Papassa todettu hiiva, ei oireita, ottaisitko silti lääkekuurin?
karsean kalliita noi hiivalääkkeet tänä päivänä..
Kommentit (11)
Jos et ole raskaana niin turha kai syödä oireettomana. Sehän useasti menee itsekseen ohi, lääkekuurin itse ainakin olen syönyt vaan inhottavien vaivojen (kutina/kirvely) takia.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 20:43"]Jos et ole raskaana niin turha kai syödä oireettomana. Sehän useasti menee itsekseen ohi, lääkekuurin itse ainakin olen syönyt vaan inhottavien vaivojen (kutina/kirvely) takia.
[/quote]
Mulle taas nimenomaan sanottiin loppuraskaudessa, että ei kannata nyt ottaa hiivakuuria kun ei se hiiva vaarallinen ole. Ja minullakin oli oireeton.
Voiko hiiva aiheuttaa yhdyntäkipuja?! Jos on muuten ilman "perinteisiä" oireita..
Halvemmaksi tulee juoda päivittäin lasin pari gefiluspiimää. Toimii. 7 vuoteen ei ole ollut hiivatulehduksia, sitä ennen 3-4 vuodessa
Ota ehdottomasti lääke, esim diflucan. Krooniset hiivatulehdukset voivat aiheuttaa vulvodyniaa.
Itse kärsin kuukausia lievistä oireista aina vähän väliä. Otin käyttöön vagisan-voiteen ja laitan sitä aina suihkun jälkeen sisä- ja ulkopuolelle. Minulta loppui kaikki oireet ja olen ollut 9kk sen käytöllä ilman hiivaa, ja limakalvotkin paremmassa kunnossa. Voide sisältää maitohappoa, joka tukee normaaliflooraa. Normaaliflooran ollessa kunnossa hiivakasvusto ei lähde kasvamaan liikaa kun muut luonnolliset bakteerit vievät sen elintilaa oikealla tavalla. Suosittelen lämpimästi siis vagisania. Yksi tuubi kestää ja kestää.
Minulla ainakin oli aina hiivan ensioire kun limakalvot eivät kestäneet seksiä kunnolla.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2015 klo 20:47"]
Voiko hiiva aiheuttaa yhdyntäkipuja?! Jos on muuten ilman "perinteisiä" oireita..
[/quote]
Voi ja mulla oli pitkään yhdyntäkipuja, kunnes menin gynelle ja mulla todettiin hiiva. Ei olut aiheuttanut yhtään mitään muistaa oireita, ehkä kuivuutta myös välillä.
Käytän siis Vagisanin hormonitonta voidetta limakalvojen kuivuuteen. Siinä mukana tulee asetin mutten ole itse sitä tarvinnut.
Joskus kokeilin niitä pieniä emätinpuikkoja ehkäisevästi (en muista merkkiä), mutta itselläni ne tuntuivat vain kuivattavan limakalvoja ja muuttui kivaksi kuivan kokkareiseksi emättimen sisällä. Ei ollut hiivakokkaretta vaan sitä puikon jäämää. Niitä en voi omasta kokemuksesta suositella.
T.9
No ei ole kalliita.