Musta tulee isoäiti. Olen 34v.
Oman lapseni sain 16-vuotiaana, nyt poikani on 17-v (kuten tyttöystävänsäkkin) ja lapsi tulossa. Ehtii nähtävästi täyttää 18 ennen lapsen syntymää.
Rehellisesti sanottuna vituttaa. Lähes kaikki ystäväni lykkäsivät lastensaantia lähemmäs kolmeakymppiä, paras kaveri sai esikoisen vuosi sitten. Ja nyt musta tulee mummo, 34-vuotiaana. Rakastan lapsiani ja odotan tulevaa lapsenlasta innolla, mutta jos nyt saisi uudelleen valita niin olisin kyllä aloittanut tämän aikuiselämän vähintään kymmenen vuotta myöhemmin.
Kommentit (29)
Miten joku kehtaa tulla tämmösestä tänne kertomaan? Tuskin Suomessa kuitenkaan niin yleistä vielä, sinuthan tunnistetaan heti! Kuvittele jos poikasi tyttöystävä lukee viestisi...
Näinhän siinä tuppaa käymään. Teinivanhempien lapsista tulee todennäköisesti myös teinivanhempia. Odota 17 vuotta lisää niin oletkin jo isoisoäiti :)
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 18:40"]Näinhän siinä tuppaa käymään. Teinivanhempien lapsista tulee todennäköisesti myös teinivanhempia. Odota 17 vuotta lisää niin oletkin jo isoisoäiti :)
[/quote]
Ajatellaan positiivisesti - ap ehtii näkemään monta, monta tulevaa sukupolvea :D
Minun sukulaisella tuo on mennyt jo monessa sukupolvessa. Nuoriaäitejä,mummoja,isomummoja,isoisomummoja...
Haluan mummoksi joskus 65-vuotiaana.
Kyllä mä kerroin näille nuorillekkin sanoin että onhan tää aika hurjaa tulla isoäidiksi kolmikymppisenä. Ja ainakin mun poika ymmärsi. Ihan liian nuorena menin hankkimaan lapsia. Vaikka kaikki onkin mennyt ihan hyvin niin kyllä mulla nykyään olisi paljon enempi annettavaa omalle lapselle. Lapsenlapselle mulla taas ei vielä ole juurikaan annettavaa. Onneksi tytön vanhemmat ovat jo vanhempia, lähes viisikymppisiä.
Onnea! Itse oon 23 ja samalla tasolla kuin vastasyntynyt.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 18:40"]
Miten joku kehtaa tulla tämmösestä tänne kertomaan? Tuskin Suomessa kuitenkaan niin yleistä vielä, sinuthan tunnistetaan heti! Kuvittele jos poikasi tyttöystävä lukee viestisi...
[/quote]
No on näitä, teiniäitiydellä on taipumusta perityä, ja varmaan isyydelläkin. Minä tiedän 32-vuotiaana mummoksi tulleen.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 18:44"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 18:40"]Näinhän siinä tuppaa käymään. Teinivanhempien lapsista tulee todennäköisesti myös teinivanhempia. Odota 17 vuotta lisää niin oletkin jo isoisoäiti :) [/quote] Ajatellaan positiivisesti - ap ehtii näkemään monta, monta tulevaa sukupolvea :D
[/quote]
Näinpä.. toki omalle lapselle olisi toivonut pitempää nuoruutta kuin mitä oma oli. Silloin sitä eli omille lapsille, ja siinä se virhe sitten olikin. Ei päässyt tutustumaan itseensä, suhde kumppaniin perustui lapsille. Nyt kun lapset isompia niin huomaa että oma elämä ei ole yhtään sellaista kuin mitä siitä olisi toivonut. Työskentelen hoiva-alalla sillä töitä riittää. Asumme oktssa huonolla alueella, meillä on halppisauto. Puitteet ovat siis tavallaan kunnossa mutta eivät yhtään sellaiset missä viihtyisin.
Toivottavasti oma lapsi osaa kasvattaa lapsensa paremmin kuin minä, lastenlastenlapsia haluan nähdä vasta kuolinvuoteellani..
Unohdit mainita myös olevasi trolli.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 18:53"]
Jaa. Musta tuli äiti 34v.
[/quote]
Täytyy myöntää että olen kateellinen.
Minä sain ekan lapseni 45-vuotiaana.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 18:54"]
Minä sain ekan lapseni 45-vuotiaana.
[/quote]
Ja oma äitini sai mut 43-vuotiaana. Ei tää näinkään kivaa ole, mummo oli jo kauheen vanha kun lapseni syntyi ja jäi etäiseksi lapselle.
Onnea, olet isomummo alle viisikymppisenä. :)
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 18:54"]Minä sain ekan lapseni 45-vuotiaana.
[/quote]
Mä kyllä toivoisin tuossa iässä olevani ehkä mummo.
- 22v äiti
Onneksi minun penskani ei halua penskoja.
Mun tuttavalla oli aikanaan lähes sama tilanne, esikoisensa sai vauvan, kun tämä äiti oli vuotta aiemmin saanut kuopuksensa... Siellähän nää naperot viiletti menemään, että nuoripari sai käytyä koulut loppuun...
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 18:57"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 18:54"]Minä sain ekan lapseni 45-vuotiaana. [/quote] Mä kyllä toivoisin tuossa iässä olevani ehkä mummo. - 22v äiti
[/quote]
Hassua, meillä oli penskat 14, 10 ja 6 kun itse olin 45. Toivottavasti en vielä mummoudu vähään aikaan. Mutta niin kovin eri tavoilla voi elämät mennä!