Mitä tuo Ov tarkoittaa?
Niin, siis mitä tuo Ov joidenkin viestien aloituksessa tarkoittaa?
Kommentit (14)
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:24"]
Oot uusi täällä? Mut vastaus tulikin jo. Ov ja ev otsikossa jäivät siltä ajalta, kun netti oli sen verran hidas (vauva.fi aloitti toimintansa vähän ennen v2000 ja silloin netti oli mikä oli), että aloittaja laittoi otsikkoon ev:n viestittömyyden merkiksi, ettei joku, joka yrittää pidemmän aikaa avata ketjua avaa sitä vain huomatakseen, ettei viestiä ollutkaan. Ja ov:n vuorostaan viestin merkiksi. t. 16v, av:lla vuodesta 2010.
[/quote]
Siis olet 16-v ja ollut av.llä vuodesta 2010, eli siitä sakka kun olit 10-v?
[/quote]
Niin olen? :) Aiemmin kävin täällä satunnaisesti, mutta sain älypuhelimen v.2012 ja täällä käyminen nousi järkyttävästi ja nyt olen täällä päivittäin. Välitunnit ja bussimatkat selailen av:ta, koska av:lla on niin kivan kevyet mobiilisivut puhelimelle, kaikkien palstojen (edes mobiili)sivuja ei mun puhelin tykkää pyörittää, tai sivut ovat yksinkertaisesti koodattu ja suunniteltu huonosti.
t. 16v
Ov 'Olen vapaa'. Ev 'Ei vapaa' parisuhdemarkkinoilla.
"On viesti" eli kirjoittaja haluaa jostain syystä ilmaista, että hänen aloitukseensa sisältyy muutakin kuin otsikko. Typerää mielestäni. Ev taas "ei viestiä" eli aloitus koostuu pelkästä otsikosta.
Oot uusi täällä? Mut vastaus tulikin jo. Ov ja ev otsikossa jäivät siltä ajalta, kun netti oli sen verran hidas (vauva.fi aloitti toimintansa vähän ennen v2000 ja silloin netti oli mikä oli), että aloittaja laittoi otsikkoon ev:n viestittömyyden merkiksi, ettei joku, joka yrittää pidemmän aikaa avata ketjua avaa sitä vain huomatakseen, ettei viestiä ollutkaan. Ja ov:n vuorostaan viestin merkiksi.
t. 16v, av:lla vuodesta 2010.
Oli niin tai näin niin mielestäni hieman tarpeetonta nykypäivänä kun joka mammalla on älyluuri ja gigabitin yhteys.
Kerrankin joku vastasi eikä pilkannut tyhmäksi. Iso kiitos!
Lyhenne sanoista "olen varma" eli että AP on varma asiastaan.
EV taas tarkoittaa epävarmaa
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:24"]
Oot uusi täällä? Mut vastaus tulikin jo. Ov ja ev otsikossa jäivät siltä ajalta, kun netti oli sen verran hidas (vauva.fi aloitti toimintansa vähän ennen v2000 ja silloin netti oli mikä oli), että aloittaja laittoi otsikkoon ev:n viestittömyyden merkiksi, ettei joku, joka yrittää pidemmän aikaa avata ketjua avaa sitä vain huomatakseen, ettei viestiä ollutkaan. Ja ov:n vuorostaan viestin merkiksi. t. 16v, av:lla vuodesta 2010.
[/quote]
Olipa kiinnostavaa kuulla näiden lyhenteiden alkuperä. Ja vielä aidon pioneerin suusta. Kunnioitan! Av:lla on aivan aito oma kulttuurihistoriansa. Itse löysin paikan vasta tylsinä joulun pyhinä kolme vuotta sitten kun odotin esikoista.
2
[quote author="Vierailija" time="19.03.2015 klo 21:24"]
[/quote]
Siis olet 16-v ja ollut av.llä vuodesta 2010, eli siitä sakka kun olit 10-v?
ov tarkoittaa opintoviikkoja, ev tarkoittaa ei vittu.
Ov on osta viinaa ja ev ei viinaa.
Ov tarkoittaa, että viestin kirjoittanut av-mamma ovuloi ja viestiä lukiessa kannattaa pitää se mielessä. Ev tarkoittaa, että viestin kirjoittaja on Ev.lut.-kirkon jäsen ja se tulee myös huomioida lukiessa.
Minä olen ihan vilpittömästi luullut, että ov tarkoittaa otsikoissa "omalla vastuulla". Eli jos aloittaja ajattelee, ettei aloitus sovi ihan kaikkein herkimmille, niin merkitsee otsikon ov-lyhenteellä.