Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuisten Reimatec-asu vst. Halti/Raiski Drymaxx asu?

13.09.2006 |

Nyt olisi itselle hankinnassa uusi ulkoilupuku. Joku veden ja tuulen pitävä mutta hengittävä...onko noissa puvuissa paljon eroa käytännössä..muistelen jossain ketjussa jonkun maininneen että joku drymaxx-puku (en muista oliko haltin/raiskin vai jonkun muun) oli aika hiostava kun hengittävyys arvot aika heikot. Onko tuo yleistä noille drymaxx puvuille eli kallistunko reiman pukuun vai onko noilla käytännössä kuinka merkitystä.

Jos jollain joku ulkoilupuku jossa näkyy nuo hengittävyysarvot niin olisi kiva kuulla mitä ne missäkin puvussa on. Kuitenkin haluaisi ostaa sellaisen puvun joka olis tosi hyvä, sen kerran kun ostaa niin ostais sit kunnollisen johon voisi olla tosissaan tyytyväinen... :)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun mielestäni se on todellakin hiosta eli hengittävyys arvot eivät ole hyvät, mutta en muista mikä niissä oli se luku. Reimatecistä minulla itselläni ei ole kokemusta. Parhaana olen pitänyt goretex tuotteita ei hiosta ja pitää veden kunnolla. Ainakin Rukka on valmistanut Goretex asuja.

Vierailija
2/12 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tästä joskus aikaisemminkin jonkun kanssa suukopua ottanut...Tuo goretexin hengittävyys ei sekään niin kauhean hyvä ole! Itse olen goretex vaatteita käyttänyt teini-ikäisestä lähtien ja turha niitä kenenkään on super hengittäviksi sanoa. Toki varmasti parempia kuin normaalit sadevaatteet, mutta " urheilemaan" niillä on turha rueta. Varmasti normaalissa ulkoilussa nuo Drymaxxit sun muut ajavat asiansa! Urheilemaan on sitten melko turha rueta missään goretex vaatteissa yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietenkin puvun tulisi olla käyttötarkoitukseensa sopiva, eli esimerkiksi lenkille en lähtisi gore-puvussa vaan ihan windstopper-takki riittää. Jos hikipäässä lähtee juoksentelemaan niin varmasti tulee goressa/ihan missä muussa vaan hiki, ei se nyt niin paljoa hengitä :) Mutta ulkoilu (ei siis urheilu) puvuissa vannon kyllä goretexin nimeen. Perheessämme ja suvussamme ollaan aika aktiivisia ulkonaliikkujia ja monia materiaaleja kokeilleena sanoisin, että itse ainakin koen goren parhaaksi. Se kestää parhaiten, kun vaatteelta vaaditaan enemmän (partio/vaeltaminen/moottoripyörällä matkailu jne.).

Vierailija
4/12 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti olin yllättynyt tuosta hiostavuudesta, kun Reimatecciä mainostetaan muka hengittävänä. Ei Reimatec päällä tee mieli juoksulenkille lähteä, ei. Pitää kyllä tuulen ja veden loistavasti, kunnon sateellakin.

Meillä on miehellä Raiskin drymaxx, ja sekin hiostaa.. Joten taitaa olla kaikissa väkisinkin tämä sama ongelma.

Lasten puvuissakin kannattaa pitää mielessä tämä hiostavuus, ettei ylipue liikkuvia lapsia, vaikka eiväthän lapset ihan samalla tavalla hikoile kuin aikuiset. Silti olen nyt kiinnittänyt tähän extrahuomiota.

Vierailija
5/12 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina löytyy vastaus ja kannan ottoja joka asiaan, kiitos. Hyviä seikkoja tuli esiin, täytyy nyt siis miettiä tarkaan. Ehkä päädyn ostamaan lasten kanssa ulkoiluun Reimatec-asun...muuhun liikuntaan sitten voi miettiä jotain muuta. Nyt tärkeintä löytää hyvä asu jolla pysyy lämpöisenä ja kuivana lasten menossa.

Vierailija
6/12 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkoilen työkseni lasten kanssa säällä kuin säällä ja vaatteet tulee olla hyvät. Omistan useita ulkoilupukuja 2 haltia (saanut lahjaksi) ja 3 reimatecin pukua ja ehdoton mielipiteeni on että Reiman puvut on parhaita (nimenomaan reima tec). Ne on tarkoitettu ulkoiluun, hengittää, pitää vettä ja tuulta. Parhaita myös lasten käytössä.

Haltin puku on hiostava ja useissa malleissa on ns. tuulitasku josta menee lumi sisään pulkkamäessä ynm..

Ainut vika nooissa reiman vaatteissa on että niitä saa jo etsiä. Reima on lopettanut kaikkien aikuisten vaatteiden valmistamisen ja niitä ei ole läheskään kaikkialla enää myynnissä. Parkanon tehtaan myymälästä ainakin löytyy vielä.

Vierailija
7/12 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta värivaihtoehtoja oli vain yksi.

Vierailija
8/12 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juuri koko perheen ulkoiluun ovat mainioita pukuja. Itse en esim harrasta juoksua, vaan koiran kanssa ilmalla kuin ilmalla kävelyä, lasten kanssa metsässä vaeltamista, pulkkamäessä käyntiä ym ulkoilua. Ja näihin toimintoihin reimatec on ollut tosi loistava puku!

Ja itselleni ainakin mahtuu nuorten mallistosta koko 170cm, niissäkin on joskus kivoja värejä.

Tuo hobbarin pukuhan on kanta-asiakkaille yli 40 e halvempi, joten alkaa olla siellä aikuisten puku halvempi kuin muualla nuorten mallistot

Vierailija
9/12 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aihe kiinnostaa, Haltin nettisivuilla on informaatiota eri materiaalien hengittävyysarvoista. Vastaavia tietoja löytyy myös Reiman sivuilta, voi tehdä ihan puolueetonta vertailua.

Muistaa täytyy myös se, että jos haluaa hyötyä teknisten ulkoiluasujen ominaisuuksista, täytyy ensin valita tarkoitukseen sopiva asu ja oikeanlaiset alus- ja väliasut. Eli kosteutta iholta pois ohjaava kerrasto puuvillaisten alusvaatteiden sijasta, villaa tai fleeceä väliin olosuhteiden mukaan ja sitten kuori. Jos hiostaa, vähennetään kerroksia.

Vierailija
10/12 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vaikka olsi kuinka hengittävä niin jos aluskerrokset ovat " väärät " ei ko. tekniikka toimi. Ihan kuin gore-kengissäkin suositellaan tietynlisia sukkia.

Halti drymaxx itselläni, kestää jopa kaatosadetta! Miehellä raiski. On kuuma, jos väärä paita alla, ei siis sovi kauppareissuille tms....Heti kun on ulkoiluvermeet alla niin käyttö on oikein mukavaa.

Vierailija
11/12 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä minulla on vain urheilualushousujen ja -rintaliivien lisäksi Rukkan tai Haltin urheilukerrasto (tai silkkikerrasto) sekä mahdollisti jomman kumman edellisten valmistajen mikrofleece asu. Ei muuta.

Silti hiostaa eikä päästä kosteutta ulos tarpeeksi, edes hitaasti kävellessä viileämmälläkään ilmalla. Rukkan goretex puvun kanssa minulla taas ei ole ollut vastaavaa ongelmaa.

Vierailija
12/12 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hikoilen läähättämällä : ))) Reimasta ei ole kokemusta, joten voipihan se tosiaan olla parempi : )