Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itken koska olen niin läski

Vierailija
13.04.2015 |

Soitin tänään ajan lääkärille koska olen lihava. Olen pelännyt tätä päivää niin kauan ja nyt sen uskalsin tehdä. Olen lihonut nopeasti vuosia sitten 30kg selittämättömästi, elintapoja muuttamatta. Olen yrittänyt epätoivoisesti laihduttaa enkä saa kiloakaan pois. Bmi on lähes 40. Nyt pelkään suunnattoman paljon jos minusta ei löydy mitään vikaa, ja lääkäri katsoo minua kieroon eikä usko minua, enkä tule ikinä saavuttamaan normaalipainoa..

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 23:24"]

Onko diabetestä. Victoza on hyvä lääke laihdutuksen tueksi diabeetikoille, osa lääkäreistä kirjoittaa sitä myös ei-diabeetikoille. 

[/quote] Sokerit eivät ole olleet ikinä koholla että en tähän usko

Vierailija
2/35 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla todettiin viisi vuotta sitten kilpirauhasen vajaatoiminta. Olin ennen sitä lihonut n. 25 kiloa mikä on aika paljon, mutta lähtöpaino oli alle 60 kg. Kilpirauhasen vajaatoiminta ei lihota noin paljoa, mutta se hidastaa kuitenkin aineenvaihduntaa ja väsyttää. Olin tosi väsynyt enkä jaksanut enää liikkua, tuli sitten se kierre että liikkuu liian vähän ja syö vähän liian paljon ja paino nousi. En ole onnistunut pudottamaan kuin puolet tuosta painosta, lääkitys ei painoa vähennä mutta vähentää väsymystä. Suosittelen kilpirauhasverikoetta joko terveyskeskuksessa tai yksityisen lääkäriaseman labrassa. Selviää sillä ja on helppo hoitaa, lääkitys on kyllä elinikäinen muttei kallis eikä ainakaan mulle ole aiheuttanut mitään sivuoireita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

PCOS kannattaa myös tarkistuttaa.

Vierailija
4/35 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko diabetestä. Victoza on hyvä lääke laihdutuksen tueksi diabeetikoille, osa lääkäreistä kirjoittaa sitä myös ei-diabeetikoille. 

Vierailija
5/35 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko tohon kun jengi sanoo "olen yrittänyt laihduttaa enkä saa kiloakaan pois" en usko että todissasi sitten olet yeittänyt ja se vastii myös paljon aikaa. Millainen on sitten sun ruokavalio ja millä tavalla urheilet?

Vierailija
6/35 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se läski itkemällä lähe.

Vierailija
7/35 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä mullekin sanottiin: syö vähemmän ja liiku enemmän kun paino nousi 30 kiloa vuodessa tiukasta ruokavaliosta huolimatta. Onneksi eräs lääkäri tajusi mistä oli kyse ja pääsin tutkimuksiin. Aivolisäkekasvaimen aiheuttama Cushingin tauti.  Paranemisessa meni pari vuotta, mutta paino putosi takaisin normaaliin leikkauksen jälkeen ja ihan sillä samalla ruokavaliolla, jota noudatin lihoessani.

Hyvä että menet lääkäriin ap. Kirjaa paperille valmiiksi erilaiset oireet (jos niitä on ollut) lihomisen aikana. Toivottavasti varasit ajan erikoislääkärille, sisätautien tai endokrinologian.

Vierailija
8/35 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot ottanut ekan askeleen kohti normaalipainoa! Ole iloinen ja varaudu kärsimäänkin kauneudesta :)

Vierailija
9/35 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saat kivan ja ymmärtäväisen lääkärin. Mieti jo etukäteen, miten kerrot asian läkärille. Laita vaikka pääkohdat paperille itsellesi muistiin. Lääkärin on aina helpompi saada tietoa tapauksestasi, kun kaikki faktat muistaa. Usein keskustelu alkaa rönsyämään eri asioissa, mitä itse on ajatellut ja silloin joku itselle tärkeä asia unohtuu ja jää sanomatta. Tsemppiä sinulle.

Vierailija
10/35 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei älä itke :(. Lyllerrä hakemaa suklaata ja sipsiä, niin mieli kohenee!

Vierailija
11/35 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:18"]Niinpä mullekin sanottiin: syö vähemmän ja liiku enemmän kun paino nousi 30 kiloa vuodessa tiukasta ruokavaliosta huolimatta. Onneksi eräs lääkäri tajusi mistä oli kyse ja pääsin tutkimuksiin. Aivolisäkekasvaimen aiheuttama Cushingin tauti.  Paranemisessa meni pari vuotta, mutta paino putosi takaisin normaaliin leikkauksen jälkeen ja ihan sillä samalla ruokavaliolla, jota noudatin lihoessani.

Hyvä että menet lääkäriin ap. Kirjaa paperille valmiiksi erilaiset oireet (jos niitä on ollut) lihomisen aikana. Toivottavasti varasit ajan erikoislääkärille, sisätautien tai endokrinologian.

[/quote]Hei! Luin tuosta cushingista ja nyt epäile että minulla on jurikin tuo! Mutta tuohan on tosi harvinainen.. mitä oireita sinulla oli? Kerro heti kaikki! :) ap

Vierailija
12/35 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet lihonnut VUOSIA sitten selittämätömästi. Arvaa mitä se on? Aineenvaihdunta hidastuu vanhetessa, et voi syödä samalla tavalla kuin 20 vuotiaana kun ikäännyt. Tuo ei johdu varmastikaan mistään cushingin taudista jos olet jo vuosia sitten lihonut ja vain märehtinyt asiaa. Haloo.

Vierailija
13/35 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ö

Vierailija
14/35 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:30"]

Olet lihonnut VUOSIA sitten selittämätömästi. Arvaa mitä se on? Aineenvaihdunta hidastuu vanhetessa, et voi syödä samalla tavalla kuin 20 vuotiaana kun ikäännyt. Tuo ei johdu varmastikaan mistään cushingin taudista jos olet jo vuosia sitten lihonut ja vain märehtinyt asiaa. Haloo.

[/quote]

Ei sitä kilotolkulla liho, jos ei mätä  herkkkuja älyttömästi. Normi terveellisellä syömisellä pysyy normipainossa, vähän tulee lisäkiloja, mutta ei kymmeniä kiloja. T. 50-vuotias normaalipainoinen. 

Vierailija
15/35 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:30"]

[/quote]

Ei sitä kilotolkulla liho, jos ei mätä  herkkkuja älyttömästi. Normi terveellisellä syömisellä pysyy normipainossa, vähän tulee lisäkiloja, mutta ei kymmeniä kiloja. T. 50-vuotias normaalipainoinen. 
[/quote]

Samaa mieltä. Jos on aina syönyt n 1500 kaloria pvässä ei se yhtäkkiä muutu läskiksi. Tai sitten joku syöttää sua ap salaa

Vierailija
16/35 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itku kuluttaa kaloreita. Ota vähän suklaata, niin jaksat jatkaa.

Vierailija
17/35 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:49"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:30"]

[/quote]

[/quote]

Samaa mieltä. Jos on aina syönyt n 1500 kaloria pvässä ei se yhtäkkiä muutu läskiksi. Tai sitten joku syöttää sua ap salaa
[/quote]
Kiitos kun joku edes ymmärtää. Syön tosiaan monta sataa kaloria vähemmän kuin ennen lihomista. Siksi en edes jaksa vastata näille jotka ovat vailla selitystä mitä syön ja liikun kun aloituksessa kerron jo ongelmani. Eikä aineenvaihdunta yhdessä yössä olemattomaksi muutu. Mutta ymmärrän että normaalipainoisen on vaikea tätä ymmärtää kun itsekään en voi. Ap

Vierailija
18/35 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:59"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:49"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:30"] Olet lihonnut VUOSIA sitten selittämätömästi. Arvaa mitä se on? Aineenvaihdunta hidastuu vanhetessa, et voi syödä samalla tavalla kuin 20 vuotiaana kun ikäännyt. Tuo ei johdu varmastikaan mistään cushingin taudista jos olet jo vuosia sitten lihonut ja vain märehtinyt asiaa. Haloo. [/quote] Ei sitä kilotolkulla liho, jos ei mätä  herkkkuja älyttömästi. Normi terveellisellä syömisellä pysyy normipainossa, vähän tulee lisäkiloja, mutta ei kymmeniä kiloja. T. 50-vuotias normaalipainoinen.  [/quote] Samaa mieltä. Jos on aina syönyt n 1500 kaloria pvässä ei se yhtäkkiä muutu läskiksi. Tai sitten joku syöttää sua ap salaa [/quote] Kiitos kun joku edes ymmärtää. Syön tosiaan monta sataa kaloria vähemmän kuin ennen lihomista. Siksi en edes jaksa vastata näille jotka ovat vailla selitystä mitä syön ja liikun kun aloituksessa kerron jo ongelmani. Eikä aineenvaihdunta yhdessä yössä olemattomaksi muutu. Mutta ymmärrän että normaalipainoisen on vaikea tätä ymmärtää kun itsekään en voi. Ap

[/quote]

Tarkoitinkin siis, että uskon sinua, että joku ongelma on taustalla, eli sitä, että ei sitä tarvitse iän myötä syömistä lopettaa. -11

Vierailija
19/35 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:49"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:46"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 18:30"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
Kiitos kun joku edes ymmärtää. Syön tosiaan monta sataa kaloria vähemmän kuin ennen lihomista. Siksi en edes jaksa vastata näille jotka ovat vailla selitystä mitä syön ja liikun kun aloituksessa kerron jo ongelmani. Eikä aineenvaihdunta yhdessä yössä olemattomaksi muutu. Mutta ymmärrän että normaalipainoisen on vaikea tätä ymmärtää kun itsekään en voi. Ap
[/quote]

Ymmärsit väärin. Tarkoitin että jos sinä olet aina syönyt vähän et kertaksikkiaan voi lihoa. Lihomisen syy on joko sairaus tai se että huijaat itseäsi

Vierailija
20/35 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko seurannut mitä syöt? Laita esimerkkipäivä. Sekä liikunnan määrä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi