Vegaani

Voisitte pelastaa ilmaston ja eläimiä, sekä ruokaa riittäis kaikille jos sitä ei syötettäis eläimille kaikkea.

• ylös 35
  • alas 188

Sivut

Kommentit (448)

Vierailija

Olin vegaani kerran elämässäni muutaman vuoden mutten jaksanut pitää sitä yllä. Liian rasittavaa miettiä mitä voi syödä ja kun valikoima on niin suppea, syödä lähes samoja ruokia aina. Eikä saa herkutella, mikä on heikkouteni. Nytkin kaapissa kermapullia iltapäiväkahvia odottamassa.

• ylös 144
  • alas 22
Vierailija

Tykkään lihasta, maidosta, kalasta, kananmunista.  Syön myös kasvisruokaa.

Kerropa kuinka monta kertaa olet elämässäsi lentänyt ulkomaille?

Minä kuusi kertaa ( meno-paluumatkoja siis yhteensä 3). Ikää 50-vuotta. En omista autoa.

• ylös 154
  • alas 19
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vegaani

Vierailija kirjoitti:
Olin vegaani kerran elämässäni muutaman vuoden mutten jaksanut pitää sitä yllä. Liian rasittavaa miettiä mitä voi syödä ja kun valikoima on niin suppea, syödä lähes samoja ruokia aina. Eikä saa herkutella, mikä on heikkouteni. Nytkin kaapissa kermapullia iltapäiväkahvia odottamassa.

Ei ole suppea, ja jos haluaa lihaa, maitoa, juustoa, jugurttia jne niin sillon voi syödä korvikkeita. Ja kerma tulee lehmän tisseistä, eikö ole ällöttävää juoda toisen eläimen tissimaitoa?

• ylös 18
  • alas 184
Vierailija

Olen muuten kasvissyöjä mutta käytän maitotuotteita. Eikös jotkin välimuodotkin voi olla ok, ei pelkät äärivaihtoehdot? Mitä mieltä olet? Käytän eettisesti tuotettuja maitotuotteita, ja munia

• ylös 90
  • alas 5
Vierailija

Ei jaksa kiinnostaa, minä en ole se kuka on tämän maapallon tähän jamaan ajanut. Enkä halua tieten tahtoen laskea omaa elämänlaatua jättämällä lähes kaiken, mistä pidän, pois ruokavaliosta. 

• ylös 101
  • alas 23
Vierailija

Miten se, että grönlantilainen tai alaskalainen elää vegaanisti jollain tuontijuureksilla ja säilykkeillä edesauttaa ruuan riittämistä etiopialaisille? Kyllä ruoka riittäis nytkin, jos se jaettaisiin tasan, vaan kun ei jaeta.

• ylös 116
  • alas 10
Vegaani

Vierailija kirjoitti:

Minä kuusi kertaa ( meno-paluumatkoja siis yhteensä 3). Ikää 50-vuotta. En omista autoa.

Olen kolmesti lentänyt ulkomaille, mutten enää. Omistan itse sähköauton, joka ei saastuta.

• ylös 7
  • alas 92
Vierailija

Vegaani kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Olen kolmesti lentänyt ulkomaille, mutten enää. Omistan itse sähköauton, joka ei saastuta.

Saastuttaahan.

• ylös 114
  • alas 2
Vierailija

En aio koskaan ryhtyä käyttämään prosessoituja lihankorvikkeita, joita tuodaan kaukomailta ja tuotetaan siellä. Käytän lähellä tuotettuja oikeita kasviksina kyllä mielellään, ja vapaan laiduntavan lehmän maitoa.

• ylös 90
  • alas 10
Vierailija

Koska haluan syödä ravitsevaa, itselleni sopivaa ja normaalia ruokaa, en mitään yltiöprosessoituja soijasotkuja.

• ylös 134
  • alas 9
Vierailija

Vegaani kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä aika hassu jos kuvittelet että sähköauto ei saastuta.

• ylös 104
  • alas 2
Vierailija

Koska vegaanisesti syöminen on todella epäterveellistä ihmiselle.
Lisäksi ilman lihantuotantoa ihmisille ei todellakaan riittäisi kaikille ruokaa.

Ruoan puute ei tällä hetkellä ole mikään ongelma, kaikille maailman ihmisille kyllä on ruokaa riittävästi, se vaan ei ole jakautunut tasaisesti, vegaanisesti syöminenkään ei tätä tosiasiaa miksikään muuttaisi.

• ylös 86
  • alas 26
Vierailija

Mitäs luulet ilmastolle tapahtuvan jos kaikki maailman ihmiset söisivät pelkkiä kasviksia?

Seuraisi nälänhätä, joukkotuho ja ilmastokatastrofi.

Nää on taas kiitä asioita että vihervasemmisto/kasivisyöjä/mikä onkaan ei ymmärrä syy/seuraussuhteita.

Maailma pelastuu sillä että kaikki polttomoottoriautot vaihdetaan sähköautoihin, eiku... voi saatana, siitä tulikin vain enemmän päästöjä.

• ylös 67
  • alas 26
Vierailija

Ihan sama mitä syö koska aina se on pahaksi jollekin. Kasveillakin on todistettavasti tunteita ja viestintää keskenään, niiden siemenet kuten viljanjyvät ja pähkinät ovat uuden kasvin alkuja eli niiden syöminen on abortti jne. Jotain on kuitenkin syötävä niin ihan sama vaikka kaikkea.

• ylös 56
  • alas 11
Vierailija

En ole vegaani, koska en halua ottaa stressiä. Syön sitä mikä tuntuu hyvältä. Ei sen kummempaa

• ylös 67
  • alas 3

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.