Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

te joilla syntynyt iso vauva!

Vierailija
12.04.2015 |

Kuinkaniso olikaan? :) Lasken isoiksi siis yli 4kg painavat vaikka virallisesti luokitellaankin normaalikokoisiksi vielä. Huomasin tuossa toiaen ketjun jossa puhuttiin 50-56cm vaatteista ja niiden käyttöiästä ja oon nyt ihan hukassa esikoista odottaessani että olisko pitänyt sittenkin ostaa 50cm vaatteita.. Miehen ja omassa suvussa isokokoisia vauvoja, plus se että mulla on diabetes kasvattaa vauvaa ja lääkärikin sanoi että tuskin alle nelikiloista meille tulee mutta yritetään ettei sen yli kovin menisi.

Apua! Pärjätäänköhän noilla 56cm vaatteilla vai pitäskö hankkia 50cm kaappiin varalta? Harmittaa jos ne ei sitten mahdukkaan..

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 22:30"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:18"]Enemmän olisin huolissani oman perseen kestävyydestä. yli nelikiloisen pukattua alakautta et istu puoleen vuoteen kuin toisella kankulla.
[/quote]

Niinkö? :D mä oon sit varmaan kuvitellu jotain : ei repeämiä, ei mitään ongelmia, kun kotiuduttiin eka asia mitä tein oli koiran vieminen lenkille. Lapsi oli 4520/56cm
[/quote]

Ja tasan 10pv synnytyksen jälkeen harrastin seksiä

Vierailija
22/62 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:18"]Enemmän olisin huolissani oman perseen kestävyydestä. yli nelikiloisen pukattua alakautta et istu puoleen vuoteen kuin toisella kankulla.
[/quote]
Minä pukasin 4500g ja kaksi viikkoa tuon jälkeen harrastin seksiä. :D
[/quote]

sama täällä! :)
[/quote]

Mulla syntyi sektiolla samankokoinen, enkä harrastanut seksiä haavakipujen takia varmaan pariin kuukauteen :D Mutta älä siis todellakaan alakkaan pelkäämään sitä leikkausta, nykypäivänä on ihan rutiinia ja oot varmasti hyvissä käsissä. Haavakin parantuu joillakin tosi nopeesti, ja mitä paremmassa kunnossa on ollu ennen raskautta ni yleensä sitä paremmin toipuu synnytyksestä olipa se millanen tahansa. Tsemppiä!
...
Ja meilläkään ei tullu käyttöön noi 50cm vaatteet ollenkaan, kun olivat jo pieniä. Harmitti kyllä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö 4100g ja 53 cm ja kyllä me käytettiin 50 cm vaatteita alussa, en muista kuinka kauan mutta kuitenkin. Esikoisen kanssa oli kivempi kun vaatteet olivat sopivia eivätkä liian väljiä, vauvan käsittely kun muutenkin oli aluksi outoa.

Vierailija
24/62 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahahah, voi hyvänen aika :D Monet pelkää repeävänsä navasta peppureikään asti.. Onhan niitä kamaliaki tarinoita, mutten ymmärrä miksi pitäis toisten huonosta kokemuksesta ottaa itselleen pelkoja, eiköhän niitä oo isompiaki asioita maailmassa kun synnytysrepeämät jotka parantuu kyllä. Jos moisia pahoja edes tulee. Se leikkaus arveluttaa sen verran, etten kamalasti innostu jos viilto tehdään pystysuoraan mutta lääkärin mukaan on kuulemma harvinaista, ennenaikaan on tehty moisella tapaa. :)

Ap

Vierailija
25/62 |
13.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi isoa lasta, molemmat 55 cm, painoa 4,7 kg ja 4,4 kg. Heti ollaan alettu käyttämään 56-kokoisia vaatteita ja 2-koon vaippoja. Alle 1kk jo pitänyt siirtyä isompiin vaatekokoihin myös tällä hoikemmalla lapsella. En ollut edes hankkinut kokoa 50 saati isompia. Joku 4-5 vaatekertaa riittää. Eniten sotkeutuu bodyt, jotka joutaa pesuun yhden päivän käytön jälkeen. Ja suosittelen hankkimaan alkuun sellaisia bodyja, joissa on kääntöhihat niin vauva ei raavi itseään ja rintojasi.

Vierailija
26/62 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tyttö 53cm ja 4300g. Kyllä käytettiin alussa hetki 50cm vaatetta. Tämä oli kesällä helteillä, joten bodytkin oli lyhythihaisia. Vartaloltaan sopi muutoin hyvin 50cm vaate.

Vierailija
27/62 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen 4,7kg ja oltiin viikko synnärillä, 60-senttiset vaatteet suoraan kotona käyttöön. Edes 56 ei mahtunut. En revennyt, eppari leikattiin, pari viikkoa oli arka.

Toinen 4,1kg, 56-senttiset vaatteet oli sopivia pari viikkoa. En revennyt, ei leikattu.

Kolmas 4,2kg, 56-senttiset meni pienen hetken. En revennyt, ei leikattu. 12km kävelylenkki 4 päivää synnytyksestä :D

Vierailija
28/62 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäsin käyttää 51cm/3,3kg vauvallakin 56cm vaatteita. Helpompaa pukea kun on vähän väljää. 50-senttiset oli käytössä max kuukauden.

Vierailija
29/62 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täälläkään tullut kuin pieni repeämä (häpyhuuliin, eteen, ei siis itse synnytyskanavaan), seksiä harrastettiin 3vk synnytyksestä ja ei venynyt paikat pilalle, lihaskunnolla ennalleen :) Kaverillani ei yhtään repeämää ja yhtä iso lapsi. Oli paikat hetken hellänä, mutta luulen että kaikilla synnyttäjillä on, oli lapsi minkä kokoinen tahansa, päähän se siinä se synnytettävä on ja muu tulee perässä :D Ihan ohiksena.

Mutta ei meillä ollut yhtään 50 vaatetta, en edes ajatellut että olisi tarvis, eihän niitä hirveästi kaupiissa myydä. 56 oli hetikäytössä.

Vierailija
30/62 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

52cm / 4 kg vauvalla oli käytössä 50cm vaatteet 2 viikkoa ja 56cm vaatteet 3 viikkoa. Eli kumpiakaan ei kovin paljon kannata hankkia. Harmittaa vain kun kaikki ihanuudet eivät käyneet kuin kerran päällä.

Huom! Äitiyspakkauksen 50cm vatteet mahtuivat yli 4vko eli siihen asti kun vauva oli yli 56cm pitkä, niitä ostaisin itse vaikka kirppikseltä muutamat oman pakkauksen lisäksi jos et saa tuttavilta vanhoja. Itsestäni on kiva että vaatteet eivät ole liian löysiä päällä, ainakin meidän vauva potkii jalat solmuun liian löysissä potkuhousuissa vaikka olisi mitkä sukat.

Vierailija
31/62 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:18"]Enemmän olisin huolissani oman perseen kestävyydestä. yli nelikiloisen pukattua alakautta et istu puoleen vuoteen kuin toisella kankulla.
[/quote]
Niinkö?onko kokemusta?
Minulle 4kg synnytys oli nopein ja helpoin 1min ponnistusajalla. Eipä tuo sen jälkeen edes tuntunut että olisin synnyttänyt,normaalisti pystyin olemaan heti.

Vierailija
32/62 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:18"]Enemmän olisin huolissani oman perseen kestävyydestä. yli nelikiloisen pukattua alakautta et istu puoleen vuoteen kuin toisella kankulla.
[/quote]

höpö höpö

Vierailija
33/62 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4500g 53cm hyvin pian otettiin käyttöön 62 vaate. En ostaisi 50cm vaatteita, enkä 56. käyttäisin 56 kokoisia sen mitä käytän niin äippäpakkauksesta. Tai siellä taitaa olla 60 kokoisia.

Vierailija
34/62 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva 55cm 4,2kg ja 50cm käytettiin kyllä jonkin aikaa. Minusta oli kiva pukea vauva oikean kokoisiin vaatteisiin. 56 oli tosi väljä, mutta riippui tosi paljon merkistä.

Vierailija
35/62 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika 4500g 53cm. Eka asia minkä kätilöt sanoivat kun viimein saatiin tyyppi ulos, oli: "ONPA SE ISO!" Edellisenä päivänä oli tehty kokoarvio 3500g... 

Ei menneet isoveljen vanhat vauvanvaatteet 50cm kertaakaan päälle. Suoraan siirryttiin 56cm vaatteisiin ja nekään ei kauaa mahtuneet.

Positiivista oli se, että isoa vauvaa oli jotenkin paljon helpompi käsitellä kuin pientä, ainakin minusta. 

Onnea odotukseen ja vauva-aikaan, AP <3

Vierailija
36/62 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän poika oli alle neljäkiloinen mutta pituuden takia ( 54cm) eivät pienet vaatteet edes mahtuneet päälle.

Vierailija
37/62 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poitsu 4200g ja 52 cm, ihan käytettiin 50 vaatteita ja normivaippoja vastasyntyneen koossa. Ja en todellakaan revennyt synnytyksessä.

Vierailija
38/62 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 19:18"]

Enemmän olisin huolissani oman perseen kestävyydestä. yli nelikiloisen pukattua alakautta et istu puoleen vuoteen kuin toisella kankulla.

[/quote]

Äläpä höpise! Olen synnyttänyt useamman yli nelikiloisen vauvan, eikä ole puolta vuotta tarvinnut toisella kankulla istua. Parissa kuukaudessa noista toipunu, vaikka pahasti repeilikin. Hyvä kätilö osasi ommella, ekalla kerralla vähän liiankin tiukan, mies siitä mainitsi jonkun kerran. Ei jääny miksikään hehtaarihalliksi, todellakaan! Tietysti olemme kaikki erilaisia ja jotkut lähtee synnäriltä, kuin mitään ei ois tapahtunu niiden alapäälle.  

Vierailija
39/62 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geeneistä kii minkä kokoisen vauvan saa!
Molemmat pojat olleet 53 cm pitkiä kun syntyneet ja paino molemmilla ollut siinä 4200 g vaiheilla 8) Siihen ei vaikuta ruokavalio, ei mikään. Todistanut olen tämän kun ekan kanssa vahtasin ruokavaliota ihan tosissaan ja jäbä syntyi vk 38 ja oli 4185 g painoinen :D Toinem syntyi viikolla 42 ja oli 4240 g enkä vahdannut ruokavaliota, mutta liikuin enemmän..

Vierailija
40/62 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Pukkasin vuosi sitten 5200g vauvan maailmaan ja istuin puolen tunnin päästä synnytyksestä. Ei levinnyt perä eikä p***ukaan, eikä tarvinu kursia kokoon. Sama värkki toimii ihan normaalisti nyt, ei valittamista itellä eikä miehelläkään.

Mut ap:n kysymyksiin.. 50 senttiset ei mee ehkä kun muutaman ekan päivän..56 ja 60 senttisiä oon ostanut. Ainahan voi hihoja vähän kääriästä. :) Jotkut vauvat kasvaa ihan älytöntä vauhtia jo vastasyntyneestä asti.. äkkiä menee pieneksi vaatteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi