luulet niiden tulevan???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Olen juuri farmaseuttiin chatin kautta yhteydessä.
Kysyn lääkkeestä.
Vastaus on, että reseptilääkkeitä ovat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
What.... Siis mikä mato? Minkä kokoinen? Hyi, kuvitella että tuollaista oikeasti voi tapahtua.. Onneksi olen kasvissyöjä.

LOL kasviksista, varsinkin maassa mullassa kasvatetuista saa kihomatoja. Mistä luulet niiden tulevan???

Tämä. Todennäköisimmin matoja saa juuri kypsentämättömästä ruoasta. Eli salaateista ja marjoista, tai huonosti kypsennetystä/raa'asta lihasta. Edes pakastaminen ei poista kaikkia matoja, onhan meilläkin usein Suomessa ilmoitettu, että joitakin ulkomailta tuotua pakastemarjoja on poistettu myynnistä, tai kehoitettu keittämään ne koska niistä on löytynyt matoja. Suomessa on parempi hygienia, joten kannattaa suosia kotimaisia kasviksia, mutta pitää nekin erittäin huolellisesti pestä. Etenkin kun ulkomaalaisia tuodaan poimimaan niitä.

Vierailija

Joten se on sinulla nyt lääkärikäynti. Selvisi matolääkkeet reseptillisiä- sanoi farmaseutti että kyllä ihmiselle voi tulla suolinkaisia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen juuri farmaseuttiin chatin kautta yhteydessä.
Kysyn lääkkeestä.
Vastaus on, että reseptilääkkeitä ovat.

Noniin, sitten vaan lääkäriin yhteyttä. Ei tämä välttämättä ole ihan päivystyksellinen asia, mutta maanantaina soitat, ok?

Vierailija

Kokeile vettä ensi hätään, ei siitä haittaakaan oo , sitten maanantaina päivystykseen.

Vierailija

Hanki tästä päästyäsi hygieniapassi.sen voi suorittaa päivässä. Tiefät sitten, miten elintarvikkeita käsitellään🐛🐛🦠🌻

Vierailija

👍👍👍. Yritin syksyllä kasvattaa mutta kuolivat ja mätänivät. Nyt joutuu keväällä ostamaan pilkkimadot.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tämä. Todennäköisimmin matoja saa juuri kypsentämättömästä ruoasta. Eli salaateista ja marjoista, tai huonosti kypsennetystä/raa'asta lihasta. Edes pakastaminen ei poista kaikkia matoja, onhan meilläkin usein Suomessa ilmoitettu, että joitakin ulkomailta tuotua pakastemarjoja on poistettu myynnistä, tai kehoitettu keittämään ne koska niistä on löytynyt matoja. Suomessa on parempi hygienia, joten kannattaa suosia kotimaisia kasviksia, mutta pitää nekin erittäin huolellisesti pestä. Etenkin kun ulkomaalaisia tuodaan poimimaan niitä.

Pakastemarjoissa matoja.

Vierailija

No mitäs sanot ap?

Huolestuin jo oikeasti sun puolesta.

Nyt olet saanut neuvot. Miten aiot nyt toimia? Kerrohan minulle ja muille.Chattasin jopa farmaseutin kanssa, ja hän selvitti sen lääkeasian.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Ap, loiset eivät ole super harvinaisia, et todellakaan ole ainoa joka menee tuolla asialla lääkäriin. Terveydenhuollon ammattilaiset ovat kuulleet ja nähneet paljon pahempaakin.

Vierailija

Suoli tyhjenee kovalla vauhdilla Glaubersuolalla tai Claubersuola- sekoitetaan veteen ja juot sen. Saa apteekista reseptittä. Se ei tapa madon munia, mutta starttina ottaisin, ennen kun pääset päivystykseen.

Tulee muuten rytinällä suolihuuhtelu.

Vierailija

On fantsuu joo.

Kuule ap, oletko ollut tekemisissä jonkun kaverin kissan kanssa?

Koirilta en ole nähnyt koskaan matoja ulosteessa, mutta kissalta olen nähnyt suolinkaisen tulevan ulos pepusta ja kissan ulosteessa lapamadon pätkiä.

Nehän syö kissat hiiriä ja lintuja.

Nyt pitää mun ostaa koiralle matolääkitys, kun se aitauksessa sai kuolleen tai pökertyneen pikkulinnun suuhunsa. Koira yritti tosissaan niellä lintua, puristi vaan hampaitaan yhteen.  Sain revittyä lopulta pois sen tipusen, kylläkin muutamana kappaleena, kun koira ehti jo pureskella sitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Et tainnut tietää että kasviksista voi saada matoja jos maaperä on lannoitettu ulosteella.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.