Vierailija

No eipä kukaan ole soittanut. Hiton ärsyttävää! Onhan niillä muitakin töitä etteivät välttämättä ehdi, mutta ei olis kannattanut lupailla mitään :(.

Kommentit (4)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulle kävi kerran noin, että kesäduuniin liittyvää luvattua soittoa ei tullutkaan. Soitin sitten muutaman päivän päästä luvatusta ajankohdasta takaisin ja tiedustelin että mitenkähän on käynyt. "No jos sulle ei oo soitettu niin et sä kyl sit oo päässyt." Ok, ei siinä mitään, kiitin ja jatkoin elämää ja etsin toisen kesäduunin. Kun olin ehtinyt olla jo jokusen viikon töissä, soitettiin ensimmäisestä paikasta että milloin haluan aloittaa, että käykö kesäkuun eka. Hieman hämmennyin ja tiedustelin että mitenkäs nyt näin ja selitin että kun luvattua soittoa ei kuulunut ja varmistussoittoni yhteydessä vastaus oli kieltävä, niin pidin aika selvänä etten ollut päässyt. "Miten niin, täähän oli haastattelussa jo ihan selvä, olit ensimmäinen valittu." Tovin keskustelun jälkeen haastattelija myönsi, että olisi varmaan oikeasti kannattanut soittaa ja kertoa valinnasta. Se, joka oli minulle kertonut ettei minua olisi valittu, ei tiennyt valinta-asiasta todellisuudessa mitään, muttei kehdannut sitä minulle myöntää. Itse asiassa se toinen etsimäni paikka oli ensimmäistä parempi, joten ei harmittanut ollenkaan. Omakin kokemus on että ne lupaukset "joo me soitetaan joka tapauksessa" on ainakin 80-prosenttisesti täysin tyhjiä, mutta on se siis ainakin kerran maailmanhistoriassa napsahtanut työnantajan omaankin nilkkaan.

Minäkin laitoin hakemukseen määräaikaan mennessä ja hain siis omaehtoisesti työpaikkaa, jonka työkkäri sitten vielä myöhemmin osoitti minulle erikseen. Työkkärille olisi pitänyt aikoja sitten ilmoittaa, sainko paikan vai en, mutta miten sen teen kun ei ole tullut soittoa tai lapun lappusta työnantajalta:( Joskus tuntuu, että unohdetaan, että niiden hakemusten takana on ihmisiä, joidenka elämä voi aika lailla hankaloitua, jos ei viitsitä mitään ilmoittaa.Ymmärrän toki, että auki laitetaan paljon työpaikkoja, joihin on jo joku ujutettu talon sisältä, mutta laki vaatii tasapuolisuuden nimessä laittamaan avoimeen hakuun.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat