Uskaltaako ostaa käytettyä VAG autoa, jossa DSG-vaihteisto?
VW Passat kiinnostaisi vaan on DSG-vaihteisto. Uskaltaako noita ostaa vaiko kiertää kaukaa?
Suht edullisesti noita saisi käytettynä..
Kommentit (60)
Miehen työkaveri osti kolme viikkoa sitten kolme vuotta vanhan Golfin, jossa on DSG. Ainakin siis yhden "rohkean" tiedän. Jos muutama DSG-vaihteisto on hajonnut, se ei tarkoita, että ne kaikki hajoaisivat. Omaa järkeään voi käyttää, eikä mennä mukaan kaikenlaisiin massahysterioihin.
Uskaltaa. Viat aiheuttaneet syyt on selvillä: vääränlainen öljy (synteettinen) ja paperimössöksi menevä suodatin vaihdelaatikossa. Nuo kun on tiedossa ja vaihdettu asianmukaisiin, niin tuskin tulee ongelmia. Omalla DSG:llä ajettu 230tkm ilman ongelmia.
Eipä ole vikoja sen ihmeemmin korjattu. Octavian Dsg pamahti 15tkm jälkeen ja koko laatikko vaihtoon. Onneksi uusi auto ja takuu, mutta käytettynä en koskisi tikullakaan.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 14:16"]
Eipä ole vikoja sen ihmeemmin korjattu. Octavian Dsg pamahti 15tkm jälkeen ja koko laatikko vaihtoon. Onneksi uusi auto ja takuu, mutta käytettynä en koskisi tikullakaan.
[/quote]
Noin vain varoittamatta poksahti? Mikä siellä tarkalleen ottaen rikkoontui?
Onko aloittaja mies? Vai amis muija? Epäilen että 98% vauvapalstalaisista ei osaa nimeta viittä VAG konsernin tuotemerkkiä.
Itse työskentelen automyyjänä ja voin neuvoa että pysy kaukana dsg-automaattivaihteistoista. Ja jakoketjullisista TSI koneista.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 14:40"]Onko aloittaja mies? Vai amis muija? Epäilen että 98% vauvapalstalaisista ei osaa nimeta viittä VAG konsernin tuotemerkkiä.
Itse työskentelen automyyjänä ja voin neuvoa että pysy kaukana dsg-automaattivaihteistoista. Ja jakoketjullisista TSI koneista.
[/quote]
Volkswagen, Audi, Seat, Skoda. Viidettä en tiedä :(
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 14:45"]
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 14:40"]Onko aloittaja mies? Vai amis muija? Epäilen että 98% vauvapalstalaisista ei osaa nimeta viittä VAG konsernin tuotemerkkiä. Itse työskentelen automyyjänä ja voin neuvoa että pysy kaukana dsg-automaattivaihteistoista. Ja jakoketjullisista TSI koneista. [/quote] Volkswagen, Audi, Seat, Skoda. Viidettä en tiedä :(
[/quote]
Mekaanikkona autoliikkeessä oleva henkilö kehotti myös pysymään kaukana yllä mainituista automerkeistä, mitä uudemmasta autosta kysymys sitä huonompia ovat.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 15:40"][quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 14:45"]
Volkswagen, Audi, Seat, Skoda. Viidettä en tiedä :(
[/quote]
Bugatti Veyron
[/quote]
Näin
3 x 350.000 km DSG:llä , missä vika?
Älä nyt VAAN kysy merkkifoorumilta, kysy mieluummin joltain mammapalstalta...
Siis ei saatana, oikeesti.
tää on niin tätä, joitain tapausta jossa käynyt huonosti ja sitten leimataan koko asia x maailman kurjimmaksi keksinnöksi. voi olla että sun kannattaa ostaa koska toimii erinomaisesti, voi olla että ei kannata koska hajoaa. ei sitä tiedä etukäteen!
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 15:39"]
No, kolme vuotta uutena ostetun VW Polon omistaneena kyseenalaistan täysin tuon "automyyjän" mielipiteen. TSI-koneita liikkuu Suomen teillä kymmeniä tuhansia (mm. Polo, Up, Golf, Jetta, Scirocco, Passat, CC etc) ja jos pienessä erässä on ongelmia ollut, niin se on todella pieni erä ja vielä siitä päästä, joka ensimmäisenä TSI-koneet sai. Tämä on taas kerran turhaa manipulointia ja joukkohysterian lietsomista. Vertautuu tasan tarkkaan näihin rokotevastaisiin hysteerikkoihin, jotka myös ovat "tietävinään" kaikenlaista ja loppujen lopuksi eivät tiedä yhtikäs mitään. Haluavat vain päteä joukossa, koska omahyväistä itsekorostuksen tarvetta on enemmän kuin asemaa yhteiskunnassa.
