Narsistin keskustelutyyli
Laitetaan tähän huomioita ja kokemuksia narsismiin taipuvaisten ihmisten vuorovaikutustyyleistä. Lisäksi olisi kiva saada käytännön vinkkiä miten vastata tilanteisiin rakentavasti ja provosoitumatta. Minäpä aloitan:
-Mykäksi tekeytyminen: N on, kuin ei kuulisi tai näkisi. Hän ei vastaa asialliseenkaan kysymykseen kuten siihen, joko hän on syönyt lounasta. Hän näyttää vain kyllästynyttä naamaansa ja näyttää vaivaantuneelta. Muutenkin useissa keskusteluissa hän ei osaa dialogia ollenkaan. Ei ota kantaa mihinkään asiaan, ei kysy jatkokysymyksiä, ei pohdi asiaa kanssasi ja aloittaa vaivoin mitään keskustelua itsekään. Kaikki pitää ikäänkuin tuoda valmiina hänen eteensä ja hän sitten valitsee, mihin suvaitsee osallistua. Häntä ei kiinnosta toinen ihminen ihmisenä, persoonana. Hän kyllä tietää, miten hyvien tapojen mukaan tulisi toimia (on esim. jälkikäteen naureskellen sanonut miten hyviin tapoihin olisi kuulunut toimia toisin), mutta hän ei vain välitä ja syyttää tästäkin omasta käytöksestään jotakin kolmatta osapuolta.
-Inttäminen: Aina kun valitset n:n mielestä väärin mitä tahansa, alkaa inttäminen. Kun et halua jäädä n:lle yöksi, et vastaa jokaiseen puheluun, pyydät häntä tekemään jotakin niin alkaa järkyttävä inttäminen. Samoin jos saat n:n kiinni siitä, että toimii vastoin mitä sovittu.
-Ristiriitoja mahdoton selvittää. Hän ei kykene syvälliseen itsereflektioon eikä ymmärrä syy-seuraus suhteita. Rakentavatkin ehdotukset on hänen mielestään syyttämistä ja kritiikkiä, mikä tekee tilanteen muuttamisen mahdottomaksi. Omissa mielikuvissaan hän on syytön kun taas toinen on kohtuuton ja lapsellinen.
Kommentit (10671)
Vierailija kirjoitti:
Millainen ihminen pitää kynsin ja hampain kiinni narsistista, vaikka kärsisi tämän uhrina olemisesta niin paljon, että olisi psyyke ja elämä täysin pohjalla. Silti sanoo, että pahinta mitä voisi olla olisi narsistin menettäminen tai että tekisi i-mu*rhan jos menettäisi narsistin. Järkyttävää miten joku voi olla noin sekaisin?
Vaikka joku olisi sekaisin, häntä ei silti saa hyväksikäyttää.
Vierailija kirjoitti:
Millainen ihminen pitää kynsin ja hampain kiinni narsistista, vaikka kärsisi tämän uhrina olemisesta niin paljon, että olisi psyyke ja elämä täysin pohjalla. Silti sanoo, että pahinta mitä voisi olla olisi narsistin menettäminen tai että tekisi i-mu*rhan jos menettäisi narsistin. Järkyttävää miten joku voi olla noin sekaisin?
Aivopesty. Kaikilla pitäisi olla ainakin yksi ihminen jolle puhua asioistaan suoraan , vaikka ulkopuolinen , mutta kuitenkin joku. Pahinta on jos jää aivan yksin ja narsisti vannottaa "et puhu kenellekään meidän asioista". Silloin on semmoisessa satimessa ettei sieltä yksin nousta.
Vierailija kirjoitti:
Itsekö henkilö sinulle sanoi näin vai haluatko kiusata jotain, joka ei ole mitään sanonut? Henkilö itse puolestaan saattaa olla narsisti, koska kuulostaa ihan siltä... että narsisti leimaa vainonsa kohdetta narsistiksi.
Ei nämä ole niin vaikeita tajuta...
Narsistin hokemia uhrille, joita hokevat porukalla
"Idiootti"
Yksi joka on käännetty nurinpäin on se, kun uhri sanoo, ettei edes tunne heitä niin alkavat hokea uhrille sitä että "tunnetaanko me jostain?".
Vihjailevat, että uhri ei osaa jotain asioita, joissa on hyvä.
Käyvät uhriin kiinni selän takaa, kuten kun uhri on koneella ja hokevat, että "tulin vain katsomaan mitä teet".
Näitä riittää, kun ei ole älyllä siunattu.
Kannattaa muistaa, että narsismi on täysin parantumaton vika päässä, ja se vika on hyvin vakava. Narsisti voi olla hyvinkin vaarallinen läheisilleen, mutta muille taas esittää kiiltokuvamaista, valheellista kuortaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa katsoa zelenskyä niin näkee miten narsisti puhuu ja elehtii!
Narsistina se olisi paennut maasta jo aikaa sitten.
väkivaltainen narsisti-putin kykkii ydinsotabunkkerissaan ja uhkailee kaikkia.
miten voi tuollainen paska päästä johtoon?
ajankohtainen laulu:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa, että narsismi on täysin parantumaton vika päässä, ja se vika on hyvin vakava. Narsisti voi olla hyvinkin vaarallinen läheisilleen, mutta muille taas esittää kiiltokuvamaista, valheellista kuortaan.
Olet täysin oikeassa!
Narsisteja kutsutaan usein miesnarsistiksi, mutta naispuoliset narsistit ovat yhtä vaarallisia. He ovat skorpioneja, jotka vahingoittavat muita huvikseen. He tuhoavat perheitä huvikseen ruokkiakseen narsistista egoaan. Nämä narsistiset naaraat jopa tuhoavat perheitä kansainvälisesti ja kerskuvat siitä sitten sosiaalisessa mediassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä.
Vaimo kaatoi soodasekoitetta miehen korvaan, silmiin syövyttävää nestettä https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/fde18404-1f72-4624-8d92-f8ba74184f36
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet täysin oikeassa!
Narsisteja kutsutaan usein miesnarsistiksi, mutta naispuoliset narsistit ovat yhtä vaarallisia. He ovat skorpioneja, jotka vahingoittavat muita huvikseen. He tuhoavat perheitä huvikseen ruokkiakseen narsistista egoaan. Nämä narsistiset naaraat jopa tuhoavat perheitä kansainvälisesti ja kerskuvat siitä sitten sosiaalisessa mediassa.
Useasti sisältäpäin, koska ovat perheen äitejä. Ei ole mitään toksisempaa lapsen kehitykselle, erityisesti tyttären.
Vierailija kirjoitti:
Hovin keskustelutyyli? Käyttävät paljon sekä n:n, että kohteen omia sanomisia, joista osasta tulee hokemia. Lyhyitä hokemia, haukkuja ja saman toistoa, siis vuosia. Vaikka ei olisi vuosiin tekemisissä, niin se jatkuu silti. Käyttävät valheita ja sitä parempi mitä useampi näkee. Selän takana levitetään vale. Joukko/harha. Käyttävät väkivaltaa n:n puolesta, mikä on tyypillistä. Fyysinen, henkinen, rais… alkavat pyörittää suunnitelmaa ja joutuvat vastuuseen, jos poliisi ei ole mukana (näitäkin on).
”Haluamme vain auttaa.” Leimataan kohde ongelmaksi.
Yleensäkin tuo "haluan vain auttaa" on nykyään lause, jonka pitäisi etenkin työpiireissä saada varoituskellot soimaan "Haluan vain auttaa projektissasi=haluan varastaa sen tai ainakin ansion tekemästäsi työstä". Tämä vähän off-topic, ei välttämättä liity narsisimiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
päästään täysin seonnut ja vainoharhainen narsisti, betonibunkkeri ja 6000 ydinohjusta.
asenne se, että "minun jälkeeni maailmanloppu".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
päästään täysin seonnut ja vainoharhainen narsisti, betonibunkkeri ja 6000 ydinohjusta.
Kysymys: Voisiko narsisti bunkkerissaan myöntää olleensa väärässä, eikä tuhoa maailmaa hulluudessaan?
Narsisti panee aina paremmaksi. Keskusteluista alentuu toteamaan, että minäpä... tai mutta minä..tai minullapa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys: Voisiko narsisti bunkkerissaan myöntää olleensa väärässä, eikä tuhoa maailmaa hulluudessaan?
"En halua nähdä maailmaa ilman Venäjää, joten tuhoan maailman." - Keisari Kalsarinmyrkyttäjä
Mä olen pahassa riidassa narsistin ja hänen hovinsa kanssa. N tehnyt tai jättänyt tekemättä oman mielensä mukaan, vaikka lain edessä vastuu on hänellä. Yritin tyhmyyksissäni neuvotella vuoden verran riita-asiasta. Jotenkin oletin, että muiden mukanaolo olisi vaikuttanut asiaan, mutta ei. Hovissa on kaksi puu-ukkoa.
Riita koskee n 150000 euron arvoista juttua.
Olen nyt lähettänyt hänelle vaatimuskirjeen (kolmas), odotan vastausta. Siinä mainitaan mahdollisuuteni nostaa siviilikanne.
Minuun otti aiemmin yhteyttä eräs hovin jäsen, joka ehdotti yhteistä palaveria, johon tulisi väkeä 5-6 yhteensä. Kaikki eivät tiedä tätä pohjaa, jonka minä tiedän. N on vakuuttava seläntakana puhuja ja halveeraaja. Nolaa minut mielellään. Tyrskii ja naureskelee.
Minä ilmoitin miettiväni ehdotettua palaveria.
Nyt olen ilmoittanut tosiaan vaatimukseni ja kieltäytynyt kohteliaasti palaverista.
En tiedä mihin tämä johtaa, mutta missään nimessä en lähde grillattavaksi palaveriin. Ilmoitinkin, että keskustelu on käytävä sähköpostitse eikä minulla ole tinkimisvaraa asiassa. Sen verran tiesin, että rikkinäiset puhelimet ja väärinkäsitykset yms. heittäisivät sovitut asiat aivan toiseksi, jos puhumiseen luotetaan.
N haluaa määrätä. Hän inhoaa minua. Jostain syystä valikoiduin hänen uhrikseen. Vaatimuskirjeessäni mainitsen, että haluan tietää mistä tämä minun siirtämiseni erityisasemaan johtuu. Kirje on mennyt näille 5-6: lle henkilölle myös. Jotain hän ehkä selittää, mutta todennäköisesti leimaa vain minut hulluksi. Kokous on kuitenkin virallinen, mikäli se järjestetään ja siitä on tehtävä pöytäkirja.
Mitähän N nyt tykkää, kun en lähde löylytykseen mukaan?
Onko kenelläkään jatko-ohjeita? Esim kirjeenvaihdon tein koko ajan niin että N:n nimeä en maininnut. Kirjeenikin luetin muilla. Sävy on viileä ja asiallinen.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen pahassa riidassa narsistin ja hänen hovinsa kanssa. N tehnyt tai jättänyt tekemättä oman mielensä mukaan, vaikka lain edessä vastuu on hänellä. Yritin tyhmyyksissäni neuvotella vuoden verran riita-asiasta. Jotenkin oletin, että muiden mukanaolo olisi vaikuttanut asiaan, mutta ei. Hovissa on kaksi puu-ukkoa.
Olen nyt lähettänyt hänelle vaatimuskirjeen (kolmas), odotan vastausta. Siinä mainitaan mahdollisuuteni nostaa siviilikanne.
Minuun otti aiemmin yhteyttä eräs hovin jäsen, joka ehdotti yhteistä palaveria, johon tulisi väkeä 5-6 yhteensä. Kaikki eivät tiedä tätä pohjaa, jonka minä tiedän. N on vakuuttava seläntakana puhuja ja halveeraaja. Nolaa minut mielellään. Tyrskii ja naureskelee.
Nyt olen ilmoittanut tosiaan vaatimukseni ja kieltäytynyt kohteliaasti palaverista.
En tiedä mihin tämä johtaa, mutta missään nimessä en lähde grillattavaksi palaveriin. Ilmoitinkin, että keskustelu on käytävä sähköpostitse eikä minulla ole tinkimisvaraa asiassa. Sen verran tiesin, että rikkinäiset puhelimet ja väärinkäsitykset yms. heittäisivät sovitut asiat aivan toiseksi, jos puhumiseen luotetaan.
N haluaa määrätä. Hän inhoaa minua. Jostain syystä valikoiduin hänen uhrikseen. Vaatimuskirjeessäni mainitsen, että haluan tietää mistä tämä minun siirtämiseni erityisasemaan johtuu. Kirje on mennyt näille 5-6: lle henkilölle myös. Jotain hän ehkä selittää, mutta todennäköisesti leimaa vain minut hulluksi. Kokous on kuitenkin virallinen, mikäli se järjestetään ja siitä on tehtävä pöytäkirja.
Onko kenelläkään jatko-ohjeita? Esim kirjeenvaihdon tein koko ajan niin että N:n nimeä en maininnut. Kirjeenikin luetin muilla. Sävy on viileä ja asiallinen.
Ota asianajaja.
Vierailija kirjoitti:
Näiden kanssa ei tarvi riudellä kun pitää asiat asioina, selkeinä, lyhyinä eikä sotke ylimääräisiä ihmisiä mukaan tai riitele toisten kautta.
Asianajajan tms juttusille. Osaa neuvoa sen siviilikanteenkin kanssa.
Narsistit ovat jatkuvasti pyytämässä palkankorotusta. Vetoavat rankkaan työhön ja siihen että lääkärit ja insinööritkin tienaa hyvin. Narsistit myös uhkailevat alanvaihdolla ja muutolla Norjaan.