Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka antaa lapselle nimeksi erkki???

Vierailija
01.03.2015 |

Siis oikeesti????!!!! Mä kuolen nauruun ei siis voi olla totta!!!??? Ihan hirveen järkyttävä nimi ja sitte vielä sanoo ettei lapselle saa tulla ongelmaa nimestä. 

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 00:03"]

Tiesittekö, että ihan viime vuosinakin on annettu vauvan nimeksi Jorma? Ps. Ei mikään huono nimi, lähipiirissä muutama keski-ikäinen ja vanhempi mies saman nimisiä mutta ei vaan enää nykyään vauvalle sovi MINUN mielestäni :)

[/quote]

niin. Mun pappa antoikin mun sedälle sen nimen vasta aikuisena. Sitä ennen  se oli vaan vauva ja sitten lapsi ja sitten nuorukainen ja sitä ku se oli 18 niin sen isä sano sille, että hei muuten...sun nimes onErkki. Mut ei se vauvana ollu.

eihän kai marjattakaan oo oikee nimi vasta ku 15- vuotiaana. Ja sit taas toisinpäin se Niko-Petteri jo viiden vuoden synttärin jälkeen on vaan poika, kun eihän se taas oo ollenkaan aikuisen miehen nimi, kun se on vaan pikkulasten nimi.

Vierailija
22/54 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 00:05"]Viittaat vissiin siihen Hesarin juttuun. Mua vähän ihmetytti sen äidin kommentti, että nimi ei saa muodostua vitsiksi, ja siksi ei antaisi lapselle nimeksi Jorma. Minusta Jorma ja Erkki ovat aika samalla viivalla, jos ruvetaan lapselliselle kikattelulinjalle. 
[/quote]

Jorma on penis. Erkillä ei mitään vastaavaa merkitystä. Se on van keski-ikäisillä yleisempi ja siksi ihmetyttää joitakin.

Itse tiedän yhden hyvin "coolin" Erkki-pojan. Samoin Eerikki-nimisen hyvällä itsetunnolla varustetun nuorukaisen. Miehekkäitä nimiä! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko Erikki hyvä?

Vierailija
24/54 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuu jo pentti sieltä...älä ota sitä lapiota erkki...kypärämyssy päähän seppo....varo kynnystä kalevi....et syö lunta uolevi....syöt loppuun kaikki antero....et juokse yrjö kaupassa. 

En mä eikä moni muukaan vaan pysty nauramatta kuuntelemaan. 

Vierailija
25/54 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 00:18"]Tuu jo pentti sieltä...älä ota sitä lapiota erkki...kypärämyssy päähän seppo....varo kynnystä kalevi....et syö lunta uolevi....syöt loppuun kaikki antero....et juokse yrjö kaupassa. 

En mä eikä moni muukaan vaan pysty nauramatta kuuntelemaan. 
[/quote]

Dementiaosaston menoa?

Vierailija
26/54 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Erkki on ihan kiva nimi. Esim. Keijo, Reijo, Jorma ja Pertti tosin ovat kamalia.

Vierailija
27/54 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ercci olis kova

Vierailija
28/54 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteron voisin hyvin antaa pojalleni nimeks!

Vierailija
29/54 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erkin äiti Milla näytti antaneen. ;)
En ite antais, mutta mikäpäs siinä. Ei Erkissä oo mitään "noloa" merkitystä kuten Jormassa ja Yrjössä. Niitä ihmettelisin enemmän. Paljon pahempia ja nolompia on Nico-Petterit ja Jessicat. 35v asianajaja Nico-Petteri? Tosi uskottavaa... Varmaan olis jo ottanu käyttöön pelkän Petterin :P White trashistä en sano mitään etten saa alapeukkuja... :P Mutta kyllähän tuo nimitutkijakin (Hesarin jutussa) kiemurrellen myönsi ilmiön olemassaolon. :D
Erkkiä enemmän ihmettelin Vadelmaa... Ja Vadelma Unelma, voi luoja... Ei tarvi olla perinteinen nimi eikä mulla oo mitään erikoisia nimiä vastaan, mutta jotain rajaa hei! Parempi Erkki kuin Vadelma, Raparperi tai Tilli!

Vierailija
30/54 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aiemmin erityisemmin pitänyt Erkki-nimestä, mutta tuon lehtijutun jälkeen se alkoi kuulostaa oikein veikeältä, myös pienelle pojalle sopivalta nimeltä. Ja mahtavaa, että veljellä on samantyylinen nimi :)  Uolevikin on hauska nimi, kun joku sitä näissä kommenteissa näytti viljelevän. Mieluummin Erkki kuin Jarmo tai Keijo...

Vierailija
31/54 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh nimeni on Erkki

Vierailija
32/54 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä antaisin nimeksi Erkka tai Erkko. Erkki on niin tavallinen...

Vierailija
33/54 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauraako aikuiset ihmiset toisten nimiä? Ei kuulu onneks täällä tapoihin. Ei itellä eikä lähipiirissä. Toki jännälle vois tuntua tavata vauva erkki,mutta erkki ku erkki,nopeesti siihen nimeen tottuu,eikä tunnu yhtään ihmeellisestä hetken päästä.

Vierailija
34/54 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voit nyt naurattaa, mutta 50 vuoden päästä täällä voidaan nauraa ap:n nimelle kun Erkki on muodissa.

Taustalla on se, että nimet "ukkoutuvat" ja "mummoutuvat" sitä mukaa kun niiden kantajat vanhevat. 2050-luvulla varmaan Jennikat, jennit ja juliat vastaavat tämän päivän Ritvoja, Raileja ja Tarjoja.

Vierailija
35/54 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä nimijutut ovat kiinni tottumisesta ja makustelusta. Ei mene montaa vuosikymmentä niin lapset ovat täti- ja setänimisiä eikä enää kikatuta.

Vierailija
36/54 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jossain suvussa on ökyrikas setämies Erkki ja pikku-Erkin vanhemmat mielistelee testamentin kuvat silmissä?

Vierailija
37/54 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun me 60-lukulaiset olimme nuoria, niin Iida oli hirveä nimi. Naapurissa oli ja kutsuttiin Iituksi, se ei kuulostanut niin kamalalta kuin nuori Iida. Maailma muuttuu, Erkkiseni ja nyt kamalat nimet ovat pian muotinimiä. Eikä juuri kukaan antanut 60-luvulla tai 70-luvulla lapselle mummonimi Ainoa tai pappanimi Einoa, paitsi jotkut ja niitä ei ymmärretty. 

Vierailija
38/54 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 00:02"]Oliko ne Hesarin pojat Erkki ja Antero. Hämmentävää, että joku nimeää pienet poikansa noin. Ajatelkaa vauvaa nimeltä Erkki.

[/quote]

Höh se vauva kasvas aikuiseksi lopulta ja on varmasti nimeensä tyytyväinen kun sitä ei joka pojalla olekaan.

Vierailija
39/54 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei erkkikään sitä huoli :D

Vierailija
40/54 |
02.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 00:02"]

[quote author="Vierailija" time="01.03.2015 klo 23:56"]

Oletko vähän tosikko ap? Erkkivitsit apuuuva. ;)

Ihan hyvä nimi, enempi naurettava on vaikkapa Vadelma tai Vanessa. Jotka sinänsä nekin ok.

[/quote]

Vadelma ihan järkyttävä mut Vanessa ihan kiva ja nätti nimi. Erkki vanhojen miesten nolo nimi ja varmasti lapsi tulee kärsimään tosta nimestä. Sitte miettii jormaa pahana mikä samaa kun nää erkit yrjöt ja uolevit. Erkin äiti on varmasti sellanen tyypillinen outo hiippari. Voi taivas!!

[/quote]

Tunnen tämän Hesarissa olleen Erkin ja Anteron äidin vuosien takaa (emme kylläkään enää pidä yhteyttä enkä tunne hänen lapsiaan). On tosi kiva tyyppi, ei mikään outo hiippari vaan erittäin mukava, iloinen ja sosiaalinen.