Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurin tietämäsi koulutus/sosiaalinen ero pariskunnalla?

Vierailija
08.04.2015 |

tarkoitan tyyliin vaimo lentoemäntä, mies automaalari, mies lääkäri, vaimo kokki tms. Kuinka kauan olleet pari ja meneekö hyvin?

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 21:06"]Tässä ketjussa pyörii joku kouluja käymätön yrittäjä, joka kuitenkin tienaa ihan kohtalaisesti, mutta joka tuntee jonkinlaista kateutta tai alemmuudentunnetta diplomi-insinöörejä kohtaan. Ehkä hän olisi itsekin halunnut dippainssiksi, mutta ei päässyt opiskelemaan alaa. Hän sitten yrittää dissata DI:n koulutusta ja alapeukuttaa kaikki viestit, joissa kerrotaan totuus, eli se, että DI on tosiaan korkeakoulunsa käynyt.
[/quote]

Noup, en ole yrittäjä tai kouluttamaton.
Perheessä ja tutuissa on kuitenkin muutama liikaa näitä "koska mä olen dippi", "kun mä valmistuin DI:iksi" - en vain kestä enää, sori jos otit henkilökohtaisesti. :(

Vierailija
62/108 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tohtori ja minä ylioppilas. Mies sanoi tietävänsä myös yhden tohtori-pelkkä peruskoulu -parin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pidä kovinkaan älykkäinä ihmisiä, jotka tuijottavat pelkkää koulutustasoa. Sehän viittaa siihen, että pistää statussymbolin ja tittelin todellisen pään sisällön edelle. Nykypäivänä on niin helppo olla sivistynyt ja maailmanmenosta kiinnostunut, vaikka ei olisikaan korkeasti koulutettu. (Niin ja itsetietämäni suurin koulutusero on ammattikoulu vs korkeakoulututkinto. Esimerkkejä olisi lukuisia, molemmin päin.)

Vierailija
64/108 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 21:12"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 21:06"]Tässä ketjussa pyörii joku kouluja käymätön yrittäjä, joka kuitenkin tienaa ihan kohtalaisesti, mutta joka tuntee jonkinlaista kateutta tai alemmuudentunnetta diplomi-insinöörejä kohtaan. Ehkä hän olisi itsekin halunnut dippainssiksi, mutta ei päässyt opiskelemaan alaa. Hän sitten yrittää dissata DI:n koulutusta ja alapeukuttaa kaikki viestit, joissa kerrotaan totuus, eli se, että DI on tosiaan korkeakoulunsa käynyt. [/quote] Noup, en ole yrittäjä tai kouluttamaton. Perheessä ja tutuissa on kuitenkin muutama liikaa näitä "koska mä olen dippi", "kun mä valmistuin DI:iksi" - en vain kestä enää, sori jos otit henkilökohtaisesti. :(

[/quote]

En ottanut henkilökohtaisesti, en myöskään itse ole DI, mutta jotenkin outoa ja huvittavaa, että just dippainssejä vastaan "hyökättiin" tässä ketjussa. Ihan ylempi korkeakoulututkinto se kuitenkin on. Ei se dippainssien koulutusta mitenkään laske, jos satut tuntemaan idiootteja.

Vierailija
65/108 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 21:21"]

Itse en pidä kovinkaan älykkäinä ihmisiä, jotka tuijottavat pelkkää koulutustasoa. Sehän viittaa siihen, että pistää statussymbolin ja tittelin todellisen pään sisällön edelle. Nykypäivänä on niin helppo olla sivistynyt ja maailmanmenosta kiinnostunut, vaikka ei olisikaan korkeasti koulutettu. (Niin ja itsetietämäni suurin koulutusero on ammattikoulu vs korkeakoulututkinto. Esimerkkejä olisi lukuisia, molemmin päin.)

[/quote]

Aika usein ne ympäristöstään, maailmanmenosta ja yhteiskunnasta kiinnostuneet ihmiset hakeutuvat sinne korkeakouluun muiden samanlaisten joukkoon.

Vierailija
66/108 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kampaaja-lääkäri, vuosia yhdessä, naimisissa

Vierailija
67/108 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 20:30"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 20:13"] Eiväthän diplomi-insinöörit ole mitenkään erityisen korkeatasoisia? [/quote] korkeasti koulutettuja tekniikan alalla, DI, yliopistotaso, 342 [/quote] Joo toki, mutta suurinosa suomalaisista DI:eistä ei tienaa mitenkään huimasti. Poikkeuksia toki löytyy mutta yksinään DI-tutkinto ei kenestäkään tee menestynyttä tai hyvätuloista, mitä tässä ketjussa varmaan myös haettiin.

[/quote] aina DI tienaa enemmän mitä humanisti

Vierailija
68/108 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 21:24"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 21:12"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 21:06"]Tässä ketjussa pyörii joku kouluja käymätön yrittäjä, joka kuitenkin tienaa ihan kohtalaisesti, mutta joka tuntee jonkinlaista kateutta tai alemmuudentunnetta diplomi-insinöörejä kohtaan. Ehkä hän olisi itsekin halunnut dippainssiksi, mutta ei päässyt opiskelemaan alaa. Hän sitten yrittää dissata DI:n koulutusta ja alapeukuttaa kaikki viestit, joissa kerrotaan totuus, eli se, että DI on tosiaan korkeakoulunsa käynyt. [/quote] Noup, en ole yrittäjä tai kouluttamaton. Perheessä ja tutuissa on kuitenkin muutama liikaa näitä "koska mä olen dippi", "kun mä valmistuin DI:iksi" - en vain kestä enää, sori jos otit henkilökohtaisesti. :(

[/quote]

En ottanut henkilökohtaisesti, en myöskään itse ole DI, mutta jotenkin outoa ja huvittavaa, että just dippainssejä vastaan "hyökättiin" tässä ketjussa. Ihan ylempi korkeakoulututkinto se kuitenkin on. Ei se dippainssien koulutusta mitenkään laske, jos satut tuntemaan idiootteja.

[/quote]

Minäkään en ole DI, ei mieheni eikä lähipiirini, mutta onpa outoa täällä nimenomaan heitä kohtaan on hyökätä. Ylempi korkeakoulututkintohan se on. Asun keski-Euroopassa ja täälläkin on noita, jotka ovat helvetin katkeria siitä, että suoraan yliopistosta pääsee asemaan, joka "kuuluisi" niille juoksupojasta johtaja-tyypeille (heidän omasta mielestään ainakin). Olisivat opiskelleet...

Vierailija
69/108 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 21:21"]

[/quote]

Maailmanmenosta voi olla kiinnostunut ja omata jonkin verran sivistystäkin ilman koulutusta, mutta vasta koulutus tuo todellisen sivistyksen ja tiedon. Hyvän koulutuksen antama tietotaso ei asennu ihmiseen itsestään, se todellakin vaatii opiskelua.

Vierailija
70/108 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 21:50"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 20:30"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 20:13"] Eiväthän diplomi-insinöörit ole mitenkään erityisen korkeatasoisia? [/quote] korkeasti koulutettuja tekniikan alalla, DI, yliopistotaso, 342 [/quote] Joo toki, mutta suurinosa suomalaisista DI:eistä ei tienaa mitenkään huimasti. Poikkeuksia toki löytyy mutta yksinään DI-tutkinto ei kenestäkään tee menestynyttä tai hyvätuloista, mitä tässä ketjussa varmaan myös haettiin.

[/quote] aina DI tienaa enemmän mitä humanisti
[/quote]
Ei ihan aina, meillä on päinvastoin :)

Vierailija
71/108 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon on näitä, joissa vaimo on täysin kouluttamaton, vaikka mies olisi mikä professori. Harvemmin toisin päin, eli vaimon korkeampi koulutus on aika paha juttu miehelle, jos hän ei itse ole yrittäjä tai muuten johtavassa asemassa vaatimattomasta koulutuksestaan huolimatta.

Vierailija
72/108 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 21:11"]

Sairaalafyysikko ja maanviljelijä.

[/quote]

Maanviljelijä on maatalousalan yrittäjä, joka usein on agronomi, ja jolla on siis korkeakoulututkinto.

Vierailija
73/108 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 21:11"]Minä sairaanhoitaja, mies datanomi.
[/quote]

Niin...?

Vierailija
74/108 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen postdoc-tutkija ja mieheni työtön puuseppä. Veljeni on aikuislukion käynyt ylioppilas, ammatiltaan puhelinaspa ja hänen avovaimonsa osakkaana lakifirmassa. Monella kyllä nousee kulmakarvat kun kuulevat.

Voin kertoa että näin suuria eroja miesten ja naisten sosiaalisessa statuksessa ei monessa muussa maassa ole, Keski-Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa on mies lähes poikkeuksetta se 'ylempänä' oleva osapuoli, muusta maailmasta puhumattakaan. Suomen satsaaminen tasa-arvoon ja ilmaiseen koulutukseen on sellainen arvo jota seuraavan hallituksen ja eduskunnan kannattaisi vaalia.

Vierailija
75/108 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon ihmisiä joilla on luuseri miehenään. 

Jännä juttu. Mahtaa olla surullisia tarinoita. Onneksi Suomen talous on kuitenkin kohtuu hyvänä vielä, vaikka tuollaisia perheitä nykyään onkin.

Vierailija
76/108 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emäntäkoulu ja ekonomisti. Eläkkeellä molemmat.

Vierailija
77/108 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkkitehti (tekniikan tohtori) ja kansalaiskoulun käynyt. Avioliitossa jo 63 vuotta.

Vierailija
78/108 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani: maisteri ja täysin kouluttamaton

Vierailija
79/108 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynekologi ja hautausurakoitsija. Hyvin mennyt yli 10 vuotta.

Vierailija
80/108 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 20:19"]

Lääkäri ja terveydenhoitaja. Inssi ja kaupan kassa. 

[/quote]

4 vuotta korkeakoulua käynyt terveydenhoitajahan on tosi matalasti koulutettu...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi