Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Narsistin keskustelutyyli

Vierailija
28.12.2021 |

Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:

-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.

-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.

-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.

Kommentit (10671)

Vierailija
9201/10671 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ramanilla asiaa, miksi ei kannata kostaa narsistille:

_-4

Tekisi mieli kostaa yhdelle narskulle, mutta tiedän ettei se kannata . Parempi että jätän vaan huomioimatta. Olen oppinut että se on vaan zombi, joka tarvitsee vertasi (huomiota niin hyvässä kuin pahassa). Jos paljastat narsistin ytimen (calling out) niin varsinainen hirviö voi tulla esiin, kun ajattelua säätävä aivokuori ei toimikaan kun adrenaliinit ja kortisolit ovat epäihmismäisen korkealla. Monsteri astuu esiin. 

Tuo vittauksesi narskun paljastamiseen (calling out) oli kyllä hyvä. Noinhan siinä käy. Se hirviö ja sen mukainen käytös tulee esiin ainakin hetkeksi. Olen laittanut sen merkille myös tällä palstalla.

Narsistilla on pohjaton tarve hallita keskustelua, määrätä siitä mistä saa puhua ja millä tavalla saa puhua. Puuttuu agressiivisesti jopa yksittäisiin normaalien ihmisten kielenkäytössä ilmentyviin lauseisiin leimaten ne kielletyiksi. Ei todellakaan tervettä.

Eli juuri niin kuin tuo ketjun aloittaja. Haluaa, että keskustelut menee hänen päättämällään tavallaan. Yrittää väkisin keskustella vaikka toinen ei halua.

Narsistille hiljaisuus on yksi vallankäyttönsä välineistä.

Kyllä. Et saa suoraa vastausta vaan hiljaisuuden. Jos kysyt uudelleen, alkavat syyttämään sinua jostakin. Kuinka olet huono laiska puoliso tms. Tai olet varmaan pettänyt, koska kävit taas kampaajalla. Toisaalta jos et käy niin haukkuu sinua huonoksi naiseksi, koska tottakai hänelle on tärkeää että hänen rinnallaan on edustava vaimo. Mutta et voi koskana olla oikeassa. 

Peilaaminen ja totuuden vääristely sekä yritys saada uhri epäilemään mielenterveyttään. Vaaralliset narskut näyttävät tämän ikävän puolen vaan uhrilleen, joten jos kutsutte kylään ihmisiä, on heitä vastassa aivan ihana ihminen. Voipa kaverisikin todeta "Onpas sinulla aivan ihana lämmin, välittävä ja komea mies! Olet niin onnekas!" 

Pettävä narsisti syyttää sinua vainoharhaiseksi, ehdottomaksi, omistushaluiseksi ja kontrolloivaksi jos kysyt häneltä suoraan asiasta ja todisteet olisivat olemassa. Gaslighttausta oikein kunnolla.

Vierailija
9202/10671 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

_-4

Tekisi mieli kostaa yhdelle narskulle, mutta tiedän ettei se kannata . Parempi että jätän vaan huomioimatta. Olen oppinut että se on vaan zombi, joka tarvitsee vertasi (huomiota niin hyvässä kuin pahassa). Jos paljastat narsistin ytimen (calling out) niin varsinainen hirviö voi tulla esiin, kun ajattelua säätävä aivokuori ei toimikaan kun adrenaliinit ja kortisolit ovat epäihmismäisen korkealla. Monsteri astuu esiin. 

Tuo vittauksesi narskun paljastamiseen (calling out) oli kyllä hyvä. Noinhan siinä käy. Se hirviö ja sen mukainen käytös tulee esiin ainakin hetkeksi. Olen laittanut sen merkille myös tällä palstalla.

Narsistilla on pohjaton tarve hallita keskustelua, määrätä siitä mistä saa puhua ja millä tavalla saa puhua. Puuttuu agressiivisesti jopa yksittäisiin normaalien ihmisten kielenkäytössä ilmentyviin lauseisiin leimaten ne kielletyiksi. Ei todellakaan tervettä.

Eli juuri niin kuin tuo ketjun aloittaja. Haluaa, että keskustelut menee hänen päättämällään tavallaan. Yrittää väkisin keskustella vaikka toinen ei halua.

