Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurin tietämäsi koulutus/sosiaalinen ero pariskunnalla?

Vierailija
08.04.2015 |

tarkoitan tyyliin vaimo lentoemäntä, mies automaalari, mies lääkäri, vaimo kokki tms. Kuinka kauan olleet pari ja meneekö hyvin?

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies DI, vaimo heikkolahjainen. Yhteinen poikansa välkky DI.

Pakko myöntää, että välillä ihmetyttää miten heidät on saattanut yhteen.

Vierailija
82/108 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aika paljon on näitä, joissa vaimo on täysin kouluttamaton, vaikka mies olisi mikä professori. Harvemmin toisin päin, eli vaimon korkeampi koulutus on aika paha juttu miehelle, jos hän ei itse ole yrittäjä tai muuten johtavassa asemassa vaatimattomasta koulutuksestaan huolimatta." - En peukuttanut kumpaankaan suuntaan, mutta pahaa pelkään sinun olevan melkolailla oikeassa. - Tai ainakin kärjistäen oikeassa. On kumma että edelleen naisten on mahdollista haaveilla ja kertoa kirkkain silmin, että hän haluaa lapsia ja olla kotiäitinä ja omistautua perheelleen. - Tälllaisia haaveita ja tavoitteita esittävä mies on kauniisti sanottuna vähän hukassa elämän realiteettien kanssa...- Toki tiedän useamman miehen, joka klaaraa kotityöt siinä kuin moni nainen. - Erot ovat minusta enempi yksilöiden välillä. Jatkan vielä, että kun  tänäpäivänä korkeakouluissa j/ yliopistoissa enemmän kuin puolet opiskelijoista on naisia ja vaikka samaa sukupuolta olevien liitot ja yksin asuvien määrä lienee tulevaisuudessa vähintään samaaa tasoa kuin nyt niin olettaisin, että tulevaisusuudessa näemme enemmänkin pareja, joissa mies on vähemmän koulutetumpi kuin nainen, - ;ikä on jännää on se, että viime vuosina ollaan oltu huolissaan siitä kuinka tytöt ja naiset valtaavat korkeakoulujen / yliopistojen -opiskelupaikat. Vaan kuka muistaa kuinka huolissaan oltiin silloin, kun tilanne oli toisin päin?   . Luulen, että en ole ainoa, joka on sitä mieltä, että oli henkilö muodolliselta koulutukseltaan mikä hyvänsä, niin sillä ei ole mitään merkitystä, jos alkeellisetkin käytöstavat (ns. sydämmen sivistys) ja toimet ovat lähempänä pyöreää nollaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo erikoislääkäri, mies vahtimestari.

Vaimo KTM, liikkeenjohdon konsultti, mies kokki, joka tekee myyntityötä.

Vierailija
84/108 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2015 klo 13:14"]

Vaimo erikoislääkäri, mies vahtimestari.

Vaimo KTM, liikkeenjohdon konsultti, mies kokki, joka tekee myyntityötä.

[/quote]

just olin tulossa kertoon tuosta erikoislääkäri+poliitikko vahtimestari pariskunnasta, mutta kerkesit ensin :P

Vierailija
85/108 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:01"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 21:21"]

Itse en pidä kovinkaan älykkäinä ihmisiä, jotka tuijottavat pelkkää koulutustasoa. Sehän viittaa siihen, että pistää statussymbolin ja tittelin todellisen pään sisällön edelle. Nykypäivänä on niin helppo olla sivistynyt ja maailmanmenosta kiinnostunut, vaikka ei olisikaan korkeasti koulutettu. (Niin ja itsetietämäni suurin koulutusero on ammattikoulu vs korkeakoulututkinto. Esimerkkejä olisi lukuisia, molemmin päin.)

[/quote]

Maailmanmenosta voi olla kiinnostunut ja omata jonkin verran sivistystäkin ilman koulutusta, mutta vasta koulutus tuo todellisen sivistyksen ja tiedon. Hyvän koulutuksen antama tietotaso ei asennu ihmiseen itsestään, se todellakin vaatii opiskelua.

[/quote]Hyvin on propaganda uponnut DDD. Tämä on sitä keskiluokan mantraa, jota vakuutetaan ja jankataan uskollisesti ja tunnollisesti kuin papukaijat. Vaikka sitten töissä näkisi sen kylmä tosiasian: vasta työ opettaa. Vasta työn tekeminen kertoo, oletko hyvä vai et. Siinä ei kympin todistuksessa paljon auta.

Vierailija
86/108 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:01"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 21:21"]

Itse en pidä kovinkaan älykkäinä ihmisiä, jotka tuijottavat pelkkää koulutustasoa. Sehän viittaa siihen, että pistää statussymbolin ja tittelin todellisen pään sisällön edelle. Nykypäivänä on niin helppo olla sivistynyt ja maailmanmenosta kiinnostunut, vaikka ei olisikaan korkeasti koulutettu. (Niin ja itsetietämäni suurin koulutusero on ammattikoulu vs korkeakoulututkinto. Esimerkkejä olisi lukuisia, molemmin päin.)

[/quote]

Maailmanmenosta voi olla kiinnostunut ja omata jonkin verran sivistystäkin ilman koulutusta, mutta vasta koulutus tuo todellisen sivistyksen ja tiedon. Hyvän koulutuksen antama tietotaso ei asennu ihmiseen itsestään, se todellakin vaatii opiskelua.
[/quote]

Näinkö sinulle on kerrottu. Rohkenen olla eri mieltä. T.FM

Vierailija
87/108 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä niin että minä kävi yliopiston ja olen nyt silti "vain myyjä" ja mieheni kävi vain peruskoulun ja on myyntijohtaja isossa firmassa...

Vierailija
88/108 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleislääkäri ja rikosoikeuden korkeakoulututkinnon suorittanut
l. elinkautista istunut linnakundi.

Vierailija
89/108 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, kuka tahansa han voisi ulkopuolisten silmin tulla meluamaan sinunkin löydöistäsi, jos vaimokin tykkää käydä vihannestorilla koulutetun kanssa ja päinvastoin, mkä ettei?

mutta kärsimätön "rakkaus" kuihtuu muutamassa hetkessä pois seuraavan lihamyyjän kohdalla , mikäli sitä on ollutkaan; ainakaan toisella puolella (tällä puolella). siinä ei siis panosteta "viestintään" suoraan. sama kuvio toistuu.

Vierailija
90/108 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies uimamaisteri, minä uimakandidaatti.

Vierailija
91/108 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko häiriintynyt innoittamana taas ilman pillereitä kirjoittelemassa täällä? siltä vaikuttaa.

mikä tuossa di -dilemmassa oikein mättää?

tiedän minä naistohtoreita jotka ovat miesnakumallin kanssa yhdessä, vielä 20 vuotta tapaamisen jälkeen.

tiedän minä miestohtoreita jotka ovat stripparivaimonsa kanssa edelleen saman tangon ympärillä 20 ensimmäisen tipin jälkeen.

Vierailija
92/108 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

korjaus :
20 vuotta ensimmäisen tipin jälkeen.

Vierailija
93/108 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 22:12"]

Minä olen postdoc-tutkija ja mieheni työtön puuseppä. Veljeni on aikuislukion käynyt ylioppilas, ammatiltaan puhelinaspa ja hänen avovaimonsa osakkaana lakifirmassa. Monella kyllä nousee kulmakarvat kun kuulevat.

Voin kertoa että näin suuria eroja miesten ja naisten sosiaalisessa statuksessa ei monessa muussa maassa ole, Keski-Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa on mies lähes poikkeuksetta se 'ylempänä' oleva osapuoli, muusta maailmasta puhumattakaan. Suomen satsaaminen tasa-arvoon ja ilmaiseen koulutukseen on sellainen arvo jota seuraavan hallituksen ja eduskunnan kannattaisi vaalia.

[/quote]

Jos on pariskunta juristi-juristi ja vaikka juristivaimo-puuseppämies, niin kyllä kyllä tämä viime mainittu on 'alempiarvoisempi'. Kyllä sen muiden käytöksestä sivusta seuranneena huomaa. Naisen 'taso' laskee, ei pidetä niin 'ammattitaitoisena' vaikka eroa ei oikeasti olisikaan.

Vierailija
94/108 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ministeri ja kiinteistönhuoltomies.

Vierailija
95/108 |
09.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on vähä-älyinen kansakoulun käynyt, appiukko yhteiskuntatieteiden maisteri. Ero tuli ja anoppi valittaa yhä kuinka appi haukkui häntä aina tyhmäksi.

Vierailija
96/108 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirurgi ja perushoitaja. Ovat käsittääkseni olleet yhdessä yli 30 vuotta ja hyvin näyttää pyyhkivän.

Vierailija
97/108 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lääkäri ja vaimo siivooja. En tiedä kauanko ovat olleet yhdessä.  

Vierailija
98/108 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikuttaa suhteeseen millätavoin?! Onko letoemännäll ja automaalarilla sun mielestäs joku sosiaalinen/koulutksellinen ero?! Aika samalla viivallahan nuo ovat.

Vierailija
99/108 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

KT ja KK. Kauhistuin ku tajusin etten tunne pariskuntaa, joissa olisi koulutuksellista eroa. Tälläkin kandi-tohtori-parilla koulutusero tullee kaventumaan kunhan nuorempi saa ikää ja opintoja kasaan.

Vierailija
100/108 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä merkonomi, mies insinööri. Ei haittaa elämää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme