Kenen kanssa ainoat lapset leikkii?
Itse leikin siskoni kanssa tuntikausia, kun olimme pieniä.
Kommentit (15)
Ööö kavereiden? Vanhempien ja sukulaisten. Ja lapsihan osaa leikkiä myös yksin.
niillä on joka päivä kontaktia kaverien kanssa.
Itse olen ainoa lapsi ja leikin pienenä paljon yksikseni mutta myös kavereita kävi kylässä pari kertaa viikossa ja sitten kerhossa/päiväkodissa/koulussa muiden lasten kanssa. Myös vanhemmat leikkivät ja pelasivat usein kanssani.
Sukulaislasten kanssa ja päiväkotikavereiden. Kotona sitten isän/äidin, nykyisin tosin tahtoo leikkiä yksin :D
Itselläni on veli ja lapsena leikimme varmasti kumpikin omien kavereiden kanssa enemmän kuin toistemme. Ja molemmilla oli kavereina myös "ainoita lapsia".
Yksin, kavereiden, vanhempien. Eikä tappele kenenkään kanssa, jes!
Kavereiden. Ja yksin.
Mä olin ainakin tosi tyytyväinen ainoa lapsi ja tykkäsin leikkiä yksin.
Päiväkotikavereiden. Olen tarkoituksella tukenut lapsen "kaveriutumista" kutsumalla päiväkotikavereita meille leikkitreffeille silloin kun itselläni on vapaapäiviä.Sukulaiset asuvat kaukana ja naapurustossa on niukasti samanikäisiä, siksi pidän tärkeänä että saa kavereita ja leikkiseuraa.
Meillä käy päiväkotikavereita kylässä. Ystävilläni on samanikäisiä lapsia.
Lapsen kanssa pelataan, askarrellaan, harjoitellaan kirjaimia ja numeroita (5v), piirretään, maalataan, laulellaan ja tanssitaan paljon. Sitten mennään usein puistoon jossa on muita lapsia.
Lapsi tykkää leikkiä itsekseenkin. Luetaan myös paljon.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 09:13"]
Kavereiden. Ja yksin. Mä olin ainakin tosi tyytyväinen ainoa lapsi ja tykkäsin leikkiä yksin.
[/quote]
Täällä toinen samanlainen. Tykkäsin leikkiä yksin, ja myös äitini kanssa (olen yksinhuoltajan lapsi).
Paria samanikäistä serkkua tapasin ehkä kerran kuukaudssa. Kavereita sain vasta koulussa, mutta en ollut niitä kaivannut yhtään.
Leikin lapsena naapurin lasten, hoitokavereiden ja serkkujen kanssa. Mulla oli tosi hyvä lapsuus!
Kavereiden, serkkujen, ystäväperheiden lasten kanssa... Ja ainakin mun lapsi viihtyy välillä ihan yksin, jopa kaipaa sellaista aikaa, että saa yksin tehdä mitä haluaa. Lisäksi touhuaa mielellään vanhempien kanssa kaikenlaista ja käy mummolassa (on niin lähellä, että voi piipahtaa siellä yksin).
han pienenä yksin, kuusvuotiaana löysin lähistöltä yhden kaverin jonka kanssa tehtiin kaikkea kivaa, oltiin yhdessä melkein koko ajan, mutta ei koskaan meillä. Se on mun paras kaveri vieläkin.
Minä tykkäsin leikkiä aika paljon yksinkin, nykyisinkin viihdyn vain itseni seurassa. Mutta olenkin ollut introvertti ja erakkomaisuuteen taipuva persoona alusta lähtien, ekstrovertilla voisi olla hankalaa ainoana lapsena.
Vanhempien, sukulaislasten, naapuruston lasten, leikkipuiston/perhekerhon/muskarin muiden lasten, päiväkodin lasten...