Kyllä. Et saa suoraa vastausta vaan hiljaisuuden. Jos kysyt uudelleen, alkavat syyttämään sinua jostakin. Kuinka olet huono laiska puoliso tms. Tai olet varmaan pettänyt, koska kävit taas kampaajalla. Toisaalta jos et käy niin haukkuu sinua huonoksi naiseksi, koska tottakai hänelle on tärkeää että hänen rinnallaan on edustava vaimo. Mutta et voi koskana olla oikeassa. 

Peilaaminen ja totuuden vääristely sekä yritys saada uhri epäilemään mielenterveyttään. Vaaralliset narskut näyttävät tämän ikävän puolen vaan uhrilleen, joten jos kutsutte kylään ihmisiä, on heitä vastassa aivan ihana ihminen. Voipa kaverisikin todeta "Onpas sinulla aivan ihana lämmin, välittävä ja komea mies! Olet niin onnekas!" 

Kulisseja jaksetaan pitää yllä muutaman vuoden ajan, kunnes kaikki tulee esille. Esitetään ihannepuolisoa muiden silmissä, mutta todellisuus on täysin vastakohta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9203/10671 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

_-4

Pettävä narsisti syyttää sinua vainoharhaiseksi, ehdottomaksi, omistushaluiseksi ja kontrolloivaksi jos kysyt häneltä suoraan asiasta ja todisteet olisivat olemassa. Gaslighttausta oikein kunnolla.

Narsistin uhri, jos narsisti onnistuu tavoitteesssaan, alkaa lopulta myös itse kaasukammioimaan itseään. Kaasukammiointia voi helpottaa ystävät, jotka kehuvat sinun kohteliasta upeaa puolisoasi. Narsisti osaa näytellä erilaista ihmistä, kun pitää pitää kulissit hyvänä. Hänen on myös helppo tutustua uusiin ihmisiin, hurmata kuorellaan. Kunnes joku yrittää katsoa kuoren onttoon ytimeen. Jos olet uhka hänen rakentamalleen itsekuvalleen, sinut täytyy tuhota.

Vierailija
9204/10671 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

_-4

Narsistin uhri, jos narsisti onnistuu tavoitteesssaan, alkaa lopulta myös itse kaasukammioimaan itseään. Kaasukammiointia voi helpottaa ystävät, jotka kehuvat sinun kohteliasta upeaa puolisoasi. Narsisti osaa näytellä erilaista ihmistä, kun pitää pitää kulissit hyvänä. Hänen on myös helppo tutustua uusiin ihmisiin, hurmata kuorellaan. Kunnes joku yrittää katsoa kuoren onttoon ytimeen. Jos olet uhka hänen rakentamalleen itsekuvalleen, sinut täytyy tuhota.

Kyllä. Somessa narsisti maalittaa niitä jotka kokee uhaksi hänen luomalle vääristyneelle kuvalle itsestään ja maailmasta.

Vierailija
9205/10671 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

_-4

Kyllä. Somessa narsisti maalittaa niitä jotka kokee uhaksi hänen luomalle vääristyneelle kuvalle itsestään ja maailmasta.

Ja jos narskulla on valtaa, paljon seuraajakuntaa, voivat maalittamisen kohteeksi joutuneet joutua mustamaalauksen kohteeksi. Narskulla voi olla myös niitä flying monkeys eli kätyreitä, jotka voivat myös hoitaa likaisen työn. 

Vierailija
9206/10671 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteys narsisti-ex-puolisoon on kuin pohjaton suolähde: jotakin täysin epätodellista, hämäriä valkoisia luita, ruumiinhajuista ja synkkää. Sellaista ei koskaan voisi kuvitella olevan olemassa tässä maailmassa, mutta se ON. Se ei lakkaa pulppuamasta myrkyllisiä pääkalloja vaikka olisit sen kuivattanut mielestäsi perusteellisesti jo vuosia sitten, siinä virtaa ikuinen manalan virta. Kun se on kerran koskettanut sinua, et pääse eroon. Sieltä jostain palasi taas mieleeni eräs kesätapahtuma johon puolison maksoin ja olin siellä mielestäni tosi onnellinen. Sen muistoissani aurinkoisen päivän täyttikin musta levä, kun kaiken tajusin. Oliko se jo viimeinen muisto, toivottavasti. En jaksaisi enempää, kaikki muu on jo mustaa. Minun elämäni sen ihmisen ajalta.

Ajatuskulku meni: "Olihan sielläkin tosin se outo juttu sen yhden tyypin kanssa joka lopulta tuijotti meitä koko illan... mutta puolisohan sanoi... ei hitto! Ne tupakkatauot missä se kävi yksin kokoajan... sehän sanoi että sille tyrkytettiin "väkisin" jotakuta kainaloon. Minä lähdin nauttimaan kesästä yhdessä ja puoliso nautti jostain ihan muusta yksin. Ei voi olla totta että niin sekin reissu meni samaa kaavaa kuin muutkin. Yhtä iltaa ei voinut olla venkoilematta, sitä ainoaa kesätapahtumaa joka oli minulle tärkeä."

Tämän tuntemani narsistin ympärillä oli myös todellinen kulissiperhe, silmänkääntöperhe. "Rahaa on, ei minkäänlaisia ongelmia, ei minkäänlaisia. Että kehtaat vihjata sisarustamme narsistiksi, hän on kaikkein hyväsydämisin ja auttavaisin ihminen jota olet käyttänyt hyväksi. Itse olet sitä tätä ja tuota, näin sen heti. " 

Vierailija
9207/10671 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteys narsisti-ex-puolisoon on kuin pohjaton suolähde: jotakin täysin epätodellista, hämäriä valkoisia luita, ruumiinhajuista ja synkkää. Sellaista ei koskaan voisi kuvitella olevan olemassa tässä maailmassa, mutta se ON. Se ei lakkaa pulppuamasta myrkyllisiä pääkalloja vaikka olisit sen kuivattanut mielestäsi perusteellisesti jo vuosia sitten, siinä virtaa ikuinen manalan virta. Kun se on kerran koskettanut sinua, et pääse eroon. Sieltä jostain palasi taas mieleeni eräs kesätapahtuma johon puolison maksoin ja olin siellä mielestäni tosi onnellinen. Sen muistoissani aurinkoisen päivän täyttikin musta levä, kun kaiken tajusin. Oliko se jo viimeinen muisto, toivottavasti. En jaksaisi enempää, kaikki muu on jo mustaa. Minun elämäni sen ihmisen ajalta.

Ajatuskulku meni: "Olihan sielläkin tosin se outo juttu sen yhden tyypin kanssa joka lopulta tuijotti meitä koko illan... mutta puolisohan sanoi... ei hitto! Ne tupakkatauot missä se kävi yksin kokoajan... sehän sanoi että sille tyrkytettiin "väkisin" jotakuta kainaloon. Minä lähdin nauttimaan kesästä yhdessä ja puoliso nautti jostain ihan muusta yksin. Ei voi olla totta että niin sekin reissu meni samaa kaavaa kuin muutkin. Yhtä iltaa ei voinut olla venkoilematta, sitä ainoaa kesätapahtumaa joka oli minulle tärkeä."

Tämän tuntemani narsistin ympärillä oli myös todellinen kulissiperhe, silmänkääntöperhe. "Rahaa on, ei minkäänlaisia ongelmia, ei minkäänlaisia. Että kehtaat vihjata sisarustamme narsistiksi, hän on kaikkein hyväsydämisin ja auttavaisin ihminen jota olet käyttänyt hyväksi. Itse olet sitä tätä ja tuota, näin sen heti. " 

Että osasit kirjoittaa hyvin! Tunnistin tasan tarkalleen oman sielun- ja mielentilani tuon asian suhteen.

Noin juuri se meni. Tuskin oli yhtäkään tilaisuutta tai tilannetta, missä hän ei olisi minua tavalla tai toisella mitätöinyt, loukannut, nolannut jne.

Koskaan en voinut olla ehjästi iloinen.

Jotain ihme hämärää ja kähmintää aina.

Miten ihmeessä joku voi saada siitä nautintoa, että sahaa toista silmään koko ajan. Ja vielä sitä ihmistä, jonka pitäisi olla se itselleen kaikkein rakkain, oma puoliso.

Lapsuuden perheenikään ei ollut kovin sopuisa, äiti ja isä riiteli paljon, joten ehkä siksi jaksoin kestää niinkin kauan, kunnes tajusin ettei tämä ole terve ihmissuhde.

Äidin ja isän kohdalla ei todellakaan ollut kyse tuollaisesta jatkuvasta ilkeilystä eikä tahallisesta sumuttamisesta, he olivat kuitenkin toisilleen rehellisiä. Riidan aihe oli yleensä raha, koska olimme melko varaton perhe. Muuten ei meillä tuollaista toisen selän takana kämmäilyä ollut.

Vaikka tuosta ajasta on kauan, siitä on ainakin minun mahdoton täysin päästä irti. Ei se elämääni enää muuten vaikuta, mutta muistot palaa aina mieleen.

Kirjoituksesi toi hyvin esiin sen, kuinka narsistin kanssa ei mitään voi olla eikä tapahtua ilman, ettei se narsismi siinä ole mukana. Narsisti käyttäytyy aina omalla tavallaan ja etsii kohtia, joihin voi iskeä.

Se minua ihmetyttää, eikö hän todellakaan koskaan tuntenut halua tai tarvetta olla rehellinen? Eikö hän kaivannut tai tarvinnut ihmissuhdetta, jossa molemmat olisivat toisilleen avoimia ja suoria, siis myös hän itse?

Vierailija
9208/10671 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, että jos ihminen ei tuo hyvää elämäänne, poistakaa hänet elämästänne.

Ja kyllä, se on noin yksinkertaista.

On sitten kyseessä sisko, veli, koulukaveri, ystävä...

Vierailija
9209/10671 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaan ihmisen kanssa ei voi neuvotella, keskustella, jutella, väitellä..

Mikään ei muutu koskaan, koska miksi muuttuisi?

On sitten kyse mielipiteestä politiikassa, uskonnoissa, musiikissa... ihan missä vaan.

Vierailija
9210/10671 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että osasit kirjoittaa hyvin! Tunnistin tasan tarkalleen oman sielun- ja mielentilani tuon asian suhteen.

Noin juuri se meni. Tuskin oli yhtäkään tilaisuutta tai tilannetta, missä hän ei olisi minua tavalla tai toisella mitätöinyt, loukannut, nolannut jne.

Koskaan en voinut olla ehjästi iloinen.

Jotain ihme hämärää ja kähmintää aina.

Miten ihmeessä joku voi saada siitä nautintoa, että sahaa toista silmään koko ajan. Ja vielä sitä ihmistä, jonka pitäisi olla se itselleen kaikkein rakkain, oma puoliso.

Lapsuuden perheenikään ei ollut kovin sopuisa, äiti ja isä riiteli paljon, joten ehkä siksi jaksoin kestää niinkin kauan, kunnes tajusin ettei tämä ole terve ihmissuhde.

Äidin ja isän kohdalla ei todellakaan ollut kyse tuollaisesta jatkuvasta ilkeilystä eikä tahallisesta sumuttamisesta, he olivat kuitenkin toisilleen rehellisiä. Riidan aihe oli yleensä raha, koska olimme melko varaton perhe. Muuten ei meillä tuollaista toisen selän takana kämmäilyä ollut.

Vaikka tuosta ajasta on kauan, siitä on ainakin minun mahdoton täysin päästä irti. Ei se elämääni enää muuten vaikuta, mutta muistot palaa aina mieleen.

Kirjoituksesi toi hyvin esiin sen, kuinka narsistin kanssa ei mitään voi olla eikä tapahtua ilman, ettei se narsismi siinä ole mukana. Narsisti käyttäytyy aina omalla tavallaan ja etsii kohtia, joihin voi iskeä.

Se minua ihmetyttää, eikö hän todellakaan koskaan tuntenut halua tai tarvetta olla rehellinen? Eikö hän kaivannut tai tarvinnut ihmissuhdetta, jossa molemmat olisivat toisilleen avoimia ja suoria, siis myös hän itse?

Ei narsisti kykene olemaan rehellinen edes itselleen. Aina joku näytelmä menossa. Sana totuus ei kuulu heidän sanavarastoonsa.

Vierailija
9211/10671 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väsyttää kirjoittaa, mutta yritän jotain. Pelkään, ettei kukaan ymmärrä minua. Mietin onko ketään muuta samassa tilanteessa, joka ymmärtäisi mitä on olla suhteessa narsistiin pääsemättä siitä eroon ja olla täysin burn out, voimat loppuun imetty, monta vuotta narsistin uhrina ja kylmä-kuuma venkoilun uuvuttama. Olla pelkkä haalea varjo entisestä itsestään. Hiljainen, väsynyt zombie tai robotti, joka elää vain narsistia palvellakseen. Omaa elämää ei ole, koska narsisti on vuosien aikana taidokkaalla ja sitkeällä manipuloinnilla ja henkisellä väkivallalla saanut eristettyä kaikesta normaalielämästä. Kaikki päivät, viikot, kuukaudet, vuodet kuluvat narsistin ehdoilla ja häntä palvellen. Tunnen, että olen jo luovuttanut. Ajatellut, menköön elämä näin en pääse tästä kierteestä enää. Liian syvällä, liian väsynyt, yksinäinen. Elämä on vain narsistin luoman järjestyksen ja sääntöjen mukaan niiden noudattamista kellon aikojen tarkkuudella. Kaikesta väärästä rangaistaan. Joka sana pitää harkita. Joka meno pitää salata. Harrastuksia ei saa olla. Mielipiteitä ei saa olla. Muita ihmisiä ei saa olla. Kotoa ei saisi poistua. 24/7 kuulolla ja valmiina palvelemaan narsistia. Mikään ei riitä narsistille, aina syyllinen, huono, arvoton, riittämätön olo. Jopa itsetuhoiset ajatukset pyörivät mielessä usein. Koko elämä pyörii narsistin ympärillä. Harvat, tarkkaan harkitut, koukuttavat kehut tai huomio narsistilta on kuin huumetta, joka sokaisee kaikelle sille huonolle ja taas kaikki jatkuu. Pahasti koukutettu ja riippuvainen. Sairastunut itsekin. Taustalla epävakaa ja läheisriippuvuus plus traumat ym. Paha riippuvuus syntynyt narsistiin. Itsekin roikun hänessä. En kestä ilman. Saan vieroitusoireita, jolloin puran raivoa muihin läheisiin, myös fyysisiä vieroitusoireita. Kaikki riippuu miten narsisti kohtelee. Jos huonosti niin olen rikki ja puran pahaa oloa muihin. Jos hyvin niin olen aurinkoinen kaikille. Usein ajattelen, että tulen kuolemaan tähän tai tämän vuoksi. Joskus ajattelen, että se olisi ainoa ratkaisu tälle sairaalle kuviolle päästä eroon siitä. Narsisti on kuin huumetta, jonka varassa elän, enkä voi olla ilman. Tiedän olen sairas. En kaipaa haukkumista vaan ymmärrystä jos joku ymmärtää tämän kuvion, on kokenut tai samassa tilanteessa. Vaikea edes selittää, kuvailla, on niin epätodellinen koko kuvio, eikä itsekään hallitse sitä tai edes ymmärrä, sisäisesti niin kuollut vuosien jälkeen narsistin pelinappulana. Sekava teksti, en jaksa kirjoittaa paremmin. Halusin jotain purkaa ja päätä avata. Monesti aloittanut aiemmin, mutta jättänyt tekstin kesken, ollut liian väsynyt.

Toimisikohan tuo toisin päin, eli kun joku tekisi narsistille täsmälleen samat temput? Oikuttelisi ja pakottaisi myötäilemään hetki hetkeltä omia teeskenneltyjäkin mielialojaan syyllistäen, jos kaikki ei palvele omaa hyvää. Pyrkiikö narsisti saamaan siamilaisen/thaimaalaisen kaksosen? Joskus stalkkiporukoissa näkee näitä toistensa peilikuvakaveruksia, liikkeetkin samanaikaisina puolen sentin päässä toisistaan.

Vierailija
9212/10671 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin varoittaa nykyistä kumppaniaan. Ollaan samoissa kaveripiireissä, joten somejuttuihin välillä törmään. Mutta ei varmasti uskoisi tämä uusi, siellä ollaan nyt onnensa kukkuloilla. Niin on ihana. Tuossa vaiheessa kun oltiin meidän suhdetta, niin alkoi jo olla asioita, joita ihmettelin. Ja hän oli suorastaan ilkeäkin.

Vierailija
9213/10671 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin varoittaa nykyistä kumppaniaan. Ollaan samoissa kaveripiireissä, joten somejuttuihin välillä törmään. Mutta ei varmasti uskoisi tämä uusi, siellä ollaan nyt onnensa kukkuloilla. Niin on ihana. Tuossa vaiheessa kun oltiin meidän suhdetta, niin alkoi jo olla asioita, joita ihmettelin. Ja hän oli suorastaan ilkeäkin.

Ei kannata. No contact vaan.

Vierailija
9214/10671 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin tunnistaa tatuoinneista. Jos on niin  turhamainen, että miettii kuvia ihoonsa siksi, että muiden ihmisten pitäisi niitä tuijotella niin on varmasti narsisti.

Vierailija
9215/10671 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistin tunnistaa tatuoinneista. Jos on niin  turhamainen, että miettii kuvia ihoonsa siksi, että muiden ihmisten pitäisi niitä tuijotella niin on varmasti narsisti.

Osalla kyllä. Myös huomiota herättävä poikkeava pukeutuminen kuuluu kuvaan.

Vierailija
9216/10671 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän. Tossa vaiheessa ollaan vielä niin onnellisia. Tosin mulle selvisi vuosia myöhemmin, että jo tuolloin petti. Ja muistan kuinka ajattelin, että kuinka mua on onnistanut, että joku päästi tällaisen aarteen käsistään. Siellä nyt varmaanon samanlaiset mietteet. Ja minä se kamala akankuvatus, ihmishirviö. Myöhemmin tämäkin kuvio alkoi selvitä minua edeltäneen naisen suhteen. Fiksu ja järkevä nainen. Olisi kannattanut silloin kysellä papereita oikeudestakin.

Vierailija
9217/10671 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just niin. Ei kannata sekaantua. Joudut vaan itse mukaan siihen pa*kaan uudelleen. Ja kovin moni varoitteluja siinä alussa tuskin edes uskoisi.

Vierailija
9218/10671 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. On noita valkokaulusnarsistejakin ilman tatuointeja. Status ja ego tärkeitä. Ilman niitä eivät ole mitään. Rahaa on aseman lisäksi. Luottavat tähän että ovat tavoiteltavia ja helppo saada nalkkiin toinen. Kaikille ei onneksi toi raha ja asema merkitse juuri mitään. Onnellisuus ja toimiva suhde on jotain ihan muuta. Narsistit jolla on hyvä ulkonäkö ja hyvä työ, asema, tietävät että se on hyvää valuuttaa deittimarkkinoilla. Moni valitettavasti retkahtaa helposti näihin kusipäihin. Sisältäpäin ovat kuin tyhjiä persoonottomia kuoria.

Vierailija
9219/10671 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just niin. Ei kannata sekaantua. Joudut vaan itse mukaan siihen pa*kaan uudelleen. Ja kovin moni varoitteluja siinä alussa tuskin edes uskoisi.

Mä en varmaankaan olisi itse uskonut. Tuntuu vaan niin pahalta, kun tiedän kuinka pikkuhiljaa alkaa kaikki käymään oudoksi ja pahaksi. Ja tietty mietin, että ehkä vika oli mussa ja hän on ottanut opikseen ja osaa olla nyt parempi.

Meillä se alkoi pikkujutuilla, kuten kiroilu. En muutenkaan paljon kiroile, mutta hän sanoi, että häntä häiritsee kiroilu ja voisinko rajoittaa. Itse kyllä kiroili reilusti. Sitten tuli nämä ihastelut, että jonkun tv:ssä tai kadulla nähdessään sanoi, että hän tykkää tuollaisesta tyylistä naisilla. Ja ihan varkain myös asiat ajautuivat siihen, että hänen piti suunnitella ja päättää kaikki. Suuttui ja mökötti jos tehtiin mun toiveiden mukaan. Nyt sen kaiken näkee niin selvästi.

Vierailija
9220/10671 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. On noita valkokaulusnarsistejakin ilman tatuointeja. Status ja ego tärkeitä. Ilman niitä eivät ole mitään. Rahaa on aseman lisäksi. Luottavat tähän että ovat tavoiteltavia ja helppo saada nalkkiin toinen. Kaikille ei onneksi toi raha ja asema merkitse juuri mitään. Onnellisuus ja toimiva suhde on jotain ihan muuta. Narsistit jolla on hyvä ulkonäkö ja hyvä työ, asema, tietävät että se on hyvää valuuttaa deittimarkkinoilla. Moni valitettavasti retkahtaa helposti näihin kusipäihin. Sisältäpäin ovat kuin tyhjiä persoonottomia kuoria.

Minä katselisin pikkurillisormusta, älykelloa / hinnakasta kelloa. Tuntemani tapaus rakasti näitä. Joskus oli vielä paksu kultaketju, mutta se jäi pois, kun kai itsekin tajusi sen mauttomuuden. Ja auto. Sen pitää olla viimeisen päälle.