Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koen, että vanhempi kollega kiusaa

Vierailija
28.11.2021 |

Olen aloittanut puolisen vuotta sitten uudessa työssä. Olen nelikymppinen ja kyseessä on asiantuntijaorganisaatio. Pian eläkkeelle jäävä naiskollega on kohdellut minua todella ikävästi muiden ollessa poissa. Hän korjailee muiden kuullen sanomisiani, ei koskaan kiitä, kannusta tai kysy miten on mennyt. Vetämässäni etäkokouksessa hänellä on kamera päällä ja hän tuijottaa murjottaen kaukaisuuteen, kunnes tulee kohta, jossa voi korjata minua, ja sitten hän aktivoituu. Kaksin kun pidämme lähinä kokousta, hän ei tunnin aikana katso minua lainkaan silmiin vaan tuijottaa eteenpäin. Kun annoin lahjan hänelle toisen kollegan kanssa, hän ei edes kiittänyt. Eikä koskaan ole tervetulleeksi minua toivottanut. Muiden läsnäollessa hän etsii minusta negatiivista sanottavaa ja käyttäytyy erilailla, mukavammin. Olen ihan arvostettu asiantuntija, mutta tuon kollegan läsnäollessa jännitän, stressaan ja koen epävarmuutta. Koen, että hän systemaattisesti kiusaa tai painaa minua alas niin, etten voi todistaa mitään. Mitä ajattelette tästä tilanteesta?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos teille asiallisesti kommentoineille! En ole uskaltanut sanoa mitään, koska olen uusi, ja tämä nainen on alalla arvostettu. Lisäksi olen huomannut, että hän on asiallinen ja ihan mukava muiden joukossa. Tuntuu vaikealta sanoa, että miksi et kannusta tai miksi murjotat kokouksissa. Ei näissä ole mitään konkretiaa... ap

Ihan oikeastiko aikuiset ihmiset kannustavat toisiaan töissä? Eikö jokainen tee parhaansa ilman "hyvä Viivi hyvin sä vedät tyypistä tsemppiä tsemppiä" jargonia. Ja mitä ostetaan lahjoja?

Ota kun pääset eläkelle ja pätät menneä eläkeläiskerhon utena. Siellä on kerhossa tantta.Edessä ihana.Jos et ole samaa mieltä tantan kanssa ja vain tykää samoista vetäjistä kuin hän tai kerhon ihmisitä.Alkaa piilo vinoilu arvostelu. Nokitaminen. Kun yritää omaa leiriä itselle koota ja jää aina yksin lopulta.Tietä ihmiste asiat ja pahansuopeisena tantta siis ihan kerholaisena levitää niitä tulokaille. Joten noita kakaoja on joka paikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla