Kuka antaa lapselle nimeksi erkki???
Siis oikeesti????!!!! Mä kuolen nauruun ei siis voi olla totta!!!??? Ihan hirveen järkyttävä nimi ja sitte vielä sanoo ettei lapselle saa tulla ongelmaa nimestä.
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 06:21"]
Kun me 60-lukulaiset olimme nuoria, niin Iida oli hirveä nimi. Naapurissa oli ja kutsuttiin Iituksi, se ei kuulostanut niin kamalalta kuin nuori Iida. Maailma muuttuu, Erkkiseni ja nyt kamalat nimet ovat pian muotinimiä. Eikä juuri kukaan antanut 60-luvulla tai 70-luvulla lapselle mummonimi Ainoa tai pappanimi Einoa, paitsi jotkut ja niitä ei ymmärretty.
[/quote]
Tai ajattele 60-70-luvulla jonkun lapsen nimi olisi ollut Helmi tai Emmi tai Kerttu! Nykyään tosi kivoja.
Minusta on upeaa, että suomalaiset nimet, kuten vaikkapa Erkki tulevat taas kaikenmaailman Roy-Rambojen jälkeen.
Joskus 10-vuotiaana pidin todella kummallisena, kun tapasin tytön nimeltä Eveliina! Ja teininä samassa koulussa oli Matilda! Ajattelin,miten jollain voi olla tuollaiset nimet! Se vasta kummaa oli kun yhden pojan nimi oli Tiitus. Ei kenenkään nimi voi olla Tiitus! Kuitenkin 15v myöhemmin omasta pojastani tuli Tiitus. Niin ne nimimieltymykset vain muuttuu vuosien varrella...
No, minusta Erkki on kiva nimi. Mun omilla lapsilla (4kpl) on hieman saman tyyppiset nimet, joten meidän katraaseen Erkki sopisi hyvin. Todennäköisesti laitetaan kuitenkin seuraavalle pojalle nimeksi Markku tai Antti.
Minä. Erinomainen, neitosten suosima nuori mies jo, ylpeä nimestään joka kulkee suvussa.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 00:05"]
Viittaat vissiin siihen Hesarin juttuun. Mua vähän ihmetytti sen äidin kommentti, että nimi ei saa muodostua vitsiksi, ja siksi ei antaisi lapselle nimeksi Jorma. Minusta Jorma ja Erkki ovat aika samalla viivalla, jos ruvetaan lapselliselle kikattelulinjalle.
[/quote]
Siis mitä pahaa mun mieheni ja appiukkoni on teille tehnyt. Pojankin luokalla Erkki, eikä sille tietääkseni ole naureskeltu (kyayin muuten juuri).
Erkki on mainio nimi.
Ercci on pelle-nimi, niikuin noin Luca-Nicotkin.
Isopappani Erkki nimesi pappani Erkki nuoremmaksi. Pappani taas olisi halunnut nimetä setäni Erkki III:ksi mutta kastepappi suostutteli luopumaan ajatuksesta. Setäni sitten nimesi myöhemmin serkkuni Erkiksi (IV) :D
Erkin vanhemmat. Minä en ole ikinä ymmärtänyt mikä tekee tuosta nimestä vitsin. Omani on vielä "hirveämpi". Nyt lakatkaa jo mollaamasta nimiä, aikuiset ihmiset.
Erkki on oikein hyvä nimi. Tunnen myös 13-vuotiaan Jorman, hyvä nimi hänelläkin. Itse en koskaan antaisi lapselleni muodissa olevaa nimeä, tällaiset Erkit ja Jormat on parhaita just nyt.
Erkki on hyvä nimi, samoin paljon parjattu Niko. Oma kohta parikymppinen poikani on Niko ja on aina pitänyt nimestään. Jotenkin tuntuu oudolta arvostella toisten antamia nimiä. Jokainen valitsee lapselleen sopivan nimen.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 01:39"]
Ercci olis kova
[/quote]
Tai Erqqi.
Erkki voittaa Veetin tai Lucan 6-0! Tunnen jopa yhden Weetin, ja hänellekin Erkki olisi kenties sopivampi nimi.