Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin olla hyvä äiti, joka leipoo..

Vierailija
09.03.2015 |

Sellainen äiti, joka leipoo kaikkea ihanaa perheelleen; kakkuja, leivoksia, voisarvia, viinereitä, karjalanpiirakoita. Ja ompelee lapsille villasukkia ja kaulahuiveja, tekee barbeille vaatteita jne.

Mutta käsitöissä olen täysi nolla,eikä ne edes kiinnosta minua. Leipää kyllä leivon parikin kertaa viikossa ja juuri nyt on pitsataikina kohoamassa, niin syödään pitsaa kun lapset tulee koulusta. Muut leipomiset ei onnistu oikein hyvin, no mutakakkua voin tehdä ja toki pipareita ja torttuja, mutta muut makeat leipomukset ei onnistu niin kovin hyvin, eikä niistä tulee kauniita.

Harmittaa. Kyllä huolehdin lapsista ja annan heille myös aikaani. Nyt kun olen työttömänä niin saattelen heitä kouluun ja olen tässä kotona vastassa kun tulevat iltapäivällä kotiin. Olis kuitenkin ihana olla se poullantuoksuinen äiti, joka myös ompelee ja virkkaa ja opettaa lapsilleenkin näitä taitoja

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ot.En ole muuten koskaan kohottanut pizzataikinaa.

Vierailija
2/15 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sinä juuri olet hyvä äiti, kun et syötä lapsillesi sitä pullaa ja piparia ja muita leipomuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en halua koskaan lapsia, mutta tykkään mahdottomasti leipomisesta. Nytkin on pullaa ja pitsataikinaa kohoamassa. Jos olisi lapsia, olisi ainakin helpompi syöttää nämä kaikki leipomukset jollekulle. Vaikka toki ne ystävillekin ovat kelvanneet.

Vierailija
4/15 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 11:53"]

No, sinä juuri olet hyvä äiti, kun et syötä lapsillesi sitä pullaa ja piparia ja muita leipomuksia.

[/quote]

Mitä vittua? :D -4

Vierailija
5/15 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tykkään kotihommista ja laitan ruokaa ja leivon tosiaan noita leipiä ja pitsaa ym.mutta olisi ihanaa olla sellainen leipova keittiössä hääräävä äiti ja nainen, joka vaihtaa verhot kesäksi ja talveksi jne. ap

Vierailija
6/15 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt kyllä kannata jumittua tuohon virkkaamisen ja neulomisen ihannoimiseen. Itse virkkaan joskus jotain juttuja mutta en ole ikinä ajatellut että lapset niitä aikuisena muistelisivat.

Eikä ne lapset välttämättä mitään leipomuksiakaan kaipaa. Teet vaikka kotiin tulevalle koululaiselle herkullisen voileivän valmiiksi, siitä tulee hyvä mieli. Ja tuohan on ihan luksusta että teet leipää itse, ajattele miten ihania muistoja siitä jää kun kotiin tullessa oli tuoreen leivän tuoksu odottamassa.

Ja parhaat muistot lapsille jää siitä, jos lapsena oli kiva tulla kotiin ja vastassa oli iloinen, tavallinen äiti.

Vierailija
7/15 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hyvät vanhemmat, vaikka eivät juuri koskaan leiponeet.

Vierailija
8/15 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teen päivittäin lämpimän ruoan ja leipää leivon pari kertaa viikossa ja pitsaa ehkä kerran viikossa tai joka toinen viikko miten milloinkin. Ehkä ei tosiaan kannata miettiä liikaa tuota jotain leipomista tai ompelua, se on kuitenkin vain leipomista tai virkkaamista, jolla ei tosiaan loppujen lopuksi ole juurikaan tekemistä hyvän lapsuuden kanssa. ap

Vierailija
9/15 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 12:25"]

Kyllä teen päivittäin lämpimän ruoan ja leipää leivon pari kertaa viikossa ja pitsaa ehkä kerran viikossa tai joka toinen viikko miten milloinkin. Ehkä ei tosiaan kannata miettiä liikaa tuota jotain leipomista tai ompelua, se on kuitenkin vain leipomista tai virkkaamista, jolla ei tosiaan loppujen lopuksi ole juurikaan tekemistä hyvän lapsuuden kanssa. ap

[/quote]

No just näin. Nautihan nyt aurinkoisista kevätpäivistä ja tee kivoja juttuja lasten kanssa.

Vierailija
10/15 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 11:47"]

Sellainen äiti, joka leipoo kaikkea ihanaa perheelleen; kakkuja, leivoksia, voisarvia, viinereitä, karjalanpiirakoita. Ja ompelee lapsille villasukkia ja kaulahuiveja, tekee barbeille vaatteita jne.

Mutta käsitöissä olen täysi nolla,eikä ne edes kiinnosta minua. Leipää kyllä leivon parikin kertaa viikossa ja juuri nyt on pitsataikina kohoamassa, niin syödään pitsaa kun lapset tulee koulusta. Muut leipomiset ei onnistu oikein hyvin, no mutakakkua voin tehdä ja toki pipareita ja torttuja, mutta muut makeat leipomukset ei onnistu niin kovin hyvin, eikä niistä tulee kauniita.

Harmittaa. Kyllä huolehdin lapsista ja annan heille myös aikaani. Nyt kun olen työttömänä niin saattelen heitä kouluun ja olen tässä kotona vastassa kun tulevat iltapäivällä kotiin. Olis kuitenkin ihana olla se poullantuoksuinen äiti, joka myös ompelee ja virkkaa ja opettaa lapsilleenkin näitä taitoja

[/quote]

Eivät nämä seikat ole äitiyden mittoja. Se on, osaatko antaa lapsillesi aikaasi, kuunteletko heitä, tuetko heitä kasvattamaan itselleen terveen itsetunnon, opetatko heidät kunnioittamaan muita ihmisiä jne.

Aikuiset lapset muistavat ne ajat, jotka vietitte yhdessä. Oli sitä pullaa leivottu tai ei.

Vierailija
11/15 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on ihan paras, kun sekään ei osaa kutoa ja yhdessä yritettiin selvitä kouluaikaisista pakkosukankantapäistä ja lapasenpeukaloista. Huh.

Itse en juuri leivo, enkä pitäisi itseäni parempana jos syyttäisin lapsilleni sokerilla maustettua vehnää, ruokaa tosin tehdään koko perhe yhdessä, lapset sen minkä osaa ja nauttivat selvästi koko hommasta.

Äidin ja lapsen suhde kestää koko elämän. Satsaa siihen, että sun kanssa voi puhua kaikesta, olet tukena ja turvana, kannustat ja opetat hankkimaan tietoa ja pärjäämään. Pullaa saa kaupasta, mutta läsnäolevaa fiksuja äitejä ei myydä missään!!!!

Vierailija
12/15 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko lukenut vähän liikaa blogeja?

Vierailija
13/15 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat lapsille ruokaa, pidät ne puhtaina, ja puhtaissa vaatteissa, opetat käytöstavat ja kotitöiden tekemisen, neuvot heitä läksyissä ja yleensäkin elämässä ja olet tukena/läsnä. Vietät heidän kanssaan aikaa ja jätät sen netin käytön vähemmälle. Sellainen on mielestäni hyvä äiti ☺

Vierailija
14/15 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole hyvä kaikessa. Monesti keittiössä ja käsitöissä hääräävä äiti on vaan se kuori mitä halutaan muille näyttää just noissa blogeissa jne.
Sinä olet hyvä äiti, muista olle itsellesi hyvä myös ♡

Vierailija
15/15 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, sut voidaan muistaa aikuisena musitakin jutuista kuin leipomisesta ja käsitöistä. Sä voit olal se äiti, joka aina luki iltasadun tai jonka kanssa katsottiin aina sohvalla yhdessä lempi tv-sarja tai jonka kanssa tehtiin maailman parhaat lihapullat tai jonka kanssa käytiin aina uimahallissa tai joka vei aina kesän alussa piknikille tms. Ei juuri leipominen ja käsityöt ole mikään hyvän äidin mitta. Ja jos ne sull ekuitenkin on elämää suurempia asioita, niin niitäkin voi opetella. Alat vaan tekemään niin harjaannut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan