Onko vuonna 1985 syntynyt nainen nyt parikymppinen?
Mietin vain, kun Me Naisissa oli torstaina juttu laulajanaisesta, joka on syntynyt 11.9.1985. Jutussa määriteltiin hänet kaksikin kertaa parikymppiseksi.
Kommentit (23)
Mun mielestä tuntuu oudolta sanoa esim. kolmekymppiseksi ihmistä, jonka ikä alkaa vielä 2:lla, mutta en sanoisi 29-vuotiasta parikymppiseksikään.
85 syntyneet täyttää tänävuon 30 eli kyl taitaa enemmi kolmekybäne olla
Olen -95 ja täytän 20 tänä vuonna. Eli ei taida -85 olla enää parikymppinen. :)
Jos ikä alkaa kakkosella, on parikymppinen. Kun se alkaa kolmosella on kolmikymppinen. Ei siinä mitään sen kummempaa kommervenkkiä ole.
Sanottiinko sitä edelleen parikymppiseksi vai sairastuessaan parikymppiseksi, silloinhan se oli alle 25?
Kun syksyllä tulee 30 täyteen, niin en minä nyt enää parikymppiseksi itseäni koe.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 14:15"]
Sanottiinko sitä edelleen parikymppiseksi vai sairastuessaan parikymppiseksi, silloinhan se oli alle 25?
[/quote]
Päällisin puolin x:n elämä ei eroa muiden parikymppisten elämästä.
<<< viittaa nykyhetkeen.
Sanoisin 29-vuotiasta vajaa kolmekymppiseksi, eikä sanaa "vajaa" tartte nyt tässä ymmärtää väärin.
On ainakin parikymppinen. Onko muulla niin väliä? Itse ajattelen olevani 60-kymppinen, vaikka 60-v synttäreihin on aikaa melkein 8 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 15:41"]
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 14:15"]
[/quote]
Päällisin puolin x:n elämä ei eroa muiden parikymppisten elämästä.
<<< viittaa nykyhetkeen.
[/quote]
Olet ymmärtänyt koko tekstin väärin. 20 ja 30v elämä eroaa toisistaan.
No kyllä mä pidän itteäni enemmän kolmekymppisenä kuin kakskymppisenä.
-ensi kuussa 30v. synttärit-
Ei -85 syntynyt enää ole parikymppinen. Parikymppinen = 19-24 vuotias
Vuonna 1973 syntynyt nainen on kolmikymppinen, jos tilanne laivan tai tunturihotellin baarissa sitä vaatii.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2015 klo 15:50"]
On ainakin parikymppinen. Onko muulla niin väliä? Itse ajattelen olevani 60-kymppinen, vaikka 60-v synttäreihin on aikaa melkein 8 vuotta.
[/quote]
Miksi ihmeessä koet itsesi kuusikymppiseksi, jos olet 52-vuotias? Olet viisikymppinen. Tosi outoa aikuiselta naiselta mieltää itsensä vanhemmaksi kuin on. Mä koen olevani vajaa neljäkymppinen, olen 38. Kolmevitosena olin vielä kolmekymppinen.
Jaa, eiköhän tuo jo kolmekymppinen liene...