Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaisinko ehdottaa kummitytölle yo-lahjaksi?

Vierailija
10.04.2015 |

Kummityttöni pääsee ylioppilaaksi tänä keväänä. Olen nyt aika vähissä varoissa eikä olisi varaa antaa niin arvokasta lahjaa kuin haluaisin. Kehtaisinko ehdottaa, että tekisin hänelle lahjaksi juhlapuvun? Kankaisiin ja tarvikkeisiin budjettini juuri ja juuri riittäisi ja aikaa olisi kyllä ommella. Olen opiskellut ompelijaksi, en tosin ole koskaan tehnyt sitä työkseni vaan ainoastaan harrastuksena.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihana ajatus!

Vierailija
2/24 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota vain. Tai riippunee mitä tarkoitat juhlapuvulla, itse ylioppilasmekko varmastikin halutaan hommata ihan oman maun mukaan. Jonkin toisen vaatekappaleen tai juhlamekon varmasti uskoisin huolivan mielelläänkin, jollei ole jotenkin pilalle lellitty muotimerkkien orja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, mutta varo että tyttö ei kehtaakaan kieltäytyä ja onkin pettynyt pukuunsa. Lähesty siis esim. "Oletko jo miettinyt jotain tiettyä mekkoa?" "Minkä tyyppisen haluaisit?" Ja jos ei ole jotain tiettyä mielessä niin ehdota. Ja tee selväksi ettei ole pakko suostua!!

Vierailija
4/24 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele. YO-juhlamekko on kuitenkin sen verran herkkä juttu, että jos mekosta ei tule täsmälleen sellainen kuin tyttö toivoo tai kuvittelee, niin teille tulee molemmille paljon pahaa mieltä. Lisäksi tytön kangastoivekin voi olla selvästi kalliimpi kuin mihin budjetissasi on varaa. Jälleen yksi riski pahaan mieleen. Tarjoudu sen sijaan tekemään lahjaksi jokin muu vaate, joka ei ole ihan yhtä kriittinen. Tai vaikka tilkkutäkki, jos se miellyttää tyttöä.

Vierailija
5/24 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri sai aikoinaan kummiltaa lahjaksi kalliin myrkyn vihreän silkkikankaan jostai ulkomailta tuliaisina ja kummi tietty oletti että siitä tehdään yo- mekko. Kaveri kieltäytyi kohteliaasti.

Vierailija
6/24 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva idea, kunhan menet tytön ehdotusten ja mielipiteiden mukaan:)

Vierailija
7/24 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus siis olisi, että tyttö itse suunnittelee mekon tai suunnitellaan yhdessä.

ap

Vierailija
8/24 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ehdottaisin ehkä iltapuvun tekemistä jos on menossa yliopistoon. Yliopistoissa on kuitenkin vuosijuhlaperinne ja niissä käyvät usein just ekan/tokan vuoden opiskelijat.

Sähän voit antaa sen lahjakorttina vaikka.

Vierailija
9/24 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana idea!! Terveisin abi

Vierailija
10/24 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kankaat on niin hintavia, että samalla rahalla saat ihanan korun ostettua.

Vierailija
11/24 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööö, eikö laadukkaat kankaat ole aika hinnoissaan? Vai tilkuistako aioit juhlapuvun väsätä...?

Vierailija
12/24 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mielestä mekko (jos on juhlakalun itse suunnittelema) on PALJON kivempi lahja kuin vaikka koru. Oot käyttäny siihen paljon aikaa ja vaivaa ja mekosta tulee myös uniikki. Kalevalakoruja yms kaupasta saatavia on joka toisella vastaantulijalla.

Vierailija
13/24 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari metriä kangasta ei ole loppupeleissä kovin kallista, ainakaan jos laadun tunnustelee sormilla eikä hintalapusta katsoen. Täytyy silti varmaan varoittaa, ettei silkkiin välttämättä ole varaa, ei tyttö kyllä oikein silkinkäyttäjä mielestäni olekaan.

ap

Vierailija
14/24 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 19:56"]

Tarkoitus siis olisi, että tyttö itse suunnittelee mekon tai suunnitellaan yhdessä.

ap

[/quote]

vaikka suunnittelisittekin sen yhdessä, niin lopputulos ei silti ole välttämättä ihan sellainen kuin tyttö kuvittelee. Lisäksi kankaat juhlamekkoon maksavat helposti vähintään satasen. Ei minun lapseni saaneet sen kalliimpaa lahjaa kummeiltaan, vaikka olemmekin erittäin hyvätuloisia.

Vierailija
15/24 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, ehdotuksesi on aivan ihana ja niin varmaan sinä itsekin! 

Vierailija
16/24 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliiksi tulee.. Mitä olen viime vuosien abien mekkoja katsellut, niin pari metriä ei taatusti riitä. Lisäksi muotia ovat strassi- ym. kirjailut, jotka ovat todella hintavia.

Vierailija
17/24 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas, käys nyt katsomassa niitä kankaiden hintoja. Ei ehkä pari metriä riitä juhlamekkoon.

Vierailija
18/24 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eloppa

Vierailija
19/24 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 20:10"]

Jestas, käys nyt katsomassa niitä kankaiden hintoja. Ei ehkä pari metriä riitä juhlamekkoon.

[/quote]

Käyn suunnilleen joka toinen viikko kangaskaupoissa hypistelemässä, eli on kyllä suht realistinen käsitys kankaiden hinnoista. Noin pari metriä riittää oikein hyvin, jos puhutaan sellaisesta olkaimettomasta tai kapeaolkaimisesta n. polvipituisesta tai lyhyemmästä mekosta, mikä kai edelleen on muotia. Paljetteja, helmiä ja muita koristuksia on monenlaisia jo ennestään, eli niihin tämä ei kaadu.

Kysyin siis alunperin, kehtaisinko ehdottaa tällaista lahjaa. Nämä epäolennaisuudet voidaan siis lopettaa.

ap

Vierailija
20/24 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi