Te, jotka kyykkääte painoilla niin paljonko teette esim. tavalliaia kyykkyjä?
olen ilmeisesti rapakunnossa kun mulla tuntuu ihan tavallisetkin kyykyt tosi raskailta. Siis ihan omalla painolla. Tai jopa sellaiset, että nopeasti istahdetan tuolille ja heti ylös. Painoilla kyykkäystä en ole koskaan kokeillut. Jalkaprässillä työnnän 110 kilolla (se, jossa ollaan selkä suorana).
Hengästyn myös todella nopeasti kun teen kyykkyjä kotona.
Kommentit (14)
2. unohti vielä.
Jalkaprässissä 120kg paino. Prässissä istutaan penkillä ja penkkiä työnnetään jaloilla taaksepäin, toistoja 3x15.
Älä kokeilekaan tavallisia kyykkyjä ellei joku tarkista, että teet oikealla tekniikalla.
Tuo jalkaprässipaino nyt ei kerro mitään sen vuoksi, että jalkaprässejä on erilaisia ja emme näe, millaisella tekniikalla teet. Tärkeämpää kuin painon miettiminen on se, että teet hyvällä tekniikalla ja että treenissä väsyy ne lihakset, joita treenaat. Älä vertaa painoja muihin, se ei kannata. Prässi ja kyykky eivät ole samoja asioita.
Niin siis puhuin ihan tavallisista kyykyistä, kotona. Että teettekö koskaan ja paljonko jaksatte?
Apua, siis en puhu mistään salilla tehtävistä kyykyistä. En edes tiedä mitä ne ovat! Anteeksi!
Ihan siis kotona kyykkyyn ylös jumpasta puhuin :D
Kukaan ei taida jumpata kotona?
ap
Kyykkään 50kg + tanko jonka painoa en tiedä. Tuolla jaksan tehdä vain vähän toistoja kerrallaan, jos haluan tehdä enemmän toistoja, on painoja fiiliksen mukaan 30-40kg. Aloitin salilla käynnin noin 5kk sitten, ja silloin omakin paino tuntui liialta :-D kyllä se siitä! Lisää vain treeniä, sillähän sitä kehittyy ja kunto nousee.
Mä jumppaan kotona, kyykkyjä saan tehtyä kyllä aika monta putkeen, saisin varmaan 50-100, tai jotain sinnepäin.
Kyykkään kuuden kilon kahvakuulan kanssa esim. 3 x 30 tai 20 toistoa.
Huolehdithan, että jalkaterät ovat polvien kanssa aamassa linjassa, eli hieman ulospäin kääntyneinä, ja haara-asento vähintään hartioiden levyinen.
Voisit kokeilla käyttää tuolia apuvälineenä(kyykkäät pyllyn tuolille), niin tulee tekniikka tutuksi
Minä teen kotikyykkyjä! Otan eripainoisia lapsia tai isännän reppuskiin ja kevyempiä olkapäille istumaan. Painot on 10, 20, 35 ja 75kg mulla. Kevyillä "punteilla" teen 30 toistoa. Sitten painavin eli isäntä kun on reppuskissa saan tehtyä max 15 ja se pari krt.
Miksi lähteä salille :) ?
Minä jumppaan kotona ja parhaimmillani olen saanut tehtyä 2 000 kyykkyä putkeen :) Kyykyt pitäisi tehdä sarjoissa ja tauvoilla ja blah bah, mutta halusimpa testata missä mener mun rajat. Teen 3x viikko 250-500 kyykkyä sarjoissa taukojen kera.
Ilman painoa teen nykyisin n sata putkeen, mutta silloin kun aloittelin niin tein sarjoissa pieniä liikepattereita, esim: 15x kyykky, 20xvatsarutistus, 15x dippi. Ja sarja alusta, tauon voi pitää. Itse yritin tehdä ns amrap tyyliin eli 20min aikaa, ei taukoja ja niin monta sarjaa kun vaan keho kestää. Hirveää itsensä rääkkäämistä mutta kunto nousee kohisten ja se fiilis jälkeenpäin on jotain niin upeaa!
[quote author="Vierailija" time="06.03.2015 klo 15:02"]Minä teen kotikyykkyjä! Otan eripainoisia lapsia tai isännän reppuskiin ja kevyempiä olkapäille istumaan. Painot on 10, 20, 35 ja 75kg mulla. Kevyillä "punteilla" teen 30 toistoa. Sitten painavin eli isäntä kun on reppuskissa saan tehtyä max 15 ja se pari krt.
Miksi lähteä salille :) ?
[/quote]
Lapsia täälläkin nostellaan, isäntä tavoitteena, 115kg! Siihen vielä matkaa..
T. 11.
Teen kotona kyykkyjä omalla painolla esim. 2x50.
Salilla tangon kanssa en oo kyykännyt pitkään aikaan mutta aikoinaan n.60kg.
Itsekin olen ihan vasta-aloittelija, kävin ostamassa levytangon himaan ja nyt aluksi kyykkään 15kg + tanko hartioilla. Tuntuu ihan mukavasti rapakuntoisella. Normikyykkyjä teen yleensä 3x20, askelkyykkyjä 3x15 ja fiiliksen mukaan joskus muitakin kyykkyjä :D
tammikuussa olen aloittanut salilla ja smith-laitteella kyykyssä teen 35kg painoilla+tanko 10kg päälle.