[/quote]
Sitä pientä erää hajoavia laatikoita ja moottoreita on tuupattu markkinoille vuosikaudet, ja tuupataan edelleen.
Sullahan on ollut hyvää tuuria volkkarisi kanssa ellei ole hajonnut.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 15:39"]
No, kolme vuotta uutena ostetun VW Polon omistaneena kyseenalaistan täysin tuon "automyyjän" mielipiteen. TSI-koneita liikkuu Suomen teillä kymmeniä tuhansia (mm. Polo, Up, Golf, Jetta, Scirocco, Passat, CC etc) ja jos pienessä erässä on ongelmia ollut, niin se on todella pieni erä ja vielä siitä päästä, joka ensimmäisenä TSI-koneet sai.
[/quote]
Tuo ei ole mikään pientä erää koskeva valmistusvirhe, vaan todella paha periaatteellinen suunnitteluvirhe. Monet muut ongelmat on korjattavissa, mutta kun kyse on suunnitteluvirheestä, moottorin korjaaminenkaan ei tilannetta paranna. Kertaalleen korjattu saattaa siis rikkoontua uudelleen lähes milloin tahansa.
Nuo Klonkswagen-tuotteet kannattaa kiertää kaukaa ja muutenkin on kokemusta ko. merkkejä myyvistä liikkeistä että takuusta saa taistella ja korvaushalukkuus vähäinen.
Ennen kannattaa lyödä kirveellä jalkaan kuin astua ko. konsernin lasipalatseihin.
t. takaluukku ruostui alle 3v. vanhasta autosta eikä korvausta
Olen ajanut VW konsernin tuotteilla 11 vuoden aikana pikaisen 1425laskun mukaan n. 660000 km, 4 viimeistä on ollut farkku Passatteja, diesel koneilla ja DSG vaihteistoilla. Yhtään DSG vikaa ei ole ollut, sen sijaan kaksoismassavauhtipyöriä on vaihdettu, onneksi kuitenkin takuuseen.
Usein näihin keskusteluihin osallistuvat ovat provoavia höpö höpö ukkoja.
Olen seurannut sivusta kaverini ongelmia Volvojen kanssa, mm. öljy- ja nestevuotojen osalta, vikoja on paljon enemmän kuin minun pirsseissäni
terveisin Lahtelainen
No, kolme vuotta uutena ostetun VW Polon omistaneena kyseenalaistan täysin tuon "automyyjän" mielipiteen. TSI-koneita liikkuu Suomen teillä kymmeniä tuhansia (mm. Polo, Up, Golf, Jetta, Scirocco, Passat, CC etc) ja jos pienessä erässä on ongelmia ollut, niin se on todella pieni erä ja vielä siitä päästä, joka ensimmäisenä TSI-koneet sai. Tämä on taas kerran turhaa manipulointia ja joukkohysterian lietsomista. Vertautuu tasan tarkkaan näihin rokotevastaisiin hysteerikkoihin, jotka myös ovat "tietävinään" kaikenlaista ja loppujen lopuksi eivät tiedä yhtikäs mitään. Haluavat vain päteä joukossa, koska omahyväistä itsekorostuksen tarvetta on enemmän kuin asemaa yhteiskunnassa.
Meneehän sieltä muutakin kuin öljyt ja paperisuodatin, ei niihin muuten useamman tonnin korjauksia tehdä tai vaihdeta koko laatikkkoa... Tuoltahan sitä voi Volkkari-keskustelupalstoilta kartoittaa, mitä niistä on mennyt ja paljonko rahaa on mennyt.... Joo ja nimenomaan 1,4 TSI ja DSG kombinaatio on se, joka pitää kiertää kaukaa.
Ja niille, jotka ei tiedä mikä on VAG-konserni niin on alunperin Volkswagen-Audi -ryhmä ja nykyään käsittää myös Skodan ja Seatin.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 14:45"]
Volkswagen, Audi, Seat, Skoda. Viidettä en tiedä :(
[/quote]
Bugatti Veyron
Ei kannata. Juuri siksi ne on halpoja ja liikkeetkään ei mielellään ota niitä vaihdokiksi, koska vastaavat käytetyn vioista jonkun aikaa. Osahan on sitten kiertänyt sitä vastuuta joillain vastuuvapauslausekkeilla näiden DSG-vaihteistojen suhteen eli asiakkaan pitää allekirjoittaa lappu, jossa ilmoittaa tietävänsä kyseisen vaihteiston vika-alttiudesta ja liike ei ota vikavastuuta. Kuluttajaviranomaisen mukaan ei ole päteva paperi mutta ala näistä nyt sitten raastuvassa tappelemaan...Toki jos on varaa laittaa 6000-10000e vaihteiston korjaukseen, niin ei siinä mitään.