Vierailija

Kolmen lapsen äitinä Wilmaviestejä pukkaa vähintään se 30 kpl viikossa, päikkyyn hoitoaikojen jokapäiväinen suunnittelu ja lomien laitto. Valokuvauksiin pitää ilmoittautua netissä JA täyttää suostumuslomake. Lasten kuskaaminen hammastarkastuksiin erikseen ( ennen hoitui koulussa/ päiväkodissa) , koululaisen jokapäiväinen lukuläksyn kuittaus... jne. Lista on loputon.

Tätä kaikkea roskatyötä ei ennen ollut.

• ylös 597
  • alas 76

Sivut

Kommentit (440)

Vierailija

Mihin päiväkotiin pitää ilmoittaa hoitoajat joka päivä? Kuinka usein oikein on valokuvauksia tai hammastarkastuksia?

• ylös 220
  • alas 95
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Lapsen kuskaaminen hammaslääkäriin? 2000-l alussa kyllä itse pyöräilin alle 10-vuotiaana itse hammaslääkäriin, joka sijaitsi kaupungin toisella laidalla. Vai onko lääkäri jossain toisessa kaupungissa tai lapsi tyyliin 5? Ottaako lasten toinen huoltaja osaa tuohon karuselliin? Jos ei, niin käske ottamaan.

• ylös 228
  • alas 72
Vierailija

Itse en edes jaksa joka päivä lujea wilmaviestejä. Nykysi pitää kaikkibite hoitaa vielä koululaisen rokotus täytyy kun ei ollut koulussa sillon kun pistivät siellä niitä. Poikki kiitos tästä alotteesta

• ylös 42
  • alas 43
Vierailija

Olen rajannut viestien lukemisen n kerran viikkoon. Alan olla siinä tilanteessa, että asioita jää vaan hoitamatta eikä se ole tietoinen päätös, olen vain niin kuormittunut, että asioita tipahtaa mielestä pois.

• ylös 317
  • alas 15
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse en edes jaksa joka päivä lujea wilmaviestejä. Nykysi pitää kaikkibite hoitaa vielä koululaisen rokotus täytyy kun ei ollut koulussa sillon kun pistivät siellä niitä. Poikki kiitos tästä alotteesta

Meillä ei ole toiselle lapselle otettu koko wilmaa edes käyttöön... Unohtui ottaa ja tunnukset vanheni...🤷‍♂️

• ylös 78
  • alas 94
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nuohan ovat ihan normi juttuja. Miksi otat noin raskaasti. En mä ota. Iskäx3

Sun muijasihan nuo tekee ja taatusti ottaa raskaasti.

• ylös 515
  • alas 29
Vierailija

Miks päiväkotiin pitäis joka päivä ilmottaa hoitoajat? Oonko mä jättäny jotain tärkeetä nyt tekemättä jo yli vuoden 😮

• ylös 105
  • alas 26
Vierailija

Mä olen ihan loppu näihin metatyöstä valittaviin. Me muut kun teemme nämä hommat eikä joka hemmetin asiaa tarvitse suunnittelemalla suunnitella.

T:Äiti ja töiden ohessa opiskeleva

• ylös 76
  • alas 309
Vierailija

Turussa on hoitoajat suunniteltava erikseen. Matkaa hammaslääkäriin Turussa on se 5km.

Ja EI, en valinnut tätä elämää. Vaan toinen huoltaja sairastui vakaan masennukseen kun lapset olivat jo tehty. Lisäksi 70v. hyväkuntoiset isovanhemmat dementoituivat muutamassa vuodessa. Näistä asioista olin täysin tietämätön lapsilukua suunnitellessani.

• ylös 414
  • alas 48
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lapsen kuskaaminen hammaslääkäriin? 2000-l alussa kyllä itse pyöräilin alle 10-vuotiaana itse hammaslääkäriin, joka sijaitsi kaupungin toisella laidalla. Vai onko lääkäri jossain toisessa kaupungissa tai lapsi tyyliin 5? Ottaako lasten toinen huoltaja osaa tuohon karuselliin? Jos ei, niin käske ottamaan.

Hammashuolto on keskitetty nykyään. Ei se ole missään pyörämatkan päässä.

Ja siellä muuten odotetaan myös vanhempaa, edes 13-vuotias ei saanut käydä yksin suuhygienistillä, huutoa tuli kun en ollut mukana.

• ylös 319
  • alas 20
Vierailija

Sellaistahan se on nykyään, vanhemmuuden vaatimustaso on 100 x suurempi kuin esim omien vanhempien aikaan vanhemmilla oli. Mutta kyllä sen huomaa nopeasti mitä se on, joten jos ei jaksa niin sitten ei tee enempää lapsia. Mulla 5 lasta ja hyvin jaksan wilmat, tarhat, oikomishoidot ja kuravaatteet :)

• ylös 240
  • alas 42

Jos lapsia hankkii niin pitää ymmärtää, että siihen kuuluu se että lapsia on tarvittaessa vietävä hammaslääkäriin ja lääkäriin. Lapsella on oikeus saada terveydenhoitopalveluja.
Jos tämä tuntuu liian vaikealta asialta, älä hanki lapsia.
Vilmat sun muut voi jättää omaan arvoonsa. Valokuvaus ei ole pakollinen.

• ylös 65
  • alas 240
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sellaistahan se on nykyään, vanhemmuuden vaatimustaso on 100 x suurempi kuin esim omien vanhempien aikaan vanhemmilla oli. Mutta kyllä sen huomaa nopeasti mitä se on, joten jos ei jaksa niin sitten ei tee enempää lapsia. Mulla 5 lasta ja hyvin jaksan wilmat, tarhat, oikomishoidot ja kuravaatteet :)

Onko sulla myös masentunut puoliso ja dementoituneet vanhemmat niin kuin aloittajalla?

• ylös 242
  • alas 21
Vierailija

Mulla on kolme lasta joista yhdellä add. Voin sanoa että hänen kohdalla sitä "metatyötä" vasta onkin,kun täytetään vähän väliä jotain lomakkeita,lääkärissä käydään lääkityksen säätämisen takia usein,toimintaterapiassa on kuljettu 30 kilometrin päässä ja seuraavaksi aletaan kulkea toisenlaisessa terapiassa melkein 100 kilometrin päässä,koulu yms muita palavereita enemmän kuin "normaalisti".. kahdella muulla lapsella ei näitä ole,vaan ihan nuo aloittajan mainitsemat "normaalit jutut"..ja ne ei siis minun mielestä kuormita yhtään samallalailla kuin tuon yhden erityislapsen kanssa :D

• ylös 156
  • alas 10

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.