Lapsi ei tykkää maidosta
Lapsi lopetti itse imetyksen 11 kuukauden ikäisenä, oli tällöin jo hyvän aikaa syönyt hapanmaitotuotteita ja lemppareita on raejuusto ja jugurtti. Lehmänmaitoa sai noin yksivuotiaana ja joikin sitä noin viikon verran aina illoin ennen nukkumaanmenoa ja joskus myös lounaan yhteydessä. Yhtenä iltana oksensi kaaressa juomansa maidon eikä sen koommin ole maitoa halunnut - saattaa maistaa, mutta tajutessaan mitä se on, ei juo enempää. Muut maitotuotteet menee edelleen yhtä hyvällä halulla kuin aiemmin.
En itse ole ikinä maitoa juonut (minä myös aloin jo alle tarhaikäisenä "hylkimään" maitoa) enkä sitä aio lapsellenikaan tyrkyttää. Muutamana päivänä kokeilin, mutta lopputulos oli aina sama eli huikka ja sitten muki pois, ei halunnut.
Lähinnä mietin, että täyttyyköhän reilu 1v:n kalsiumintarve ihan vain jugurteilla ja raejuustoilla sun muilla?
Kommentit (2)
[quote author="Vierailija" time="06.05.2015 klo 18:46"]Saahan sitä purkista.
[/quote]
Saa toki, lähinnä jäin miettimään sitä että mikä määrä on oikea vai kannattaako suosiolla vain lisätä kalkkitabletti mukaan "ruokavalioon". Muistaakseni 1v:n maidontarve oli noin 2dl päivässä, käsittikö se sitten yksissään maidon vai kaikki maitotuotteet?
Ap
Saahan sitä purkista.