Veljen vaimo vertailee kokoajan lapsiamme..
Eli meillä lähes saman ikäiset puolivuotiaat, lähes päivittäin tulee viestiä ja kysymyksiä että joko joko joko teidän vauva tekee tätä ja nukutaanoko/syödäänkö ryömitäänkö... Ja tätä on jo jatkunut siitä asti kun vauvamme oli 2kk. Mua ei kiinnosta infota joka hampaasta/ pierusta ja hymystä eikä kiinnosta jatkuva vertailu kun me kaikki tiedetään että vauvat kehittyy eri tahtia.. Ja täytyy tässä mainita että hänen vauvansa siis on tehnyt kaiken ennen meidän, enkä siis ole todellakaan kade :D meillä on sellanen lepposa pullukka :D
Eikä siis ole kummankaa esikoinen ettei pitäis olla niin ihmeellistä.
Olen monesti sanonut hänelle kaikki vauvat kehittyy omaa tahtia ja vihjannut että vois rauhottua ja lopettaa vouhotus.
Mä en tajua tota jatkuvaa lasten vertailua..
Kommentit (13)
Onpa arsyttavaa tosiaan. Minkahan takia hanella on tarve tuohon.
Ei nyt liity kehitykseen mitenkaan, mutta mulla on ystava joka lahettelee viesteja viikonloppuisin ja lomilla, etta mita olette tehneet tai mita lapset ovat tehneet ja sitten hanen pitaa pistaa paremmaksi. Eli jos ollaan oltu rannalla ja vaan puistossa tai jotain ni hanelta tulee, etta mepa oltiin huvipuistossa ja siella sun taalla. Ihan kuin ois joku kilpailu koko ajan. Samoin jos ollaan lomalla jossain tulee viestia, etta "tarkastinkin juuri lampotilat ja meilla on lampimampi kuin teilla siella". Rasittava ihminen.
No, joillakin nyt vaan on pienet ilot - ja vielä pienemmät kiinnostuksen aiheet elämässään. Sallittakoon se heille.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 20:26"]Onpa arsyttavaa tosiaan. Minkahan takia hanella on tarve tuohon.
Ei nyt liity kehitykseen mitenkaan, mutta mulla on ystava joka lahettelee viesteja viikonloppuisin ja lomilla, etta mita olette tehneet tai mita lapset ovat tehneet ja sitten hanen pitaa pistaa paremmaksi. Eli jos ollaan oltu rannalla ja vaan puistossa tai jotain ni hanelta tulee, etta mepa oltiin huvipuistossa ja siella sun taalla. Ihan kuin ois joku kilpailu koko ajan. Samoin jos ollaan lomalla jossain tulee viestia, etta "tarkastinkin juuri lampotilat ja meilla on lampimampi kuin teilla siella". Rasittava ihminen.
[/quote]
Joo mustakin tuntuu että joku kilpailu asettelu on käynnissä jatkuvasti ja mä en pidä siitä yhtään. Sit vanhemmistä lapsista: "ai teillä on vielä vaipoissa, eikö se vieläkään puhu kunnolla, meidän Kultsipuudeli oli 4vuotiaana näin ja näin pitkä ja painava" hohhoijaaassaaa
Ap
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 20:20"]Musta se vertailu on tavallaa aika hauskaa..
[/quote]
Varsinki silloin ku oma muksu johtaa? ;))
Itse ajattelisin että haluaa vain intoilla yhdessä jonkun samassa tilanteessa olevan kanssa, ehkä kilpailu onkin omassa päässäsi?
Koko ajan, jos ei nyt tosiaan ole jonkun kokoajan eli kokoojan lapsista kyse.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 20:39"]Koko ajan, jos ei nyt tosiaan ole jonkun kokoajan eli kokoojan lapsista kyse.
[/quote]
Hä?
Ala laittamaan sille viestejä niistä jokaisesta pierusta. Tee silleen vaikka viikko ja katso josko se ymmärtäisi vaieta. Jos ei, niin sit kantsii sanoa suoraan.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 21:38"]Ala laittamaan sille viestejä niistä jokaisesta pierusta. Tee silleen vaikka viikko ja katso josko se ymmärtäisi vaieta. Jos ei, niin sit kantsii sanoa suoraan.
[/quote]
Ala laittaa tunnin välein jokaisesta liikkeestä ja kysele samalla mites siellä? Katotaan kauanko jaksaa vastata
Mikset sano, että ai meidän Osku, tuossa se leikkii isin kanssa, isi opettaa Oskulle kertolaskua ja vaihtoivat äsken autoon kesärenkaat. Ne kuuntelee vielä illalla englanninkielisen lastenkuunnelman kun Oskulla tuntuu olevan hyvä kielipää. Mites teillä, joko te olette miettineet lyhyen vai pitkän matematiikan teidän Santerille?
Sitten voisi olla pikku kemisti, mekanot ja kuuraketin projektit, huomenna.
Koko ajan - ne ovat kaksi erilleen kirjoitettavaa sanaa. Ei siis "kokoajan" vaan "koko ajan". Myös oikoluku korjaa virheen, jos pidät sen päällä. Huomaat sen itsekin, jos kokeilet seuraavaa lisäystä:
Hän valitti kieliopista koko vitun ajan.
Hän valitti kieliopista vitun kokoajan.
Musta se vertailu on tavallaa aika hauskaa..