Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka tiedätte sosiaaliavusta!

Vierailija
21.03.2015 |

Mulla on tilanne että jouduin lähtemään väkuvaltaisesta suhteesta yhtäkkiä ilman rahaa ja tuloja, kahden lapsen kanssa. Saimme onneksi sosviranomaisten kautta turvallisen asunnon johon pääsemme pian muuttamaan. Nyt pitäisi hankkia uuteen kotiin kaikki alusta lähtien, meillä ei ole siis yhtään mitään! Sosiaalista pyydettiin kirjottamaan lista että mitä tarvitsemme ja hinta-arviot. Kysymys kuuluu, mitä kaikkea siihen listaan voi laittaa? Sängyt nyt tietenkin, entä muita huonekaluja? Mattoja lamppuja? Onko kenelläkään kokemusta? Ja tiedoksi että en ole koskaan käyttänyt sosiaalin palveluja ennen enkä aio jäädä 'sossupummiksi' vaan menen töihin heti kun saan itseni kasaan ja asiat kuntoon!!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaiken voit laittaa, mitä yleensä kodeissa on. Telkkarinkin saattavat jopa kustantaa. Tietysti sun kannattaa kysellä tutuilta yms myös että voisitko jotain saada heiltä. Entä kaikki vaatteet yms. Saitko ne otettua mukaasi? Yms tekstiilit. Facebookissakin taitaa olla jotain ryhmiä, joissa autetaan tiukoille joutuneita lapsiperheitä. Tsemppiä! Onneksi tajusit lähteä

Vierailija
2/11 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siihen voi listata vaikka ja mitä mutta vain tarpeelliseksi katsotut myönnetään. Kyllä useimmiten sänkyjen ja ruokapöydän lisäksi myöntävät esim sohvan. Mahdollisesti tv:nkin. Muista myös pyykinpesukone (jos ei pesutupaa), liinavaatteet (myös peitot, tyynyt), astiat, pyykkiteline, kaikki muut pienemmät käytännön tarvikkeet. Lamput katsottaneen tarpeellisiksi jos asunnossa ei niitä ole, mattoja tuskinpa.

Saitko kuitenkin mukaasi lasten vaatteet, tarvikkeet, omat vaatteet, vai puuttuuko kaikki?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omia ja lasten vaatteita sain mukaan vähän, ja muutamia leluja. Mitään muuta ei ole. Yllättävän vaikeaa ruveta listaamaan asioita! Ja tuntuu että listasta tulee loputon..olisivat edes antaneet jotain hintarajoja tms..ap

Vierailija
4/11 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listaat sängyt, petivaatteet, keittiön pöytä, perusastiat, sohva. Voit toki laittaa että matto ja lamppu. Ei ne rahoita koko kalustusta sulle. Tuttu sai vastaavassa tilanteessa tollasella listalla tietyn rahasumman. Toimeentulotuen haet sitte joka kuukausi. Astuki myös kelaan vireille.

Vierailija
5/11 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat siis tienata tällä?

Vierailija
6/11 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 14:47"]Listaat sängyt, petivaatteet, keittiön pöytä, perusastiat, sohva. Voit toki laittaa että matto ja lamppu. Ei ne rahoita koko kalustusta sulle. Tuttu sai vastaavassa tilanteessa tollasella listalla tietyn rahasumman. Toimeentulotuen haet sitte joka kuukausi. Astuki myös kelaan vireille.
[/quote]

Kysyin kaverilta paljonko sai tuolloin. 600 euroa. Kirppikselle, kierrätyskeskukseen ohjeistivat. Eli sun kannattaa myös kiertää kirpparit, tori. Fi palsta ym.

Vierailija
7/11 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listaa kaikki mitä tulee mieleen koska raha minkä saat on pieni. Sillä on tarkoitus ostaa ikeasta halvinta tai käytettynä.

Vierailija
8/11 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen koittanut tässä miettiä halvimpia vaihtoehtoja ja kaikkein tarpeellisimpia niin että pääsisi vain alkuun. Joku epäili että haluan tienata tällä...tiedoksi vain että kyllä ne on ihan muut kanavat mitä kautta tienataan rahaa. Kun on vuosia elänyt pelossa ilman omaa elämää ja kun vihdoin pääsee vapaaksi niin se että saa oman turvallisen kodin ja sängyn mihin saa rauhassa ilman pelkoa mennä nukkumaan niin riittää meille! Onhan se kiva myös että pystyisin lapsille tekemään ruokaa, joten olen kiitollinen kattilasta ja muutamasta astiasta. Hyi että toivottavasti en ikinä tule kaltaiseksesi ihmiseksi joka ajattelee toisen hädästä niin kuin sinä.

Vierailija
9/11 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpäin olet ap? Minulla olisi vaatteita, leluja ja huonekaluja lahjoitettavaksi. Minkäkokoisille vaatteille tarvetta, tyttöjä vai poikia? Olen ollut itse aikoinaan samankaltaisessa tilanteessa, nyt on tavaraa liikaakin. Silloin sain sossusta 500e, minulla oli vain pari patjaa lattialla, pieni matkatelkkari ja pari keittiön tuolia. Kesti vuosi ennenkuin alkoi näyttää asutulta. Se oli aikaa ennen facebookin annetaan-ryhmiä joissa kannattaa ilmoitella myös.

Vierailija
10/11 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolestani hyvinvointivaltio voidaan purkaa.

En kerta kaikkiaan aio maksaa tuollaista.

Vierailija
11/11 |
21.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2015 klo 15:12"]

Mistäpäin olet ap? Minulla olisi vaatteita, leluja ja huonekaluja lahjoitettavaksi. Minkäkokoisille vaatteille tarvetta, tyttöjä vai poikia? Olen ollut itse aikoinaan samankaltaisessa tilanteessa, nyt on tavaraa liikaakin. Silloin sain sossusta 500e, minulla oli vain pari patjaa lattialla, pieni matkatelkkari ja pari keittiön tuolia. Kesti vuosi ennenkuin alkoi näyttää asutulta. Se oli aikaa ennen facebookin annetaan-ryhmiä joissa kannattaa ilmoitella myös.

[/quote]