Vierailija

Heippa! Olen 19-vuotias lukion käynyt tyttö, ja hain juuri yhteishaussa vähän randomilla lukemaan hiusalan tutkintoa. Tai no, randomilla ja randomilla, kampaaja-kosmetologi-opinnot ovat olleet haaveissani pitkään, mutta kumminkin kirjoittelin rivin älliä lukiosta... Lähinnä mietin, pitäisikö sittenkin hakea yliopistoon, rahkeet varmaan riittäisivät mutta kun ei oikein mikään ala nappaa. Uskoisin menestyväni parturi-kampaajan työssä, olen kiinnostunut muodista ja erilaisista trendeistä, nautin asiakaspalvelutyöstä ja mulla on hyvä visuaalinen silmä. Itse asiakkaana olen kiinnittänyt huomiota monien kampaajien aina toteuttavan vain sitä "omaa" näkemystään hienosta tukasta (kananpersekampaajat suosii "räväköitä" tyylejä, pissiskampaajat litistävät tukan pään myötäiseksi jne...) ja itse uskoisin pystyvänni parempaan...

Millaista työ käytännössä on? Suositteletteko minulle?

• ylös 0
  • alas 0

Kommentit (6)

Jospa sinusta tuleekin kampaaja, joka noudattaa asiakkaan toiveita ja saa heidät tyytyväisiksi.

Palkka on huono, työ on hyvin rasittavaa selällw ja hartioille, aineet ärsyttävät ihoa, permanentteja ainakin koulussa paljon mutta jos perustat oman yrityksen niin voit itse valita asiakaskuntasi, mutta palkka edelleen huono. Työ on kuitenkin monipuolista ja antaa luovuudelle tilaa ja tapaa erilaisoa ihmisiä. Suosittelin kuitenkin hakeutumaan parempi palkkaiseen työhön kun siihen älliä näemmä riittää

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kiitos! :) Niin, huonoja puolia kyllä on paljon, mutta kampaajana saisin ilahduttaa ihmisiä... Monelle kun se kampaajakäynti on harvinaista herkkua, saa olla hemmoteltavana ja relata. Jotenkin se mua viehättäisi, että saisin tuoda asiakkaan arkeen pienen piristysruiskeen ja saada hänet tuntemaan olonsa kauniiksi :) ja toteuttaa asiakkaan toiveet! Vaikka alalla kilpailu on varmasti kovaa, uskoisin pärjääväni juurikin ihmistuntemukseni ansiosta. Toisaalta pieni palkka ja todennäköinen yrittäjyys... ehkä siltikin pitäisi miettiä jotain muuta :/ kun vaan tietäisi mitä.

Samanlaiset haaveet minulla ikäisenäsi. Olen kuitenkin melko allerginen ja pelkäsin, että kädet herkistyvät kovasti aineille ja vedellä lotraamisesta. Päädyin markkinointialalle ja tykkään. Luovia töitä löytää muiltakin aloilta. Jos sinulla on hyvät todistukset, niin pyri vaikka arkkitehdiksi. Palkka on taatusti parempi.

Mun tyttö opiskelee yo-pohjaisella linjalla hiusalaa. Hiusala oli hänen haaveensa vuosia ja hän tykkää työstä tavattomasti. Hänelläkin on silmää nähdä, mitä asiakas tarvitsee, ja lisäksi hän tulee erinomaisesti toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa. Mukavalta tuntuu, kun hän puhuu niin kauniisti mummoista ja papoista ja pikkulapsista, jotka ovat olleet hänen asiakkainaan. 

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.