Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko lapsettomuus muka olla ilonaihe?

Vierailija
09.03.2015 |

Toisessa ketjussa joku sanoi, että hänelle tuottaa iloa ja nautintoa se, ettei ole lapsia. Itse en oikein ymmärrä tätä logiikkaa: miten voi olla onnellinen jostakin, mitä ei ole ja mikä ei kosketa omaa elämää millään tavalla? Selittäkää!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit olla onnellinen siitä ettei sinulla ole syöpää?

Vierailija
2/17 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko pitäisi selittää, miksi vela on vela. Aika turhaa, kun et tätä kuitenkaan koskaan pysty ymmärtämään juuri niistä syistä, mitä itse aloituksessasi otit esille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen ihan iloinen siitä ettei minulla ole lapsia. Nautin kauheasti siitä että saan nukkua pitkään vapaapäivinä, mennä minne haluan, tehdä mitä haluan, ihan yksinäni, miettimättä lapsia tai ketään muutakaan siinä samalla. Oli mulla kyllä nuorempana aika jolloin olin hädissäni siitä että jos en saa lapsia, mutta nyt on biologisen kellon tikitys jo mennyt ohi ja nautin lapsettomasta sinkun elämästäni.

Vierailija
4/17 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljainen ja rauhallinen koti jossa saa keskittyä omiin harrastuksiin on ilonaihe.

Vierailija
5/17 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten tekeminen on yhä normi meidänkin yhteiskunnassamme. Sitä odotetaan ja oletetaan kaikilta, etenkin naisilta. Siksi kyseessä ei ole minkä tahansa asian puuttuminen, vaan sen puuttuminen mitä kaikilta odotetaan. On ihan eri asia olla lapseton kuin vaikka veneetön - kukaan ei oleta kaikkien hommaavan venettä, kukaan ei painosta veneenhankintaan eikä kukaan luokittele sinua itsekkääksi vapaamatkustajaksi koska sinulla ei ole venettä. Eli, paine lasten tekemiseen on huomattavasti suurempi kuin jonkin muun asian hankkimiseen.

Siksi myös lapsettomaksi jättäytyminen on poikkeuksellisempaa kuin jonkin muun asian jättäminen pois elämästään. Iloa ja nautintoa tuottaa se kokemus, että ensinnäkin on ollut kykenevä huomaamaan ettei haluakaan toimia niinkuin suurin osa ihmisistä ja se, että siihen on mahdollisuus. Tällaista mahdollisuutta ei joka puolella maailmaa ole vielä tänäkään päivänä, ja Suomessakin se on ollut lähinnä edelliset 40-50 vuotta.

Ainakin itselläni se onnen kokemus on vähän niinkuin "dodged the bullet" - ajatus siitä, että asioiden ei tarvitsisi olla paljoa eri lailla tai ajan paljoa eri, että minäkin olisin siinä rääkyvän taaperon kanssa tuiskussa tyllertävän mamman asemassa. Tai kun kuuntelen naapurin kolmatta vuotta jatkuvaa huutoparkua, olen niiiiin onnellinen että olen asemassa jossa voin valita jättää sen väliin. 

Jos veneen hankinta olisi yhtä yleistä ja siihen painostettaisiin yhtä paljon kuin lisääntymiseen, voisin kuvitella olevani myös hyvin onnellinen siitä että olen saanut väistettyä veneen hankkimisen kaikkine velvollisuuksineen :D.

Vierailija
6/17 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 11:45"]

[/quote]

Olen ihan iloinen siitä, mutta eihän se nyt hyvänen aika millään voi olla top 3 ilonaiheitani! Minusta on merkki thjästä elämästä, jos kolmanneksi ilahduttavin asia on se, ettei ole jotakin ikävää, mikä ei omaa elämää kosketa millään tavalla! -ap

Vierailija
7/17 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 11:46"]

No minä olen ihan iloinen siitä ettei minulla ole lapsia. Nautin kauheasti siitä että saan nukkua pitkään vapaapäivinä, mennä minne haluan, tehdä mitä haluan, ihan yksinäni, miettimättä lapsia tai ketään muutakaan siinä samalla.

[/quote]

Vanhempi voi tehdä noita asioita ihan yhtälailla. Eivät lapset aina vauvoina pysy! -ap

Vierailija
8/17 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 11:57"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 11:45"]

[/quote]

Olen ihan iloinen siitä, mutta eihän se nyt hyvänen aika millään voi olla top 3 ilonaiheitani! Minusta on merkki thjästä elämästä, jos kolmanneksi ilahduttavin asia on se, ettei ole jotakin ikävää, mikä ei omaa elämää kosketa millään tavalla! -ap
[/quote]

Paitsi jos sulla olisi ollut jo syöpä tai sitä epäiltäisiin ja kävisit kontrolleissa tai tutkimuksissa. Silloin syövättömyys olisi varmasti listasi ykkönen.

Vierailija
9/17 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 11:58"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 11:46"]

No minä olen ihan iloinen siitä ettei minulla ole lapsia. Nautin kauheasti siitä että saan nukkua pitkään vapaapäivinä, mennä minne haluan, tehdä mitä haluan, ihan yksinäni, miettimättä lapsia tai ketään muutakaan siinä samalla.

[/quote]

Vanhempi voi tehdä noita asioita ihan yhtälailla. Eivät lapset aina vauvoina pysy! -ap

[/quote]

Oho, oikeastiko??? Mä kun olen aina luullut... Nyt repimään kierukkaa irti!!! 

Vierailija
10/17 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 11:57"]

[/quote]

[/quote]

Miten voi tarkoittaa tyhjää elämää, jos on onnellinen siitä, ettei ole elämää vaikeuttavaa sairautta? Mä olen iloinen monestakin asiasta, mitä mulla ei luojan kiitos ole, eikä elämäni ole tosiaankaan tyhjää.

Vierailija
11/17 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 11:58"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 11:46"]

[/quote]

[/quote]

No hankipa sinä niitä mukuloita sitten ja nauti hiljaisuudesta parinkymmenen vuoden kuluttua. Minä en hanki ja nautin nyt. :)

Vierailija
12/17 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 11:57"]

[/quote]

[/quote]

Kenellä se on kolmanneksi ilahduttavin asia? Sitäpaitsi ainakin mulla se top3 menisi suunnilleen:

Onnellinen parisuhde, vapaus, hyvä taloudellinen tilanne

Lasten hankkiminen tuhoaisi nuo, joten siinä mielessä lapsettomuus toki on top 3:n takana. Ja ei, ei ainiaaksi vaan ainakin 10-20 vuodeksi, joka sekin on ihan saatanan pitkä aika jonkun sellaisen vuoksi jota ei kaipaa.

Vierailija
13/17 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 11:57"]

[/quote]

[/quote]

Kenellä se on kolmanneksi ilahduttavin asia? Sitäpaitsi ainakin mulla se top3 menisi suunnilleen:

Onnellinen parisuhde, vapaus, hyvä taloudellinen tilanne

Lasten hankkiminen tuhoaisi nuo, joten siinä mielessä lapsettomuus toki on top 3:n takana. Ja ei, ei ainiaaksi vaan ainakin 10-20 vuodeksi, joka sekin on ihan saatanan pitkä aika jonkun sellaisen vuoksi jota ei kaipaa.
[/quote]
Eli sulle tärkein asia on mies? Just...

Vierailija
14/17 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 12:13"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 11:57"] [quote author="Vierailija" time="09.03.2015 klo 11:45"] Miten voit olla onnellinen siitä ettei sinulla ole syöpää? [/quote] Olen ihan iloinen siitä, mutta eihän se nyt hyvänen aika millään voi olla top 3 ilonaiheitani! Minusta on merkki thjästä elämästä, jos kolmanneksi ilahduttavin asia on se, ettei ole jotakin ikävää, mikä ei omaa elämää kosketa millään tavalla! -ap [/quote] Kenellä se on kolmanneksi ilahduttavin asia? Sitäpaitsi ainakin mulla se top3 menisi suunnilleen: Onnellinen parisuhde, vapaus, hyvä taloudellinen tilanne Lasten hankkiminen tuhoaisi nuo, joten siinä mielessä lapsettomuus toki on top 3:n takana. Ja ei, ei ainiaaksi vaan ainakin 10-20 vuodeksi, joka sekin on ihan saatanan pitkä aika jonkun sellaisen vuoksi jota ei kaipaa. [/quote] Eli sulle tärkein asia on mies? Just...

[/quote]

Ilahduttavin. Ja kyllä hän on tärkeäkin, onko siinä jotain väärää? Eikö sun puoliso merkkaa sulle mitään, sehän vasta "just..." onkin. 

Vierailija
15/17 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä jotakin vaivaa jos joku toinen ei hanki lapsia ? Onhan lapsettomuus myös ympäristöteko ja lapseton maksaa veroja joista esim. lapsiperheen etuudet maksetaan. Itse ihailen tällaista erilaista valintaa, vaikka kaksi lasta olen kohta aikuiseksi kasvattanutkin ja itse halusin lapsia.

Vierailija
16/17 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, nauti rauhassa lapsistasi.

Älä anna mieltäsi kalvaa sen tosiasian, että jotkut muut ovat lapsettomia ja nauttivat puolestaan lapsettomuudestaan.

Vierailija
17/17 |
09.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä ap:n pointin siinä, että kyllähän se vähän omituista on luetella niitä asioita joita elämässä ei ole, sen sijaan että listaisi niitä joita ON, tulee tunne että eikö sulla ole mitään sišältöä kun ne ilahduttavat asiat on niitä jotka elämästä puuttuu...